Wel slim om het eens als privilege te bekijken!
Ik kan zeker wel zeggen dat er anders op je wordt gereageerd op basis van je uiterlijk. Ik was vroeger altijd al mollig maar op een gegeven moment ben ik erg afgevallen en had ik volgens de verknipte beauty standard een “mooi” lichaam. Je wordt dan echt veel meer nagekeken, aangesproken, makkelijker dingen voor elkaar krijgen etc.
De laatste jaren heb ik juist weer overgewicht (verkeerde dosis schildklier medicatie die leidde tot een depressie, echt top) en op een paar rare creeps na merk ik echt dat niemand me opmerkt
Wellicht heeft het ook te maken met zelfvertrouwen, maar ik heb niet het idee dat ik me nou heel anders door de wereld beweeg.
Het kutte is dat het eigenlijk inderdaad heel fijn is dat mannen je met rust laten, maar als vrouw heb je meestal helaas ook geleerd om je eigen validatie uit de aandacht van mannen te halen. Dus je wil die aandacht niet maar ook weer wel. Inmiddels weet ik genoeg over het systeem waarin we leven om het niet belangrijk te vinden, maar toch voelt het niet zo gauw als privilege toen ik de vraag las.