Stel je persoonlijke vraag #51

ik word behoorlijk ziek door mijn lactoseintolerantie maar ik zeg altijd dat ik een melkallergie heb omdat het dan serieus wordt genomen

6 likes

Ja factueel als in een documentaire heb ik geen probleem mee, maar dit is een geromantiseerd drama op de publieke omroep over iemand die heeft bijgedragen (door aanwezigheid) aan de dood van tienduizenden lokale mensen daar.

En fuck Laura H verder ook gewoon de tyfus

2 likes

Soms kan een stad ook té wokelinks zijn, looking at u U (Houten is Utrecht-aanhangsel)

Wow de eerstw keer dat ik dit bij iemand anders lees. Ik heb dit ook en vind het werkelijk bloedirritant. Ik moet gewoon meteen huilen bij alles bij dat gevoel van verbondenheid. Idd applaus waar en door wie dan ook, een grote groep mensen bij elkaar die iets voor elkaar krijgt, zingen op een verjaardag en meer. Wil dat het stopt maar echt geen idee hoe

22 likes

Ik heb dit ook heel erg haha

Waarom wil je dat het stopt? Ik heb dan in elk geval het idee dat ik kan voelen :smiling_face_with_tear: vind ik in m’n persoonlijk leven moeilijker

2 likes

Als ik het verkeerde eet val ik dood neer, dus ik ben altijd supervoorzichtig en hou ook helemaal niet van producten die dan zijn ‘verbeterd’ want dan moet ik het etiket weer ontleden

5 likes

Zullen we haar uitzetten?

• Eens
  • Oneens
  • Neutraal

0 stemmers

3 likes

Ja goddamn ze is echt een soort boek-slechterik, waaaaaarom wil ze per se die arme jongen uitzetten no matter what?

Gun gewoon, gier.

16 likes

Omdat ik het niet kan tegenhouden, die tranen
 ik vind het echt heel storend als ik dan helemaal natte wangen heb terwijl er niks aan de hand is :weary:

6 likes

Ik ben echt van steen en heb nog nooit gehuild bij films, boeken, series (ok bij this is us was het wel op het randje), mijn eigen bruiloft en allerlei andere dingen waar mensen vaak huilen en ik herken ook wel (weet niet meer wie het noemde) dat andere mensen vaak dingen veel meer lijken te voelen dan ik. MAAR ik stond een keer op de euromast en keek toen naar beneden en zag rotondes en kruispunten en ja gewoon verkeer eigenlijk, en toen dacht ik: jezus wat is het toch prachtig dat we voor onszelf regels hebben gemaakt en dat we ons daar allemaal aan houden?? Dit werkt omdat we het allemaal doen, we werken allemaal samen om één systeem in stand te houden :hearts: vond dat echt hartverwarmend. Heb het ook wel als ik een groep mensen iets bijzonders zie doen (kan even geen voorbeeld bedenken) wat als een machine loopt en dat die mensen er dus allemaal op vertrouwen dat die ander óók zijn deeltje van het systeem doet, ja daar kan ik wel echt bijna een klein beetje emotioneel van worden

oh ja heb het ook wel een beetje soms (soms!) bij die kruispunten waar fietsers allemaal tegelijk mogen oversteken, rechtdoor, schuin, noem het maar, en dat dat altijd goed gaat omdat iedereen gewoon begrijpt wie aan wie voorrang moet geven (behalve de internationals natuurlijk)

33 likes

Ik heb wel meerdere voedselallergieen, maar niets ernstigs waardoor ik een analfylactische shock krijg. Ik grijp jeuk en dikke lippen. Dus ik vermijd het zoveel mogelijk. Maar in een restaurant zou ik niet zeggen dat ik een allergie heb oid.

Mijn zoon heeft wel een ernstige notenallergie en heeft ook echt medicatie en een epi-pen.

3 likes

Ja dit heb ik ook! Is bij mij een familietrekje geloof ik, mijn moeder en oma hebben het ook en ik snapte dat nooit maar hoe ouder ik word hoe meer ik het ook heb. Ik moet ook vaak bijna huilen als de film begint in de bioscoop?

8 likes

Oh ja idd de film :tired_face: vooraf of na, dat harde geluid; iedereen die daar zit

5 likes

Ik heb dat ook en ik haat het. M’n kind had een dansvoorstelling. Moest ik al huilen toen zij nog niet eens op was en er ĂĄndere kinderen aan het dansen waren đŸ« 

En toen ik naar een salsa-avond was en langs de kant zat te kijken moest ik ook huilen omdat iedereen zo leuk aan het dansen had en omdat ze plezier hadden.

Stoooop :weary:

34 likes

Volgens mij hebben heel veel mensen dat, emotioneel worden bij zulke dingen. Ik huil ook snel bij concerten of andere overweldigende/collectieve dingen met veel mensen. De term ‘collective effervescence’ beschrijft het fenomeen een beetje. Vind het wel een mooi iets.

5 likes

Ik huil zelfs als kamp blauw in expeditie robinson wint. Die saamhorigheid en hoe blij zijn dan zijn

15 likes

Ik heb een paar dagen geleden de ogen uit m’n kop gejankt op de camping bij een kindervoorstelling.

24 jaar geleden stond ik zelf op deze camping en vond ik het zo magisch, denk er nu nog vaak aan terug. En nu zag ik m’n kind zó erg genieten van die show met haar helden. Tranen met tuiten omdat ik het zo mooi vond dat de cirkel weer rond was. Schaamde me wel. :joy:

13 likes

can’t relate :joy: misschien ben ik een ijskonijn

8 likes

Sigur Ros in het Concertgebouw, men daar was ik graag bij geweest!

2 likes

Snap jij wat hier staat?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Hoeveel procent van de Nederlanders begrijpt dit denk je?

• 100%
  • 75%
  • 50%
  • 25%
  • 0%

0 stemmers

6 likes