Gewoon scrollen 1, maar typen 2 want anders kan ik niet bij het hele toetsenbord
Voornaam bekend persoon, tweede naam mijn opa en derde naam moeder van mijn vriend
Kan jij met je tong een knoopje in een kersensteeltje leggen?
- Ja
- Nee
- Geen idee
0 stemmers
Zoveel vragen bij deze stelling??
HOE dan?
Vermoemd klinkt zo officieel, maar mijn man werd geĆÆnspireerd door een presentatrice van een Frans kookprogramma dat we graag kijken.
Dit is toch wel een bekende party trick?
Tot op vandaag nog nooit gezien of gehoord, net een hele Wiki How gelezen en ik ga morgen meteen kersen kopen
Op Vinted zie ik regelmatig bikiniās aangeboden worden met dan ƩƩn bikinitopje en 2 (of meer) broekjes. Koop jij bij aankoop van een bikini ook meerdere broekjes? Het gaat vaak om dezelfde maat, soms een verschillende stijl qua pasvorm met dezelfde print/kleur.
- Ja
- Nee
- Soms
0 stemmers
Mijn zoon heeft als tweede naam de voornaam van mijn overleden vader, en toevallig heet de vader van mn babydaddy ook zo. Dus iedereen blijš
Ja maar wel een andere kleur. Bijvoorbeeld als het een print is 1 met dezelfde print en 1 effen.
Had het laatst met een collega over het lezen van een boek, wanneer je dat doet en hoe lang je achter elkaar leest en ook hoe snel eigenlijk. Ik weet wel hoe lang ik over boeken van bepaald aantal paginaās doe, maar je kan natuurlijk ook testen hoe snel je leest.
Hoeveel woorden per minuut lees jij (ongeveer)? Linkje naar leestest
Oh en!! Ook wel benieuwd of dat je altijd je max snelheid leest, testje doe je wellicht zo snel als je kunt, of dat je een boek ter ontspanning op een rustiger tempo leest.
- 175
- 200
- 225
- 250
- 275
- 300
- 325
- 350
- 375
- 400
- 425
- 450
- 475
- 500
- 525
- 550
- 600
- 650 of meer
- 750 of meer
0 stemmers
Traumaās hieraan. Op tempo moeten lezen voor school om ook te kijken naar je leesniveau. Die stopwatch vroeger, traume.
Groetjes, een Dyslect.
Omdat dit een redelijk saaie tekst is, is mijn leestempo heel traag. Moet me echt concentreren om de tekst in mij op te nemen. Puur het lezen zelf zou ik veel sneller kunnen en het gaat ook makkelijker bij een onderwerp dat me interesseert?
Ik denk basisonderwijs? Ik kan me herinneren dat je ieder schooljaar moest AVI (?) lezen om je niveau te bepalen. Dat was dan bij de IBāer, die zat met verschillende teksten en een stopwatch om te bepalen wat je niveau was. Die niveauās stonden dan ook op de boeken in de school bibliotheek, dus dan moest je altijd boeken kiezen op basis van je AVI.
Ja die stopwatch erbij, verschrikkelijk, ik kreeg er altijd helemaal haast-gevoelens van, en dan struikelen over het hardop voorlezen
Als ik een boek heel leuk vind lees ik hem ook heel snel, want dan wil ik weten hoe het verhaal verder gaat. Ik ben sowieso wel een lezer, op de basisschool had ik alle boeken van school uit, dus mocht ik mijn eigen boeken meenemen. (We begonnen ās morgens altijd met een half uurtje lezen).
Jaa was dat al bijna vergeten! Vond dat heel leuk haha De klas mocht ook altijd pauze houden en meekijken/ luisteren bij mij omdat ik zo snel was. Echt fucking saai eigenlijk.
Ik kan heel snel lezen, maar afhankelijk van wat ik lees vertraag ik wel. Dan wil ik er langer bij stil staan. Audioboeken luister ik wel altijd minimaal op 1,5 x anders word ik gek.
Ik lees sowieso snel maar ik kan echt speed lezen als ik wil maar dat doe ik meestal alleen bij saaie stukken in boeken. Echt eigenlijk precies wat ze op die website uitleggen, dus dan āspreekā ik de woorden niet uit in mijn hoofd maar zie ik ze alleen. Maar dat vind ik wel minder leuk dus als een boek goed is lees ik liever op de normale manier.
Heel herkenbaar! Precies wat je zegt, als ik een boek lees voor fun dan lees ik rustiger. Maar als ik snel ff iets moet lezen dan scan ik de woorden en hoor ik ze ook niet in mijn hoofd, weet dan wel precies wat er staat.
Oja dat met die stopwatch erbij en zoveel mogelijk woorden lezen vond ik heel leuk en ik kon het eerlijk gezegd ook heel goed toen. Ik hou alleen niet van lezen lol