Stel je persoonlijke vraag #51

Vind jij het ook irritant als je een filmpje/link aan moet klikken om een vraag in dit topic te moeten beantwoorden?

• Ja
  • Neutraal
  • Nee

0 stemmers

1 like

Bij van die korte filmpjes zoals hierboven niet, maar langer wel. Ook irritant zijn quizzen, die dan ineens 30+ vragen blijken te hebben. Maar dat ligt aan mij, want dan ben ik al begonnen en dan moet en zal ik het ook afmaken :roll_eyes:

3 likes

Ik heb hier filmpjes van gezien en het leek me misschien wel gezelliger dan in zo’n arena staan. Picknick mand met heel veel snacks en een paar flessen wijn mee, maximaal chillen haha.

5 likes

Ik ook niet maar ik moet super vaak huilen bij concerten. Omdat de muziek mij raakt of het moment van mensen bij elkaar

Edit: oh sorry dat hebben al tien anderen gezegd

Weet je wie Laura H is?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Voor wie het niet weet: Ze is een terroriste die vanuit Nederland naar ISgebied ging met haar man en kinderen en toen het daar niet meer goed met IS ging vluchtte ze terug naar Nederland.

Er is een boek over haar geschreven, waarvan weer een toneelstuk is gemaakt, een podcast en nu komt er een drama serie over haar op de NPO.

Geven we te veel aandacht aan zo’n kutpersoon ipv aan de slachtoffers van IS?

• Ja laat Laura maar buiten de spotlights wegrotten
  • Nee we hebben zoveel terrorist Laura H nodig in ons leven

0 stemmers

1 like

Haha, same. Vooral toen hij in Carre stond en er bij Trusty and True opeens een heel koor tevoorschijn kwam. Kippenvel.

Ik ben sowieso een labiel wrak bij concerten, ook bij mij begonnen bij het afscheidsconcert van K-otic :sob:
Maar Sigur Ros in het Concertgebouw was wel echt het ergst, echt ugly cry haha

7 likes

Oh wow :joy: ik denk dat het komt doordat @Vaiana en @Xiomara allebei een roze avatar hebben, dacht echt dat je reageerde op die poll

2 likes

Ja hier ben ik het wel mee eens denk ik. Ik woonde in Engeland toen Shamima Begum weer in het nieuws kwam omdat een of andere verslaggever haar had gevonden in een kamp in Syrië en ik vond het echt heftig hoe veroordelend er over haar gesproken werd door mensen om me heen. Nou zijn hun verhalen niet helemaal vergelijkbaar geloof ik (Shamima heeft überhaupt nooit spijt betuigd dacht ik?), maar ik denk wel dat het mensen goed zou doen om iets meer besef te hebben van hoe relatief “makkelijk” je zo’n domme keuze maakt en een fout pad op gaat. En dat vond ik wel iets wat in dat boek over Laura H. goed naar voren kwam (al is het jaren geleden dat ik het gelezen heb). Alleen vind deze hoeveelheid wel een beetje gortig haha

Maar tbh zijn er uberhaupt weinig dingen waarvan ik behoefte zou hebben aan een boek, toneelstuk, podcast en dramaserie

10 likes

Heb jij een voedselallergie

• Ja, ik word echt ziek
  • Nee
  • Ik zeg dat ik een allergie heb, maar eigenlijk valt het wel mee

0 stemmers

Edit: ik maak deze poll nadat ik dit zag https://youtube.com/shorts/Cma3qiVx6y4?si=BAgKSDje4PSa2HaP
Het kan toch niet zo zijn dat er zooooveel kinderen allergieën hebben waardoor niet getrakteerd mag worden

Mijn kind heeft een ernstige notenallergie. Maar vind dit echt te ver gaan. Heb het idee dat het gedaan word onder het mom van allergieën. Maar dat er een andere reden is die ze niet benoemen.
Kan ook opgelost worden door een eigen bakje met snoep.

Edit als ik zie wat kinderen trakteren dan snap ik dat scholen zeggen we doen niet meer aan traktaties. Afgelopen jaar zijn er frikadelboodjes getrakteerd, cadeautjes met snoep. Het lijkt wel steeds groter te worden. En dan wegschuiven onder het mom allergie.

5 likes

Ik heb haar boek wel gelezen, toentertijd was dat heel interessant maar het is een keer klaar :smiling_face_with_tear: En verder eens met @Shaaar, aandacht voor dit onderwerp bij jongeren is nooit verkeerd.

1 like

Fyre festival

26 likes

Als we buiten de deur eten geef ik altijd aan dat ik allergisch ben voor 1 ingrediënt. Is niet echt zo, meer een psychische intolerantie waardoor ik moet overgeven als ik het van dichtbij ruik, laat staan proef. Geen idee waar het vandaan komt.

Vroeger kreeg ik vaak de reactie: ‘‘het zit er wel in, maar je proeft of ruikt het eeeeeecht niet hoor’’.

Jawel dus. Door te zeggen dat je allergisch bent zijn ze veel eerlijker of het er in zit of niet waardoor ik dan makkelijker iets anders kan bestellen.

6 likes

Hahaha de sagrada familia, zon bouwval van weetikhet hoeveel jaren met allemaal toeristen om je heen. Sorry nu klinkt het alsof ik je uitlach maar ik vond dat toch wel ZO oersaai :joy:

Ik las dat @Zemraluani graag wil wadlopen, wat bezielt je.

Zou jij dit graag willen doen?

• Ja!
  • Nou nee
  • Ik weet het niet
  • Misschien

0 stemmers

2 likes

Wat is het ingredient?

2 likes

kokos! dus moet het altijd even checken met curry’s en vegan taartjes en dergelijke.

1 like

Ik heb het al we eens gedaan en zou best nog een keer willen (bij zulk weer als vandaag). Het wad is echt mooi! Vond het echt interessant om over te leren en de activiteit zelf vond ik ook leuk om te doen.

4 likes

Ohhh dat is inderdaad overheersend en proef je in alle gerechten

2 likes

Ja ik was zelf nog maar een kutpuber en ze hadden alleen te grote laarzen voor mij plus ik had een kater. Eigenlijk iedereen die daar liep. Maar ik zat dus ook vast door die teringlaarzen in dat wad en vond het echt de hel hahaha

Haha, bij mij werden laarzen juist afgeraden, omdat je daar idd mee vast komt te zitten.
Snap wel dat je als katerige puber andere interesses hebt

4 likes