Ik verdenk mijn buurman ervan dat hij de hele dag via zijn ringdeurbel de straat in de gaten houdt want hij komt 9 van de 10 keer dat ik thuiskom/weg ga/de kliko aan de weg zet/in de tuin werk binnen een minuut toevallig ook naar buiten. Echt absurd.
Weet met dit soort polls toch echt altijd spontaan van geen enkel woord meer hoe ik het uitspreek
Al was het bij mij super lame want we werden toevallig gedropt voor het huis van een meisje uit mijn groep dat mega achteraf in the middle of nowhere woonde. “Oh dit is mijn huis ik weet de weg”. Dan ben je dus gewoon aan het wandelen in het donker.
Een keer op Terschelling in het bos, echt zo eng achteraf. Das best een groot bos. Daarnaast ook wel regelmatig in mijn eigen woonplaats.
Hopelijk is scouting tegenwoordig wat veiliger ![]()
Rè-latie
Waarom niet, heb je er wat aan overgehouden?
Je bent in een Airbnb en hebt ‘t huis voor je alleen. Op 1 deur hangt een briefje met ‘Do not enter’
- Even spieken kan wel toch
- Dan ga ik daar ook niet kijken
0 stemmers
Je hebt gespiekt en de deur opent, je ziet een lange donkere trap naar beneden
- Ok lama in ben weg hier
- Oeh spannend ff kijken wat er beneden is
0 stemmers
Omg haha ging je er mee wandelen buiten? ![]()
Ik wil wel maar ook absoluut niet weten hoe dit zit…
Ik liet die deur dus dicht maar als ie eenmaal open is wil ik het weten ook
valt wel mee hoe spannend dat was hoor
Haha net Barbarian gekeken toevallig?
En dit idee heeft ze op mijn 32e nog steeds. ![]()
Ik was 7/8 en wilde elk weekend bij twee vriendinnen (zusjes) slapen. En elk weekend kon mij vader me 's avonds laat weer ophalen omdat ik heimwee had, haha. En toch elke week weer stug proberen, zowel mijn ouders als de ouders van mijn vriendinnen vonden het prima. En heb er, ondanks de heimwee, zulke goede herinneringen aan!
Haha nou moeilijk te zeggen natuurlijk?? Zal niet aan dit ene incident liggen maar ben niet bepaald veilig gehecht/mentaal mega stabiel nee ![]()
![]()
En verder maakt het mij ook niet uit maar vind het wel frappant en ken verder geen mensen die hun drie maanden oude baby graag twee weken ergens achter laten - en is zeker in contrast met dat mensen hun kind nu blijkbaar überhaupt niet laten logeren om welke reden dan ook? Daarom zei ik het
Ik vind het ook echt lastig want tuurlijk zou ik het mijn eventueel toekomstige kinderen gunnen om ergens te logeren/op kamp te gaan etc. maar ik ben ook wel echt bezorgd. Misschien lichtelijk beroepsgedeformeerd ook, ik zou er wel echt moeite mee hebben mijn kind uit logeren te sturen of op kamp te laten gaan. Ik zou niet alles willen ontnemen, maar veiligheid wel boven alles. Als hij of zij wil slapen bij een vriendinnetje die bij alleen een moeder woont helemaal prima. Bij mannen in huis, tsja sorry moet ik toch echt 1000 x over nadenken.
Ik ben sws een overbezorgd typje, ben ik al met mijn huisdieren ![]()
Nou maar ik vind deze bezorgdheid dus wel terecht. Statistisch gezien gebeurt de meeste rotzooi toch met mensen die het kind ‘kent’ ipv stranger danger? En dit is iets wat, ALS het gebeurt, een afschuwelijke en ver reikende impact heeft. Dan ben ik maar overbezorgd.
Ben ik met andere dingen helemaal niet. Speel naar, klim maar, doe maar, probeer maar. Je zal mij niet de hele tijd horen roepen nee kijk uit niet doen pas op gevaarlijk etc.
Maar dit… tsjah. Dan maar overbezorgd.
heb/had jij heimwee?
- ja altijd gehad
- vroeger wel nu niet
- vroeger niet nu wel
- nee nooit gehad
- anders??
0 stemmers
At jij als kind thuis veel vlees?
veel = 6 vd 7 avonden vlees op tafel
of 5 vd 7 maar dan wel bijv vlees op brood als ontbijt/lunch oid
- Ja
- Nee wij aten vegetarisch thuis
- Nee wij aten af en toe vlees
0 stemmers
En hoe is dat nu?
- Ik at als kind veel vlees, eet nu vega(n)
- Ik at als kind geen vlees, nu nog steeds niet
- Ik at als kind geen vlees, nu wel veel
- Ik at als kind geen vlees, maar nu af en toe
- Ik at als kind af en toe vlees, maar nu veel vlees
- Ik at als kind af en toe vlees, maar nu geen vlees
- Ik eet nog steeds dezelfde hoeveelheid aan vlees (veel!)
- Ik eet nog steeds dezelfde hoeveelheid vlees (af en toe!)
0 stemmers
en nu
- Vader eet vega(n)
- Moeder eet vega(n)
- Vader eet veel vlees
- Moeder eet veel vlees
- Moeder eet af en toe vlees
- Vader eet af en toe vlees
- Mijn broer/zus eet ongeveer hetzelfde als ik
- Mijn broer/zus eet anders dan ik
0 stemmers
Maar hoe vaak gebeurt er nou echt zoiets?