Stel je persoonlijke vraag #50

en zelfs een community note van ‘nee hoor ze doen geen blackface ze zijn verkleed als ruud gullit, niks met racisme te maken’.

1 like

hahah ja dat is zo gênant als je moet niezen in een werk/formele setting en je hebt niet direct een zakdoek bij de hand ofzo

Ik denk nog regelmatig aan een keer dat een meisje op de middelbare school tijdens het bidden heel heftig moest niezen en het toen uit alle macht probeerde weg te vegen aan haar kleren en de tafel in het Scheikundelokaal. Nu vertrouw ik ook nooit meer mijn eigen nies.

2 likes

@Zemraluani ik heb ergens in de facebookdiscussie zien staan dat men overtuigd was dat ze duidelijk oranje geschminked waren ipv bruin???
snap echt niet hoe dat werkt in iemand zn hoofd

2 likes

Lijkt me in de praktijk zo slecht werken. Dan krijg je gezeur als, ja ik heb dit en dat ingelegd maar ik was ziek dus ik kon niet mee op het tripje. Recept voor gezeik lijkt mij haha

6 likes

Oh lijkt me juist super leuk! Een collega doet dit met vriendinnen, ze sparen allemaal een x bedrag per maand en gaan daar dan 1 of 2 keer per jaar van op een weekendje weg.

7 likes

Ja een weekend weg hebben wij ook zo’n 4 jaar lang gedaan. We kwamen er niet uit over welk bedrag maandelijks. Wat voor de 1 niks is kan de ander echt niet missen. Dus dat maakte het lastig en wat ongemakkelijk dus we hebben dat afgeschafd.

Drie jaar geleden was het wel m’n plan met vriendinnen voor het jaar dat we allemaal 30 zouden worden, maar het is er niet van gekomen :joy: dit jaar worden we allemaal 30 en we hebben geen trip gepland helaassss

1 like

Ja wij doen met z’n vieren allemaal 20 euro pm. Hebben de eerste drie jaar niks van uitgegeven want waren oorspronkelijk van plan om te sparen voor een tripje verder weg maar toen kwam corona dus zijn we in Nederland gebleven. En nu kunnen we elk jaar een weekendje ‘gratis’ weg

5 likes

Jaren geleden wel gedaan met drie vriendinnen en onze moeders. Het plan was NY maar we zijn nooit verder gekomen dan Barcelona :joy: Ook leuk! Maar zou t nu niet meer zo snel doen.

2 likes

Ik doe dit met mijn beste vriend, we wonen helaas wat verder uit elkaar waardoor dure reiskosten een belemmering vormde om elkaar te zien. Vaak betaalde ik ook die reiskosten omdat het handiger was dat ik zijn kant op kwam dus toen besloten we beide maandelijks geld te sparen zodat we dat kunnen gebruiken voor de reiskosten om elkaar te zien. In de praktijk blijft er geld over en is het wel een lekker gevoel wanneer je op het terras zit en je tijdens het betalen van de rekening bijna ervaart alsof je gratis hebt gedronken. Zo zijn we laatst ook een weekendje weg geweest waarbij we een groot deel van dat weekend konden betalen van die rekening waardoor het bijna gratis voelt. Is toch wel leuk :joy:

9 likes

Je staat als voetganger te wachten bij een overzichtelijk kruispunt. Je wacht op het stoplicht dat groen moet worden. Van vier kanten komen fietsers, voetgangers en auto’s. Er komt een voetganger naast je staan bij het stoplicht, ze kijkt even goed om zich heen en steekt dan over, door het rode stoplicht dus. Vervolgens sta jij nog een volle minuut te wachten tot het stoplicht groen wordt en je ook oversteekt. Wat denk je?

• shit, had ik ook maar gedaan wat die vrouw deed
  • wat een sukkel, had gemakkelijk mis kunnen gaan op zo’n druk kruispunt
  • ik kan niet nadenken

0 stemmers

2 likes

Ik zag een soort preview en dit maakt het er niet beter op
https://www.tiktok.com/@katyperry/video/7381503148105501994

2 likes

Wat vreselijk eigenlijk, maar ik snap de gedachte helemaal

4 likes

Nee ik bedoelde dat de angst vreselijk is, niet dat je zo denkt! Helemaal als ze met een groepje zijn denk ik ook vaak dit is het mij niet waard, bye

2 likes

Ik zag van het weekend ook een (oud) telefoonhoesje liggen en twee meter verderop de verpakking van waarschijnlijk een nieuw hoesje. Ik kan er gewoon echt niet bij dat je dat zomaar op straat gooit. Terwijl er echt wel prullenbakken in de buurt waren.

In mijn wijk is het inderdaad ook zo, er ligt zoveel afval. In mijn eigen straat raap ik het wel altijd op, maar het voelt zo nutteloos in de rest van de wijk. Ook mensen die hun hele huisraad voor de ondergrondse container plaatsen als ze verhuizen. En laatst zelfs een raam met allemaal gebroken glas erin en eromheen, supergevaarlijk ook.

8 likes

Ik heb van de gemeente zo’n volledig pakket incl een aparte container voor straatvuil gekregen, echt handig!

8 likes

Ik ben die vrouw

5 likes

Hahaha ik vind het wel leuker dan in Nederland/Amsterdam van die manipulatieve “de meeste mensen in dit park ruimen hun afval op” bordjes, daar word ik heel boos van (geen idee waarom :joy:)

In Tokyo zijn er geen prullenbakken. En de straat is spik en span. Dus nee, dit is echt een stom excuus hoor. Stop dat papiertje gewoon even in je zak.

8 likes