Stel je persoonlijke vraag #51

Ben destijds bij mijn tweede baan ontslagen omdat ze toch iemand zochten met meer ervaring op die plek (ik had toen net 1 jaartje ervaring). Was wel heftig want kwam toen net terug van vakantie, had die dag gesprek over verlenging contract (dacht ik dus) en toen mocht ik meteen weer vertrekken van de directeur en HR-mevrouw. Mijn manager wist van niets :smiling_face_with_tear: raar bedrijf was dat, good riddance achteraf.

En mijn baan die ik erna vond was ook verschrikkelijk. Na 3 maanden gillend weg gegaan, pest/kliekjes cultuur en alles. Had toen ook al een andere baan gelukkig. Dat bleek erna mijn ‘droombaan’ te zijn. Nog steeds werkzaam in dezelfde sector :relaxed: uiteindelijk dus allemaal goed gekomen!

6 likes

Ik ben een keer ontslagen, omdat ze mijn baan aan een vriendin wilde geven die werk nodig had. Als reden gaf ze mij dat ik ‘teveel initiatief’ nam, ik zou moeten wachten op de opdracht om te gaan stofzuigen ipv dat zelf te gaan doen ook al wist ik dat die opdracht elke dag om 10 uur kwam. Ik vertrok gelijk, maar was m’n jas vergeten dus kwam nog geen 2 minuten later terug en toen ving ik op dat ze dr vriendin belde dat m’n baan vrij was voor dr.

3 likes

Ja mijn contract werd niet verlengd nadat ik overspannen was geraakt. Ik was nog in de opbouwfase, mijn werkgever had heel veel haast want stuurde steeds opnieuw weer bedrijfsarts op mij af. Die arts was gelukkig heel chill. Maar blijkbaar had mijn werkgever geen vertrouwen erin en zette mij eruit.

Was toen heel verdrietig, maar thank god dat ik uit dat giftige hol weg ben.

6 likes

£33.000 voor 12.000 getroffen mensen in je voormalige kolonie, dat is:

• Aardig en nuttig die £2.75 p.p.
  • Maak dan niks over

0 stemmers

Mijn contract is een keer niet verlengd omdat mijn teamleider vond dat ik geen glansje had, zowel zakelijk als privé niet…
Nog altijd blij dat ik daar weg ben.

6 likes

Voel jij je veilig op je werk? (anoniem)

• Jazeker
  • Ja
  • Nee
  • Niet van toepassing

0 stemmers

Heb je een collega die je irriteert?

• Ja, meerdere
  • Ja, een
  • Nee
  • NVT

0 stemmers

3 likes

Jeetje wat wil je nou. Dat we zeggen ja als we iemand met een mondkapje zien denken we ‘koekkoek!!! Die is gek zeg!!!’

27 likes

Mijn onderliggende aanname is dat ze anders reageren op dat systeem. Gemiddeld. Jij ziet dat dus anders?

3 likes

Ik ga echt stuk om de spoiler. Ik vroeg mij al waar deze random optie vandaan kwam

4 likes

Morgen mn laatste werkdag bij mijn werk juist omdat ik mij onveilig voel binnen mijn team.

Een deel van mijn team houdt zich niet aan de afspraken, zijn zo patiënt vriendelijk als een hoopje glasscherven, liegen in je gezicht etc.

Kan niet wachten totdat mn laatste dienst over is. :partying_face:

7 likes

Hahaha jij bent (half) Nigeriaans toch? Voelde vast heel random dat land uit het niets als optie :sob::joy:

Maar op Twitter dachten veel mensen het, wss omdat het een beetje lijkt op Igbo haha, ik was niet de enige. En sowieso zitten er echt super veel Nigerianen op Twitter/komen heel veel memes daar vandaan dus ik dacht zal wel slang vanuit daar zijn haha

2 likes

Ja klopt ik ben Half Nigeriaans maar zou van Igbo niks weten hoor hahahha. Yoruba ergens vaag nog maar mijn familie spreekt Edo zoals de meeste Nigerianen in Nederland volgens mij. In het VK heb je dan weer veel Yoruba.

2 likes

Ja kan echt een uur door Netflix scrollen, beginnen aan een serie en na een kwartier al denken meh. Mis soms echt die begintijd van Netflix dat het allemaal nieuw was.

16 likes

Haha mijn huisarts in Amerika is toevallig Nederlander. Zijn achternaam is De Jong en er hangen allemaal foto’s van molens in de praktijk. Maar toen ik hem sprak bleek hij 3e generatie te zijn, geen Nederlands te spreken en hij was er nog nooit geweest. Sorry maar dan ben je gewoon Amerikaan hoor :raised_hand:t2:

74 likes

Haha de fuck allemaal molens? :joy:

5 likes

Vind jij het nu te vroeg donker?

• Ja
  • Nee
  • Precies goed

0 stemmers

1 like

Ik vind dit echt heerlijk. Nog relatief lang licht maar wel in de avond lekker de lampjes aan en gordijnen dicht :smiling_face_with_three_hearts: gezellig

9 likes

Gordijnen kunnen altijd dicht

17 likes

Klopt maar als t licht buiten is oogt dat ongezellig

3 likes

Welk bed kies je?

2 likes