Voor 1 nacht of voor altijd?
Maakt niet uit, wat je wil
Oké haha mijn stem is voor één (of een paar) nachten
Een keer werd mn contract niet verlengd omdat ik zwanger was, maar na mijn bevalling mocht ik wel terugkomen want ze waren wel heel tevreden!! Nooit meer teruggegaan uiteraard.
En een keer werd mn contract niet verlengd omdat het bedrijf niet goed liep, en voor mijn collega (we werkte daar in principe met zijn 2en) werd een oplossing bedacht door haar bij een ander filiaal te plaatsen. Tijdens dat gesprek zeiden ze âmaar goed dat zie jij vast niet zitten.â Dat ik dacht âhuh is dit een vraag, of hebben jullie dit al voor mij ingevuld?â
En een keer heb ik ontslag genomen omdat ik geen vrij kreeg voor een festival. Ik had een vrij aanvraag ingediend, en deze was goedgekeurd. Uiteindelijk kon dat tĂČch niet doorgaan dus moest ik werken. Nog gevraagd of ik dan niet 2 van de 4 dagen vrij kon krijgen, als een soort compromis. Kon allemaal niet. Mind you dat 2 van de 4 dagen ook mijn 2 vaste dagen waren, en die andere 2 niet. Bleek ik alle 4 de dagen ingepland, dus ook op mijn niet vaste dagen. Uiteindelijk zelf vervanging geregeld, maar ook daar kreeg ik geen goedkeuring voor. Toen heb ik mijn ontslag ingediend, want er speelde weer meer dingen waardoor dit eigenlijk gewoon voelde als treiteren.
Nummer 5 lijkt mij echt een bed voor de slechterik in een Disney film
hahaha italiaanse amerikanen (zoals lady gaga bijv) zijn hier ook altijd wereldkampioen in
ik haat het altijd zo intens als slaapkamers geen gordijnen oid hebben!!! die vallen meteen af

- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik heb hier even goed over nagedacht het is meer dat mijn âtailleringâ (zeg maar het smalle stuk van de zandloper) van de voorkant minder zichtbaar is doordat mijn buik van vorm veranderd is. Van de achterkant zie je mijn taille beter (?)
Ik vind 2 echt het meest sfeervol maar ik moet al niezen bij de gedachte (huisttofmijtallergie, boeken achter het bed en al dat beddengoed). Dus nummer 6 it is haha
3 vind ik ook vet maar ergens ziet het eruit alsof het elk moment keihard kan gaan onweren en ik weet niet hoe handig al die ramen dan zijn
Ik vind eigenlijk wel dat je een taal (deels) moet kunnen spreken om echt te zeggen âik ben van dat landâ. Een taal zegt zoooveel over cultuur en geschiedenis (alleen al hoe het is opgebouwd en welke woorden je gebruikt), maar je zult ook nooit 100% alles van een cultuur snappen als je bijv geen NLse memes snapt of waarom iedereen karbonkel eng vindt (totaal random voorbeeld haha).
Je kunt dan misschien wel zeggen: âik heb nederlandse rootsâ of âmijn oma is nederlandsâ, maar niet âik ben Nederlanderâ.
Maar eigenlijk kun je dan nooit twee nationaliteiten zijn tenzij je 50% in het ene land woont en 50% in het andere land. Want je ouders geven ook alleen mee wat zij weten. En mijn ouders zouden karbonkel niet kennen als ze waren verhuisd toen ze twintig waren.
Mijn kinderen zijn ook half een andere nationaliteit en mijn man probeert ze het wel mee te geven maar die is ook al negen jaar weg en weet echt niet wat de kinderen daar cool vinden. Maar mijn kinderen zullen daar ook niet naar de basisschool gaan dus die ervaring en collectieve herinneringen hebben ze ook niet. Ook al spreken ze de taal perfect.
En niet dat het me iets boeit of ze âecht xâ worden genoemd maar wel grappig om over na te denken.
Ik wil weer series van 40 minuten met 20 afleveringen per seizoen die dan ieder jaar met nieuwe afleveringen komen
Voelt alsof alles nu zoals Stranger Things is met 8 afleveringen van 1,5 uur en daarna 10 jaar wachten op een nieuw seizoen
Hmm ja dat is waar! Misschien is het dan meer dan alleen de taal spreken haha, ook de soort van culturele inside jokes kennen?
ik heb bijv een vriendin met NLse ouders die al haar hele leven in zweden woont, maar wel Nederlands spreekt (door haar ouders), maar toch voelt zij cultureel zooo anders omdat zij gewoon niks kent van de NLse politiek, kinderprogrammaâs, woordgrappen, memes, actualiteit⊠we spreken dezelfde taal maar we zijn geen landgenoten
Ben het ook met je eens hoor dat het allemaal niet zoveel boeit wat een ander persoon âechtâ vind, alleen een persoon zelf kan bepalen hoe het voelt om een nationaliteit te zijn uiteindelijk
Ik ken vooral Amerikanen die zeggen van âI am 1/8 German and 1/4 Irish and 1/8 Russian and 1/4 romanian and 1/8 Italian and 1/8 Japanese so no i am not American â
ja of wanneer ze een overoveroveroverovergrootvader hebben die indigenous was en dus meteen zelf ook claimen indigenous te zijn (zonder zelf ook maar ooit iets betekend te hebben voor die gemeenschap)
Ik ken Karbonkel niet hoor (alleen hier over gelezen).
En ondertussen is America wel THE GREATEST COUNTRY IN THE WORLD
ja ik weet dat dat de vlag van Liberia is, is grapje
- Hardcover
- Paperback
- Ereader
- Geen boek
0 stemmers
Hardcover voor op de bank, paperback voor onderweg en ereader voor in bed