Stel je persoonlijke vraag #51

oja ik heb op altijd gestemd in mn eigen poll maar eigenlijk moet dat zijn ‘altijd sinds een jaar’ omdat het snurken van mn man + dat ik super licht slaap echt een kut combinatie is geworden
weet niet wat er veranderd is want de 12 jaar daarvoor hebben we in 1 bed geslapen maar ik lig nu vaker wel in het (inmiddels een stuk verbeterde) logeerbed dan niet

maar vind het wel jammer want mis wel het kletsen voor je in slaap valt, spoonen in de nacht etc.
zijn bezig om een oplossing te bedenken maar tot nu toe nog geen resultaat helaaaas

en voor de ja-stemmers: hebben jullie dan ook een eigen kamer die helemaal naar smaak ingericht is
zie gelijk een soort man vs vrouw voor me

image
vs
image

6 likes

Heb wel oordopjes in die het geluid (ademen) redelijk goed tegenhouden.

Oordoppen helpen ook niet?

Mijn vriend snurkt soms en ik ben erachter gekomen dat het 8 van de 10x werkt als ik wat harder en met autoriteit dingen zeg als DOE EVEN NIET het ineens stopt. De andere 2x rol ik hem om.

4 likes

nee heb al 100 soorten geprobeerd, white noise, een slaapmasker met white noise er in
hij heeft een slaapbitje, is bij de huisarts geweest, heeft een neusspray en nog steeds helpt niks

ben inmiddels ook super gefixeerd er op en hij slaapt altijd binnen 2min en ik na een uur pas dus eigenlijk matcht niks in ons slaapleven haha

1 like

Ook al oordopjes op maat via de opticien? Die zijn bij mij de uitkomst.

nee dat niet, maar hoor je dan echt niks meer?
want zodra ik 1 brom hoor is mn hartslag 2000 en denk ik ‘ok daar gaan we’
hoe kom je daar uberhaupt vanaf :melting_face:

het is nog wel de moeite waard om te kijken of ik dat kan fixen!

@MadameMignon ja dat proberen we nu, in de zomer kan dat wel maar in de winter ben ik dan zuur dat ik dan in mn eentje naar een ander teringkoud bed moet verkassen haha
en 's morgens doe ik idd ook dat start de dag al een stuk gezelliger

2 likes

Kun je niet in de avond en ochtend ff bij elkaar liggen? Of dat bijv in t weekend doen?

Ik ben gewoon niet gemaakt om met iemand in 1 bed te slapen en ik heb dan altijd gebroken nachten met max 3 uurtjes slaap tenzij ik een paar benzo’s neem 🫠 (plz mensen kom nu niet aan met dat het wennen is want dat is gewoon niet zo, heb alles geprobeerd dus geen verdere tips nodig)

Ik begin altijd samen in bed om nog ff te kletsen en knuffelen en ga dan in de andere kamer liggen en kom dan in de ochtend als ik toch ff moet plassen nog een uurtje dommelen… met name als jouw partner binnen 2 min weg is miss wel chill?

9 likes

Bij ons is het meer kindgerelateerd, dus soms slaapt een van ons bij een kind, of na een paar slechte nachten ‘mag’ één iemand even bijslapen op een kinderkamer waar dan toevallig geen kind in ligt. Zonder kinderen sliep ik altijd prima met partner eigenlijk, maar als die zou snurken of altijd veel vroeger of later zou willen slapen of opstaan zou ik ook wel een gescheiden bed overwegen.

2 likes

Ik zou die andere kamer ook net zo leuk en gezellig maken, desnoods elektrische deken of los extra kacheltje voor het comfort… gewoon dat het niet de suboptimale optie is maar even fijn. En denk aan hoe veel fijner de dag is als je gewoon wel hebt geslapen :sweat_smile:
Omg mijn partner nu is ook echt ZOOOO lang dus extra irritant want hij past niet eens normaal in mn bed (hij is 210 lol) ik voel echt de frustratie van niet normaal kunnen slapen het is zo kut

1 like

Je hoort lage geluiden helemaal niet, dus snurken, ademen, gebrom. Hoge geluiden wel, dus alarm, huilend kind, rookmelder. Voor mij maakt het het grootste verschil dat doordat het precies op maat is je nooit hoeft te voelen en liggen luisteren of ze nu goed zitten. De focus is eraf, doordat ze gelijk op hun plek zitten.

3 likes

Hoe hygiënisch is/was je huidige of laatste mannelijke partner of date?

• Goed
  • Eerder goed dan slecht
  • Eerder slecht dan goed
  • Vreselijk
  • Nvt

0 stemmers

2 likes

Heteroooooonormatief

6 likes

Ik denk dat we allebei snurken maar we hebben er alleen last van als we sowieso al wakker liggen.
Het is niet dat ik er wakker van word ofzo.

1 like

zeker waar, stom van me
wens in ieder geval iedereen een gezellige slaapkamer toe ipv een met een tl balk verlicht hok

5 likes

heb dit ook altijd met noord oost zuid west

moet altijd het kompas in m’n hoofd even visualiseren hahaha

11 likes

Ik moet altijd even aan zulke kolommen denken en dan weet ik het

20 likes

Met rijen ga je reeeeechtdoooorrrrrrrrrrrr. :red_car:

9 likes

Ik probeer het op goed geluk uit (als ik een tabel maak in word) :joy:

7 likes

Laatst sprak ik iemand in mijn omgeving die niet wat wat zijn broer voor werk deed.

Dus bij deze weet jij wat voor werk je broer(s)/zus(sen) doen?

• Ja ik weet dat precies
  • Ja ik weet dat ongeveer
  • Nee, geen idee
  • Niet van toepassing

0 stemmers

En het werk van je vader?

• Ja, ik weet dat precies
  • Ja, zo ongeveer
  • Nee geen idee
  • Niet van toepassing

0 stemmers

En het werk van je moeder?