Een keer werd mn contract niet verlengd omdat ik zwanger was, maar na mijn bevalling mocht ik wel terugkomen want ze waren wel heel tevreden!! Nooit meer teruggegaan uiteraard.
En een keer werd mn contract niet verlengd omdat het bedrijf niet goed liep, en voor mijn collega (we werkte daar in principe met zijn 2en) werd een oplossing bedacht door haar bij een ander filiaal te plaatsen. Tijdens dat gesprek zeiden ze “maar goed dat zie jij vast niet zitten.” Dat ik dacht “huh is dit een vraag, of hebben jullie dit al voor mij ingevuld?”
En een keer heb ik ontslag genomen omdat ik geen vrij kreeg voor een festival. Ik had een vrij aanvraag ingediend, en deze was goedgekeurd. Uiteindelijk kon dat tòch niet doorgaan dus moest ik werken. Nog gevraagd of ik dan niet 2 van de 4 dagen vrij kon krijgen, als een soort compromis. Kon allemaal niet. Mind you dat 2 van de 4 dagen ook mijn 2 vaste dagen waren, en die andere 2 niet. Bleek ik alle 4 de dagen ingepland, dus ook op mijn niet vaste dagen. Uiteindelijk zelf vervanging geregeld, maar ook daar kreeg ik geen goedkeuring voor. Toen heb ik mijn ontslag ingediend, want er speelde weer meer dingen waardoor dit eigenlijk gewoon voelde als treiteren.