Stel je persoonlijke vraag #51

Nee! Maar leuk, hoe vond je dat? Staat ook nog wel op mijn lijstje

Wat heb je nog meer gedaan:

• Boogschieten
  • Bijlwerpen
  • Katapulten

0 stemmers

2 likes

Dat dacht ik al haha! Ik vond het heel moeilijk maar ik kan dan ook totaal niet mikken, het was wel heel erg leuk

2 likes

Boogschieten en speerwerpen was bij ons onderdeel van de gymles op de middelbare school :stuck_out_tongue:

5 likes

Ben ik ook heel benieuwd naar!

De reden van mijn poll was namelijk dat ik heel veel mensen haatreacties zie krijgen op social media als ze naar Starbucks en McDonald’s gaan. Maar dat zijn natuurlijk best makkelijke bedrijven om te boycotten want je gaat er niet dagelijks heen. Dus ik ben best benieuwd hoe ‘ver’ mensen gaan met boycotten.

Ik ging dus een lijstje maken met dingen die ik zou ‘moeten’ boycotten op basis van zo’n lijst op internet en kwam hierop:

Samenvatting
  • Ik doe boodschappen bij de Lidl, maar de eigenaar is zionist en investeert in IsraĂ«lische bedrijven. Aldi staat ook op de lijst.
  • Ik heb recent voor Puma gewerkt (een paar dagen via een uitzendbureau), zij zijn hoofdsponsor van Israel Football Association (IFA) en steunen dus ook teams in illegale nederzettingen op Palestijns grondgebied
  • Op m’n werk verkopen we alle merken die vallen onder Pepsi en ik drink daar ook wel eens iets van. Pepsi staat ook op de lijst. Alles wat onder Coca Cola valt overigens ook.
  • Ik gebruik een dagcrĂšme van Clinique en dat is ook de enige die ik fijn vind. Clinique is van Estee Lauder en de eigenaar daarvan is extreem zionistisch en support de bezetting van Palestijns grondgebied actief.
  • De enige schoenen die ik fijn vind om de hele dag op te staan zijn Skechers. De eigenaar van dat merk is ook zionist en plaatst wel eens pro Israelische content op zijn Instagram.
  • Ik heb een Nespresso koffiemachine. De eigenaar van Nespresso heeft iets te maken met een bedrijf dat opereert in bezet Palestijns gebied (ik kwam niet helemaal uit de vertaling hiervan)
  • Ik koop wel eens make-up bij Sephora, de eigenaar van Sephora investeert miljoenen in IsraĂ«lische bedrijven. Daarnaast heb ik make-up/skincare van NYX, The Ordinary, MAC en Kylie Cosmetics, ook zij staan allemaal op de boycot lijst.
  • Ik heb een rekening bij de ING, zij investeren miljarden in bedrijven betrokken bij illegale nederzettingen. (Overigens staat deze heel hoog op m’n lijstje om ergens anders heen te gaan)
  • Ik heb een tandenborstel van Oral B, zij zijn onderdeel van Procter and Gamble en zij supporten en investeren in Israel/IsraĂ«lische bedrijven. Zelfde verhaal voor mijn maandverband van Always, dat is hetzelfde moederbedrijf.
  • Ik heb momenteel een trui aan van Red Bull Racing met hun sponsor Oracle erop. Oracle heeft geld gedoneerd aan hun IsraĂ«lische werknemers toen de ‘oorlog’ begon en doneert zelfs extra als ze in het leger dienen.
  • Ik heb een Windows laptop met Word, Powerpoint etc. Microsoft investeert veel in de IsraĂ«lische economie.
  • Ik maak gebruik van Instagram, Facebook en WhatsApp. Meta censureert pro Palestijnse en neutrale content.
  • Ik boek vakanties via Booking of AirBnB. Beiden bieden accommodatie aan in bezet Palestijns gebied.

Ps dit komt allemaal van 1 lijst. Misschien dat ik het net verkeerd heb omschreven omdat ik het verkeerd vertaald heb of niet goed begrepen. Of misschien zit er al achterhaalde dingen tussen, maar ik heb geen uitgebreide research gedaan (nog).

8 likes

Zowel kleiduif als op een schietbaan.

1 like

Bij ons ook! En we hebben ook een keer circusweek gehad :joy: gingen we touwlopen en fietsen op mini fietsjes hahaha

Wat vond je leuker?

MorrocanOil, Starbucks, overgestapt van ING naar ASN en probeer alleen maar duurzame kleding te kopen.

Maar ben hier ook niet consistent in. Er zijn genoeg merken die ik wel gebruik en ik eigenlijk dan ook zou moeten boycotten, maar waar ik me niet genoeg in heb verdiept of het te ingewikkeld vind om een alternatief te vinden (en/of daar niet voldoende moeite voor doe nu). Maargoed, bovenstaande dingen zie ik als een begin.

8 likes

Allebei niet leuk haha, kleiduif was gewoon lastig, maar nog wel grappig. Ik vond schieten op zo’n Amerikaanse schietbaan echt heftig en ik ben er eigenlijk niet okĂ© mee dat het zomaar kan. Dus ik heb 3x met een pistool geschoten en vond het toen meer dan genoeg. Vond het gewoon een heel naar gevoel dat ik een wapen in mijn hand had en als ik wilde iemand daar op die baan dood had kunnen schieten. Dat zou alleen voor getrainde professionals moeten zijn in een noodsituatie.

3 likes

Et tu, Brute???

8 likes

Hoe oud was jouw moeder toen ze jou kreeg?

• 14-16
  • 17-19
  • 20-22
  • 23-25
  • 26-28
  • 29-31
  • 32-34
  • 35-37
  • 38-40
  • 41-43
  • 44-46

0 stemmers

3 likes

Mac is EstĂ©e Lauder, NYX van L’OrĂ©al, Kylie van Coty en Ordinary Deciem dus al die bedrijven en alle merken die daar onder vallen kun je dan ook boycotten.

4 likes

34 jaar en 362 dagen :joy:.
Ben wel ergens jaloers dat m’n broer 10 jaar ouder is en dus m’n ouders 10 jaar langer in z’n volwassen leven heeft.

8 likes

ik hou de officiele lijst aan + merken die uit israel komen + starbucks ivm investeringen

9 likes

Sorry was net over dikke kinderen aan het lezen in forumergernissen en daarna zag ik een heel dik kind op Twitter.

Vind jij dat USA Amerikanen op een unieke manier dik zijn als ze dik zijn?

Ik vind hun vet altijd zo indrukwekkend stevig, dikke mensen in Europa zien er echt anders uit, helemaal andere vet verdeling.

• Ik vind dit niet
  • Ik vind dit ook
  • Ik vind niks

0 stemmers

2 likes

Is me nooit opgevallen. Wel dat je Walmart dik hier in Europa zelden tot nooit tegenkomt.

Als ik aan een dikke Nederlandse man denk, dan zie ik zo’n ouwe man met een mega bolle buik voor me die 2 meter uitsteekt en als ik aan een dikke Amerikaanse man denk, dan zie ik een man met vetrollen voor me zoals Cartman. Oh en boobies erbij!

4 likes

Ha ik had gisteren een interessante ‘discussie’. Ik erger me regelmatig aan vuurkorven die buurtgenoten aansteken omdat mijn huis dan stinkt. Ik heb wel eens vaker vrienden gehoord dat ze dat ook vinden stinken (of een houtkachel, bijv.). En toen waren er gisteren 2 vrienden die heeeelemaal verbaasd waren want die vonden dat superlekker. Ook om in hun eigen huis te ruiken. Dus nu ben ik eigenlijk wel benieuwd :smiley: Wat vind jij? Ik denk dat dit een beetje een 50/50 dingetje wordt maar ben wel heel benieuwd!

• (Andermans) vuurkorf stinkt
  • Nee man lekker fikkie meer!!

0 stemmers

Ik vind vuur (vuurkorven, open haard, bbq) wel lekker ruiken maar desondanks vind ik het irritant als ik in de zomer niet in de tuin kan zitten omdat ik anders weggerookt word. En het binnen kunnen ruiken vind ik enorm vervelend

15 likes

Ja dat is ook nog wel een optie idd! Ik probeerde uit te leggen dat ik het vooral vervelend vond om in huis te ruiken, maar dat snapten ze ook niet. Nog net wel dat ik het niet fijn vond als ik net de was had opgehangen :sweat_smile:

3 likes