@Jumpsuit Ik maak nooit opmerkingen over andermans witte/zongebruinde huid
Sinds ik weer werk in een team met meer mannen, heb ik ook nooit negatieve opmerkingen gekregen over mijn zeer witte benen in de zomer. Alleen collegaās die iets over hun eigen witte lichaam zeiden omdat ze vooral binnen blijven bij warm weer.
Om nog even in het onderwijsthema te blijven:
Stel je voor dat je docent bent van vak X en een van je studenten heeft het vak na twee examens nog steeds niet gehaald. Je hebt in de tussentijd veel extra bijlessen aangeboden, maar de student heeft hier geen gebruik van gemaakt. Ondanks dit alles geeft de student jou de schuld van zijn tegenvallende resultaten.
Op de dag van zijn derde poging komt de student met veel bombarie nĆ©t op tijd het lokaal binnen, maar hij heeft zijn laptop niet bij zich, terwijl deze essentieel is voor het maken van het examen. In principe zou je de student mogen weigeren vanwege het ontbreken van zijn laptop. Echter, de student blijft met zijn jas aan in het gangpad staan en zit op zijn telefoon. Wanneer je hem vraagt waarom hij zijn laptop niet heeft meegenomen, antwoordt hij simpelweg: āNou, ik wist niet dat je een laptop nodig hebt voor dit examen.ā (De opleiding vereist standaard het gebruik van een laptop.)
Wat doe je? Men kijkt wel ieder jaar naar het aantal studenten dat nominaal afstudeertā¦
- Je stuurt de student weg en hij heeft zijn laatste kans verspeeld
- Stel dat je een X aantal minuten te laat mag komen voor het examen, dan geef je de student nog de mogelijkheid om z.s.m. zijn laptop te halen. Te laat binnen betekent wel dat hij alsnog niet mag deelnemen aan het examen.
- Je haalt alsnog een leenlaptop tevoorschijn, terwijl dit niet hoeft. Bovendien kost dit jouw extra veel tijd, maar dan ben je van het gezeur af
- Andersā¦
Jou*