Stel je persoonlijke vraag #51

wc-rollen (wc-papier thuis was op en geen tijd om langs de winkel te gaan)
chips, borrelnootjes, drankjes (na feestje in die plaats nog even langs kantoor voor midnightsnackies in de trein, iedereen die daar werkte kon het alarm erafhalen)
ballonnen (zo’n hele mooie tros heliumballonnen na een werkfeestje - wist de volgende ochtend alleen niet meer zo goed waarom ik ze ook alweer wilde)

3 likes

Hier kan toch geen enkele Nederlander “beter” op antwoorden of ben ik nou gek

54 likes

Geen idee want ik sponsor ze alleen via mijn bankrekening.

3 likes

Dat is ook zo

2 likes

Waarom niet?

3 likes

Omdat iedere Nederlander (99.9%) veel meer uitstoot dan de gemiddelde persoon in een onwikkelingsland

17 likes

De uitstoot in Nederland is ZOVEEL hoger dan armere landen, dat zelfs als jij bij de groep Nederlanders met de laagste uitstoot hoort ik me bijna niet kan voorstellen dat je dan minder uitstoot dan het gemiddelde van de wereld (aangezien het aantal inwoners van de landen met minder uitstoot ook veel groter is).

28 likes

Ohh aha oke dan snap ik m.

1 like

Maar bijna de helft hier stemt op beter??

Ik interpreteerde de vraag meer als: als alle mensen leven op jouw manier zou het dan met het milieu zo ver gekomen zijn als het nu is?

1 like

Ja, maar dan nog klopt het niet. Wij consumeren zoveel meer dan het gros van de wereld. Zelfs al ben je bewust met het klimaat bezig. Een aanzienlijk deel van de wereldbevolking moet het doen met een paar dollar per dag. Dan kan je gewoon niet veel uitstoten

6 likes

Ja delulu

2 likes

Je hebt gelijk. Ik las iedereen in nederland, maar er staat iedereen ter wereld. Te snel gelezen!

2 likes

Haha oke dan snap ik het. Al heb ik zelfs daar op dit forum mijn twijfels bij haha. Over het algemeen verdienen de mensen hier boven modaal. En dat gaat gepaard met meer uitgeven en meer consumeren, en dus meer uitstoot

1 like

Als iedereen mij zou zijn zou de wereld wel veel leuker en beter zijn hoor!!! :full_moon_with_face:

16 likes

Trouwens als iedereen op de wereld zou leven als ik, was de wereld een complete chaos (oke dat is het nu ook al maar dan anders). Iedereen altijd alles kwijt en totaal geen planning

10 likes

:hugs:

Deze wordt vaak bij een verdrietig bericht als knuffel bedoeld (volgens mij?) maar vind het zo stom staan, van die blije gezichtjes erbij.

6 likes

Ja ik doe hem ook als knuffel, maar voelt toch telkens verkeerd omdat ik op een treurig bericht met jazz handjes reageer.

21 likes

Omdat ik dit best vaak zie en denk zien die mensen het zelf niet?!

Ken jij iemand die echt te veel fillers of Botox heeft en er daardoor eigenlijk gewoon fucked up uitziet/letterlijk decennia ouder maar die dat zelf niet ziet?

• Nee
  • Ja direct
  • Ja via via

0 stemmers

1 like

Heb een familielid van exact mijn leeftijd, maar zij lijkt minstens 20 jaar ouder. Heel raar om te zien.

2 likes