Stel je persoonlijke vraag #51

Ja het was zo bijzonder, niet alleen de locatie maar ook de combinatie met een gigantisch symfonieorkest. Fingers crossed dat ze zoiets nog een keer gaan doen!

1 like

Wauw ja wat tof! Sigur Rós op Lowlands 2008 is voor mij een van de mooiste concerten ooit geweest.

6 likes

Sowieso gebruikt de overheid veel te moeilijke taal voor de samenleving.

7 likes

Ieuw dit doet me echt denken aan een BEC oud-collega die er een sport van maakte de simpelste dingen zo ~interessant~ mogelijk op te schrijven. Zij gebruikte ook heel vaak ‘welke’ in plaats van ‘die’ :confused:

14 likes

Maar dit is toch zo vaag dat je net zo goed niks kan zeggen? Ook als je al die woorden begrijpt kan je alsnog weinig concreets uit deze tekst halen.

27 likes

Wat is het situationeel beeld? Beeld dat mensen hebben van de situatie?

4 likes

Dit kwam ik ook posten! Wat een fantastisch concert was dat zeg, nog steeds een van de beste waar ik ooit naartoe ben geweest. Niet gejankt, wel de hele tijd kippenvel.

6 likes

Volgens mij bedoelen ze met " we werken aan een situationeel beeld" : we onderzoeken wat er aan de hand is

6 likes

Dit!! Je kunt er weinig aan begrijpen want er wordt niets gezegd :joy:

5 likes

Heb jij wel eens een sitostick gegeten?

• Ja en ik ben Nederlander
  • Nee en ik ben Nederlander
  • Ja en ik ben Belg
  • Nee en ik ben Belg

0 stemmers

En zo ja, vond je het lekker?

• Ja
  • Matig
  • Nee

0 stemmers

hoezo specifiek alleen blauw hahahaha

2 likes

Kun jij als je op je buik ligt het volgende?

• Enkel armen optillen
  • Enkel armen en bovenlijf optillen
  • Armen en bovenlijf en benen optillen (zoals foto)
  • Niks van dit

0 stemmers

We deden dit bij beginnerspilates.
Ik krijg mijn armen dus niet eens van de grond en snap niet waar het aan ligt, rugspieren, flexibiliteit of bouw ofzo?

5 likes

Heb jij net op bed/bank/matje/grond geprobeerd of je dit kan?

• Yep
  • Nee, wist al dat ik het kon
  • Nee, wist al dat ik het niet kon
  • Nee, weet niet of ik het kan maar geen zin om te proberen
  • Ik ga het later nog proberen

0 stemmers

4 likes

Je bent niet heel lang geleden bevallen toch? Ik begon met een paar weken na de bevalling weer met (post partum) yoga en kon de gekste dingen niet meer die ik altijd wel had gekund. Heeft iets te maken met je buikspieren dacht ik. Bv vanuit een liggende houding op je rug met je benen kaarsrecht omhoog, je benen langzaam naar beneden brengen. Onmogelijk was dat (ook voor de anderen die ongeveer tegelijkertijd bevallen waren). Ik kan me wel voorstellen dat dit net zoiets kan zijn. Na nog eens een paar weken ging het allemaal weer.

3 likes

Was een voorbeeld

4 likes

Klopt indd.
Wat jij aangeeft is wel een pittige buikspieroefening postpartum. Daarbij kan ik me dat voorstellen indd. Die buikspieren zijn dan nog te slap (zeker met diastase) en het gevoel (van sturing) daar is ook een beetje weg.

Misschien heb je gelijk hoor, maar volgens mij heb ik dit nooit (goed) gekund.
Ik kan me wel heel klein maken in vooroverbewegingen zeg maar. Dus knieen naar je toe of gehurkt zitten etc.
Alleen achterover /tegengesteld lijkt het wel of mijn gewrichten of lenigheid het niet toe laat.
Een fysio heeft ooit gezegd dat ze vaker ziet wanneer die range van je lichaam dan aan de ene kant juist flexibel is. De andere kant dan minder meebeweegt.

Ben wel benieuwd of dit te trainen is want het voelde nu als een soort fysieke faal zeg maar en daar kan ik niet tegen haha.

Is er iemand met fysio achtergrond die het kan ophelderen?

3 likes

Dat is echt een mega zware buikspier oefening die jij nu beschrijft. Dat kan bijna niemand

17 likes

Idd, en de mensen die het vaak lijken te kunnen, hollen hun rug.

2 likes

Beetje laat to the party, maar ik heb dus een keer echt tranen met tuiten zitten janken bij Heel Holland Bakt, omdat de kandidaten elkaar in de kwartfinale (geloof ik, niet meer in de eerste paar afleveringen) allemaal gingen helpen omdat van 1 iemand het baksel mislukt was en iedereen droeg z’n steentje bij om het toch nog te laten slagen en dat vind ik zo lief en wholesome, want het is eigenlijk een competitie. Naja, moeilijk uit te leggen. Ik zat te grienen en m’n man had het niet meer, die zat mij schokkend van het lachen te troosten :rofl:

33 likes

Oh ja slecht voorbeeld dan. Ik vond in ieder geval dat verschil tussen 6 weken pp en 12 weken pp al heel groot als je bv benen buigt om de oefening makkelijker te maken. Omdat de oefening die jij laat zien je ook je buikspieren gebruikt dacht ik daaraan. Maar als je dat eerder ook niet kon, zal het wel ongerelateerd zijn.

1 like