Stel je persoonlijke vraag #51

Ja mijn god zeg. Heb het in een ander topic een aantal dagen geleden gepost maar wauw die kwam echt wel binnen. En eigenlijk ook zo’n lullige dood en precies in de bloei van haar leven. Krijg je een boom op je harses. Heel naar. Heb daar daar echt om gejankt

1 like

Mijn oma ging vroeger doodleuk een uur rijles nemen als de baby sliep, waren ook geen babyfoons ofzo natuurlijk. “Ja hij sliep toch altijd 2 uur” haha how times have changed

4 likes

Ik moet bij dit soort vragen over kinderen alleen thuis laten altijd denken aan die ouders die zo graag wilden uitslapen en daarom de slaapkamerdeur van de kinderen op slot deden want dan konden ze niet naast hun bed staan. Er kwam brand, de ouders stonden op tijd buiten en de kinderen kwamen om want niemand kreeg die deur van het slot op tijd :sob::sob::sob:

Vind het niet kunnen omdat je niet binnen 1 minuut bij je kind kind kunt zijn mocht het huilen en je nodig hebben. Of inderdaad erger: als er brand ontstaat.

Vind het heel anders als je bij de buren bent @lightbox

Daarbij is het ook gewoon verboden om je kind alleen te laten.

22 likes

Dan kunnen ze in ieder geval weer uitslapen :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face:

Ik vind dat je een kind van welke leeftijd dan ook enkel alleen kan laten als die in het geval dat er iets gebeurd zichzelf kan redden tot op het moment dat jij thuis bent. Voor een baby geldt dus simpelweg niet. Drie minuten lopen naar de sportschool is niet binnen drie minuten weer thuis staan als je kind huilt.

En ik vind allerlei scenario’s rondom brand, inbreken, ontvoering dan niet eens boeiend want je weet niet of je je kind dan wel kan redden als je wel thuis bent (al heeft je baby in mijn ogen recht op jouw poging), maar gewoon in de meest normale situatie wil je toch niet dat een baby 6-10 minuten ligt te huilen voordat jij er bent?

38 likes

Je mag volgens de Nederlandse wet geen hulpbehoevenden zonder toezicht achter laten, een baby valt daar zeker onder. (Bij de buren zitten met babyfoon vind ik zelf al weer heel wat anders dan naar de sportschool gaan trouwens, maar puur wettelijk gezien mag het denk ik beide niet)

5 likes

Vind het eigenlijk nog wel meevallen! Mensen grijpen graag dingen aan om te zeiken maar is echt niet alleen bij mij.

Ik weet niet hoe het wettelijk zit, maar zou de babyfoon dan niet als onder toezicht gelden?
In de zorg wordt, zeker 's nachts, ook gebruik gemaakt van domotica om patiënten te monitoren.

2 likes

Ja daar zeg je wat, zijn die patiënten dan alleen in het gebouw?

Ik sta echt niet binnen 1 minuut bij mn kind aan zn bed als die moet huilen hoor. Wacht altijd wel even af of het doorzet of niet. Maar ja ik vind dit een lastige want als ik alleen thuis ben met de kinderen dan moet de hond ‘s avonds toch nog ff uit voor een laatste plasje. Dus dan ben ik ook een paar minuten uit huis terwijl ze slapen.

4 likes

Je staat er niet binnen een minuut, maar je wacht of het doorzet en bent dus in de buurt om te handelen als het wel doorzet. Als jij thuis bent en je baby ligt in een slaapkamer ben je als je die beslissing maakt in 10 seconden in die slaapkamer. Als je diezelfde beslissing vanuit de sportschool maakt waar je midden in een lesje of set zit ben je een stuk verder weg.

9 likes

Krijg jij weleens een ongemakkelijk gevoel bij musicals? Als je ernaar kijkt, of luistert naar muziek uit een musical bijvoorbeeld.

• Ja
  • Nee
  • Geen idee want ik ga daar niet heen

0 stemmers

1 like

Je oude middelbare school organiseert een reünie. Het is… van 15-17.30 - dus onder werktijd.

Dan …
  • Ga ik sowieso niet
  • Leuk! Ik neem er vrij voor
  • Leuk! Ik was / ben al vrij
  • Leuk, als het ‘s avonds was was ik wel gegaan, nu niet
  • Ik had geen middelbare school

0 stemmers

2 likes

Ook al is het in de avond of een moment dat ik vrij ben dan ga ik niet. Boeit me echt nul al die mensen

30 likes

Ik heb al tiener een keer heel erg op straat moeten kotsen van de menstruatiepijn en toen liepen er allemaal mensen langs en sommigen zeiden ook echt iets van ‘dom wijf’ hahah iedereen dacht dat ik dronken was :sob:

Maar goed zolang iemand niet in z’n eigen kots stikt ga ik er ook niet mee in de weer.

3 likes

Ga er sowieso geen vrij voor nemen en verder ligt aan de oud klasgenoten die gaan.

Doet me denken aan dat er een keer een meisje helemaal lamlendig (dronken) in de trein het tafeltje had ondergekotst, maar tegen alle conducteurs en beveiliging bleef ontkennen dat zij het had gedaan.

4 likes

Ja toch wel heftig, mensen oordelen zo snel, ze hebben geen idee waarom je kotst.

Mijn vader ziet slecht en botst daardoor af en toe tegen mensen aan, hij wordt serieus vaak uitgescholden dan.

1 like

Ik heb op een nogal bijzondere middelbare school gezeten. Aan de ene kant ben ik heel benieuwd hoe iedereen terecht is gekomen maar eindstand ga ik waarschijnlijk niet.

3 likes