Stel je persoonlijke vraag #51

een tiktoktrend (die eigenlijk alweer passé is want die duren maar 5 seconden), hier staat het uitgelegd: What Is Brat Aesthetic and Why Is It Trending? Experts Explain the Anti-Fashion Style | Teen Vogue

en idd de link met de campagne van kamala harris :fire:

1 like

Tegenwoordig is de trendcycle echt niet meer bij te houden. Ik heb medelijden met mensen die gevoelig zijn voor Fomo.

7 likes

Ok oma

4 likes

The archetypical brat, Charli explained on TikTok, is “just like that girl who is a little messy and likes to party and maybe says some dumb things sometimes, who feels herself, but then also maybe has a breakdown, but kind of parties through it”.

Dit heeft ze echt zelf verzonnen hoor :joy: dit is ook niet echt toepassing op Kamala lijkt me? Brat betekent iets als je eigen weg volgen, een beetje tegen de regels, schoppen tegen dingen die “nu eenmaal zo zijn”. Een brat voor een kind is dan weer gewoon slecht opgevoed. En je hebt ook nog brat in bdsm cultuur. Maar goed volgens mij betekent het nu opeens cool.

2 likes

Hoe vaak zie jij vrouwen in het openbaar borstvoeding geven? (En dan niet van ‘ja m’n zus elke week als we op het terras zitten’ oid)

• Vaak
  • Regelmatig
  • Soms
  • Zelden
  • Nooit

0 stemmers

Heb jij het idee dat je dat vroeger vaker zag?

• Ja
  • Nee
  • Weet ik niet

0 stemmers

2 likes

Ik heb echt geen idee, want ik let er nooit op! Denk dat dit hetzelfde is als ineens overal lesauto’s zien rijden als je zelf les hebt.

4 likes

Dit is een recensie van een restaurant en hun reactie erop:

Maar er is meer:

Zou jij hier eten?

• Nee en hoop dat ze doodvallen
  • Gewoon nee
  • Ja hoor leuk!

0 stemmers

3 likes

Door wie en waarom? Ik snap niet waarom je een vrouwelijke presidentskandidaat een naam zou geven met “een knipoog” naar een seksuele context.

Gaat trouwens over restaurant bon bini saus - aan het water (echt een kutnaam) in Bergen op Zoom en de eigenaar heet Frank van der Avert en is echt een enorme lul.

26 likes

En behoorlijk fat fobisch.

5 likes

Ik kan me gewoon niet voorstellen dat dit echt is en zo’n restaurant alsnog kan bestaan.

22 likes

Hij heeft nu spijt :joy:

Maar dumpert was van de week al bij hem en toen had ie geen spijt en was het allemaal terecht. Echt zo’n trieste oude man die dan de hele dag iets te dronken wordt in zijn eigen horeca en een enorm fragiel ego heeft en dan niet kan omgaan met minder dan 4/5 sterren op Google en ze dan dronken gaat beantwoorden.

44 likes

Hahaha oh wat erg. Dit ga ik doorsturen naar een vriendin die daar woont en op Instagram te zien daar ook wel eens komt. :sweat_smile:

1 like

Ik heb er nog nooit gegeten, wel eens wat gedronken (voordat ik wist van deze reviews). Ze zitten op een mooie locatie en het ziet er leuk uit allemaal, maar ik vind het erg overpriced.

2 likes

Ik wist eerst niet of het echt was, die reacties op negatieve reviews, maar dat geeft hij hier dus zelf toe :smile:

1 like

Helaas vonden veel mensen op Dumpert het hilarisch en willen ze er nu juist naartoe.

1 like

Ik ben het met je eens, de meeste trends zijn gewoon door merken gefabriceerd om bepaalde producten te verkopen (denk aan Hailey Bieber die met milkshake caramel frappuccino eyes komt en na twee weken dat het op tiktak wordt opgepakt “toevallig” bruine oogschaduw lanceert), maar Brat is anders! Het is 360° popcultuur, geen specifieke oppervlakkige trend gekoppeld aan een duidelijke aesthetic.

3 likes

Master of the dots

7 likes

Omdat ze baat heeft bij mee surfen op online trends en grote vrouwelijke artiesten. Ze had Meghan thee Stallion op een rally

5 likes

En Charli op Twitter net na de aankondiging zelf op Twitter zei dat Kamala brat was.
Toen kwamen de vele tiktoks met de coconut verwijzing in brat aesthetics.
Kamala heeft dan pas haar twitter landing page aangepast, niet zomaar uit eigen beweging.

5 likes