Stel je persoonlijke vraag #51

Je schoonmaker geeft aan inflatiecorrectie te hebben doorgevoerd, a 20%. Wat doe je?

• Het gaat om 10 euro dus prima
  • Aangeven dat je het teveel vindt en minder voorstellen
  • Stoppen met deze schoonmaker

0 stemmers

Ik heb een interessante discussie met een vriendin van me :joy:

Edit: diegene gaat van 50 naar 60 per keer totaal

4 likes

10 euro per uur of in totaal?

3 likes

10e per uur meer of haar huidige uurprijs was 10e & daar komt nu 20% bij of totaalprijs is 10e meer per keer dat ze komt?

4 likes

Wacht wat ik snap het nu ook niet meer, want wat is haar normale uurtarief.

2 likes

Totaal

3 likes

Als ik tevreden ben dan zou ik betalen, gezien de moeite die het kost om überhaupt een schoonmaakster te vinden hier

24 likes

Moest jij erg wennen aan op jezelf wonen (in je eentje dus) en alleen eten etc?

• Nooit alleen gewoond
  • Nee
  • Ja

0 stemmers

Ik woon nu 4 jaar op mezelf en het went gewoon niet. Een dag thuis is geen fijne dag voor mezelf maar straf. Ik wil dat het went!!

1 like

Woon je alleen? Want dat maakt voor mij best wel een verschil.

4 likes

Ja, met kat :joy:

En in de poll bedoelde ik ook echt alleen. Niet samenwonen

6 likes

Is het dan dat je je alleen/eenzaam voelt? Iemand om je heen mist, gezelligheid mist, iemand om mee te praten?

5 likes

ik heb de afgelopen jaren samengewoond met een kok, dus nooit hoeven koken :joy: nu woon ik weer alleen en denk ik echt elke dag: ?!?!?! wat moet ik nu weer bedenken. en koken voor één persoon is toch ook echt gewoon een crime :smiling_face_with_tear:

8 likes

Huh ik besef me nu pas dat ik nooit echt alleen alleen heb gewoond?? Altijd in een studentenhuis of met huisgenoten of minstens appartement delen met 1 persoon. En daarna samenwonen.

:exploding_head:

9 likes

Voelt je huis wel echt als thuis? Heb je dingen die je graag doet thuis die het misschien beter maken?

Voor mij is het essentieel dat de plek echt mijn thuis is, een fijne sfeer heeft etc. Mijn huis is echt mijn thuis en vind het heerlijk om lekker hier aan te rommelen, series te kijken etc. Maar kan er ook aan liggen dat ik gewoon best een huismus ben. Al heb ik ook op plekken gewoond (toen notabene samen… woon nu pas voor het eerst alleen) waar ik me helemaal niet thuis voelde en daardoor ook echt niet genoot van thuis zijn.

5 likes

Ik heb lang mentale problemen gehad waardoor ik jarenlang opgenomen ben geweest. Van de ene naar de andere plek. Ik kan me gewoon niet meer goed hechten aan een plek lijkt het wel?

Ik heb het al opnieuw ingericht in de hoop dat ik me meer thuis ging voelen maar ik weet even niet meer aan welk touwtje ik nog kan trekken om het te veranderen.

Het is idd gezelligheid (maar groep gaat niet want teveel prikkels) en er is gewoon niets aan in je eentje? Het is alleen maar vinkjes zetten bij je taken.

9 likes

Zo, ja ik ook :exploding_head:. Op kamers gewoond en daarna gaan samenwonen. Maar mijn laatste 2 jaren op kamers waren niet leuk door stomme huisgenoten. Dus dat voelde wel als alleen wonen omdat er geen gezelschap was.

1 like

Zijn er ook geen dingen die je leuk vindt om thuis alleen te doen? Ik heb bijvoorbeeld een voor mij heerlijke leeshoek gemaakt en na twee dagen op stap kom ik daar vandaag heerlijk tot rust. Uitgebreid wat nieuws voor mijzelf koken. Alleen zijn is voor mij ook opladen en in mijzelf investeren.

2 likes

Maar wat is je ideale woonsituatie dan? Als het na 4 jaar nog zo vervelend voelt, moet je dan niet kijken naar iets anders?

1 like

Ligt het niet aan de balans van hoe vaak je thuis/buiten bent? Meer hoe je de dag invult?

3 likes

@Smintje die dingen heb ik niet echt. Ja series bingen maar dat verpest mijn brein en word ik uiteindelijk ook juist somber van. Ik vind gewoon alles leuker als er iemand bij is?

En ik kan niet echt iets anders. Dat maakt het ook zo klote. Huisgenoten trek ik niet, een woongroep al helemaal niet (been there done that) dus ik denk dat dit de ‘minst kwade’ optie is maar man ik hoop dat het nog leuker en beter wordt.

@Vaiana ja daar ben ik ook mee bezig. Iets vaker weg zijn zodat je thuis mag ‘niksen/uitrusten’ maakt het wel wat beter. Maar tegelijk zo weinig energie :rage:

Sorry het is met alle mitsen en maren ook niet echt een quick fix vraag. Maar ik was vooral benieuwd of het voor mensen herkenbaar was (door welke reden dan ook)

3 likes

• Eens
  • Oneens
  • Oneens maar ik ken een uitzondering

0 stemmers

2 likes