Stel je persoonlijke vraag #51

Als de gever van het cadeau weer het stuk stof meeneemt zou ik gewoon hardop lachen.

23 likes

Ik heb een keer van mijn schoonmoeder een cadeau gehad ingepakt in een stof. Bij de volgende gelegenheid had ik goed bedoelt haar cadeau daarin ingepakt en teruggeven en dat vond ze zo raar en volgens mij was ze zelfs een beetje beledigd. Ze dacht dat ik het als shawl oid ging gebruiken.

17 likes

Ik snap dat alle kleine beetjes helpen maar als ik de impact van mijn acties op het milieu naga denk ik echt dat inpakpapier gebruiken op de vijf miljoenste plek neerkomt. Stof vind ik echt heel leuk, maar ik vraag me af of dat duurzamer is dan papier. Tenzij de stoffen oneindig hergebruikt worden is het uiteindelijk toch ook gewoon troep (die moeilijker afbreekbaar of recyclebaar is dan papier)?

26 likes

Ik vind dat toch echt een stuk minder leuk om te krijgen :sob:
Nog steeds echt leuk en ben gewoon dankbaar, begrijp me niet verkeerd. Maar ergens naar kijken, het langzaam uitpakken en bedenken wat het kan zijn etc
 ik vind dat toch wel deel van de ervaring!

9 likes

ik pak de matcha die ik voor je heb gekocht wel lekker kitscherig in

2 likes

Ja ik denk niet dat nou iedereen er gezellig een bedsprei of tafelkleed van gaat in elkaar flansen. En als je het voor een ander cadeau voor iemand wil gebruiken moet dat ook maar toevallig net passen.

3 likes

Snap ik hoor, dit ging om een extraatje (chocolaatjes), het daadwerkelijke cadeau was bij de winkel mooi ingepakt

5 likes

Omg đŸ„č i love you

2 likes

Stel je krijgt een relatie met iemand die al kinderen heeft, maar die persoon heeft een slechte relatie met zijn ex en ziet de kinderen amper, vind je dit:

• Vind ik niks van
  • Een negatief teken
  • Een positief teken

0 stemmers

1 like

Je wordt uitgenodigd op een bruiloft van vrienden/familie, waarop ze geen alcohol schenken. Zou je dit jammer vinden?

• Geen problemen, drink weinig/geen alcohol
  • Geen problemen, kan ook leuk zijn zonder alcohol
  • Ja dit zou ik wel jammer vinden,maar zou wel heen gaan
  • Ja dit zou ik zo jammer vinden dat ik niet heen ga
  • Anders

0 stemmers

3 likes

Lastig te zeggen, kan ook aan die vrouw liggen. Zie het bij mij in de familie ook gebeuren. Mijn neef wordt compleet zwart gemaakt door zn ex vrouw en mag zn kinderen van haar niet meer zien. Vind het zo sneu voor hem en zn kinderen die er ook de dupe van zijn.

3 likes

Dit is zeker zo, alleen ook dan hoef je het er niet bij te laten zitten.
Als je beide voogdij hebt, kan niet 1 vd 2 zeggen ‘ze mogen niet meer naar de ander’.

4 likes

Weet je dat zeker of zegt je neef dat?

Idk ik vertrouw de vrouw eigenlijk bijna altijd meer.

6 likes

Dat laatste is ook wel een hardnekkig vooroordeel (wat zeker ook regelmatig kloppend zal zijn), waardoor het lastiger is voor de vader om het aan te vechten. Wat niet wil zeggen dat het onmogelijk is overigens, absoluut niet zelf.

(En ja ik spreek uit eigen ervaring, als kind van gescheiden ouders waar er een soortgelijke situatie heeft plaats gevonden)

10 likes

Ja dat zegt hij idd maar ik ken haar ook en geloof hem wel. Hij ziet ze nog af en toe maar de kinderen worden echt door haar en haar ouders beĂŻnvloed en het zijn pubers dus dat maakt het denk ik wel extra lastig.

Wilde alleen maar even zeggen dat het feit dat een vader zn kinderen weinig ziet niet zo zwart-wit is altijd. Tuurlijk zijn er ook genoeg klootzakken die het wel makkelijk vinden maar zo zijn ze niet allemaal.

Las gisteren nog artikel op het AD dat een moeder er ook met haar kind vandoor was gegaan tijdens de rechtszaak. Vind dat toch zo triest. Ze zit waarschijnlijk ergens in het buitenland

3 likes

Ja, er zijn bij mijn situatie zoveel fouten gemaakt met de gedachte ‘je moeder heeft het altijd het beste voor met haar kind’ dat ik dit lastig vind. Maar, dat is enkel mijn persoonlijke ervaring uiteraard. Daar ben ik me van bewust.

Ik hoop gewoon dat welke ouder dan ook voor z’n kinderen vecht en zorgt dat zij niet de dupe worden van de scheiding (of welk conflict tussen ouders/familie/voogden dan ook), met een objectieve beoordeling vanuit de rechter of wie er dan ook bij betrokken is.

Goed dat hier onderzoek naar gedaan is en hopelijk wordt dat verder opgepakt/uitgerold.

5 likes

Ik denk dat dat wel logisch is hoor. Je ziet het in eerste instantie als iets negatiefs, maar als iemand vertelt en je ziet dat diegene echt enorm diens best doet maar het lukt gewoon niet dan is daar vind ik niets negatiefs aan voor die man. Behalve dat het jou natuurlijk ook gaat beĂŻnvloeden en daar moet je net zin in hebben, maar dat is weer een heel ander verhaal

2 likes

Belgische voetbalclub Genk heeft een campagne tegen racisme gelanceerd:

• Goed zeg!
  • Wat is dit
  • Ja sorry ik moet een beetje lachen

0 stemmers

Een Jeroen heeft dit bedacht, kan niet anders.

12 likes

Ja ik begrijp er ook niet meer van na de website bezocht te hebben. De QR code om dingen te melden lijkt me goed, maar deze shirts?!! En waarom staan er ook namen van 3 voetballers bij de foto’s van de shirts? Met namen die ze zijn genoemd, dus Nwoord en Hoer snap ik nog wel, maar ik moest wel een beetje lachen dat een man genaamd Zakaria volgens Genk moslimslet genoemd wordt? :sob::sob:

Ik heb dat woord ĂŒberhaupt nog nooit gehoord.

1 like