Stel je persoonlijke vraag #51

Ik moest ooit bij de huisartsenpost zo’n morfineprik vanwege galstenen. Viel onverwachts flauw, zo op de grond. Naast galstenen ook hoofdpijn :+1:

Never nooit dat ik dat bij mezelf doe.

1 like

Zelfs tijdens mijn fertiliteitstraject kon ik mezelf niet prikken. Mijn vriend ging mijn de spuitjes zetten. Dag 1 heb ik 10 minuten rond de tafel gelopen (en hij achter mij :rofl:🫣) omdat ik zo een schrik had.
Dag 3 stond hij in de file en ging hij niet op tijd zijn. Ik heb mezelf toen aangemoedigd (komaan, je kan het, komaan doe het! Je kan het! Komaan hup in je buik) maar ben uiteindelijk bij mijn huisarts belandt.

4 likes

Om een of andere reden dacht ik dat dit om een spiraaltje ging (las er net over in een ander topic denk ik?) en snapte echt niet hoe je dat bij jezelf ging doen haha

7 likes

Aaahw ik zou precies hetzelfde hebben.

Onze kat heeft diabetes en moet 2x per dag geprikt worden. Dat heb ik ook pas na een goede tweede weken gedaan :joy: Ging telkens een stapje verder.
Maar jezelf prikken lijkt mij nog wel andere koek.

1 like

Ooh ja dit had ik ook een aantal jaar geleden! Woonde toen alleen en moest het wel zelf doen. Kan me herinneren dat ik iedere avond een half uur met die spuit in mijn hand zat “Ik ga het NU doen! Of nee, toch nog even wachten.” Die tijd dat ik ertegenaan zat te hikken was erger dan de prik zelf, die deed niet eens zo heel veel pijn.

2 likes

Hecht jij waarde aan de gebruikerservaring van je bestek?

• Totaal niet
  • Een beetje
  • Ja

0 stemmers

1 like

Ja, heel erg. Mn ouders hadden vroeger de perfecte set (smal, beetje zwaarder, fijne grip), maar op de 1 of andere manier is dat allemaal kwijtgeraakt op 1 setje van vork en lepel na. En die heb ik meegekregen toen ik op mezelf ging en pak ik nu nog steeds als eerste uit de la als ze weer schoon zijn. Heb al met google lens geprobeerd ze te vinden ergens, maar niks komt erbij in de buurt.

zit er as we speak mee te eten

4 likes

Ik zie bij de kringloop altijd bakken en bakken vol met bestek, ik weet niet hoe je daar tegenover staat maar het proberen waard misschien?

2 likes

Ik vind het vooral belangrijk dat het lekker zwaar is. Heb echt een hekel aan dat lichte campingbestek.

7 likes

Ew ja van dat aluminium ofzo. Ik kies op mijn werk in de kantine ook altijd het goede bestek uit, ik ga niet graven maar ik baal wel als mijn favoriete bestek niet bovenop ligt.

1 like

Voor de mensen die in een relatie zitten, mis je daten wel eens?

• Geen idee nooit gedaan
  • Ja ik vond dat wel leuk
  • Nee ben blij dat ik dat niet meer doe
  • Ik date nog steeds in m’n relatie
  • Neutraal
  • Heb geen relatie

0 stemmers

Niet het daten zelf, maar het springerige, verliefde van het begin van een relatie. Het ontdekken van een nieuw lichaam etc.
In een lange relatie komen gevoelens van verliefdheid wel bij vlagen terug (althans bij mij), en ik vind het vertrouwde, veilige gevoel dat ik bij mijn man heb ook heel fijn. Maar af en toe verlang ik terug naar het begin waarin werkelijk alles spannend, leuk en nieuw was.

72 likes

Ja die ontdekkingstocht op allerlei vlakken is heel leuk! Hoe lang zijn jullie al samen?

2 likes

Ja maar wel dat je met 1 iemand aan het daten ben en dat het vrij serieus wordt. Halve zomer op doordeweekse avonden op terrassen zitten, uren ouwehoeren, drinken, slecht slapen samen want onwennig en helemaal vertieft in de trein naar je werk. Vond ik echt een heerlijke tijd.

20 likes

Pff nee dat hele onzekere “vindt hij mij wel leuk” gedoe, echt bah.

8 likes

Ruim 14 jaar.

En dat gemis aan kriebels / verliefdheid zou voor mij geen reden zijn de relatie te verbreken hoor, we zijn bijna 12 jaar getrouwd en ik hoop dat wij zo’n oud stel worden dat op een gegeven moment 50 jaar getrouwd is of zo.
En het verdiepen van je relatie (zowel fysiek als emotioneel) vind ik ook erg mooi. Ook als je lang samen bent kan je nieuwe kanten ontdekken van jezelf en elkaar.

We zijn inmiddels op een punt beland dat we zonder het te zeggen elkaars wensen kennen en bijna blind kunnen voorspellen hoe de ander reageert op iets. We kennen elkaar door en door.
Ik snap het als een ander daar de kriebels van krijgt maar het is wat wij zochten in een relatie, en voor ons werkt dit.
Omdat we wel hele verschillende karakters en hobby’s / liefhebberijen hebben, brengen we ook genoeg tijd zonder de ander door. Ondanks de stabiliteit ervaar ik mijn relatie dus niet als saai.

19 likes

Mijn man en ik maken nog steeds uitstapjes buiten de deur. Dan doffen we ons helemaal op. Is toch leuk? Gaan we uit eten, kroeg, film… Vind het leuk om dan eerst helemaal mijn haar en make up te doen, druk te maken over wat ik aan moet. Soms zo fijn om dat als enige “zorg” te hoeven hebben.

3 likes

Dezelfde avond nog stoppels :roll_eyes:

22 likes

Dat lijkt me wel echt heel fijn.
Heb je het gelaserd of is het gewoon nooit behaard geweest?

2 likes

Oo beter.
Scheelt wel in de kosten met ontharen

4 likes