Stel je persoonlijke vraag #51

Een jaar geleden praatte ik met iemand en zij was er van overtuigd dat haar vader een spion was. Ze had een complete theorie en het klonk best aannemelijk. Heb vooral heel hard gelachen om de manier waarop ze het vertelde, maar ze leek er wel echt in te geloven

10 likes

Heeft meer te maken met bedtijd las ik, het zijn vooral de jongsten die heel laat door hun ouders werden meegenomen en dan gingen jengelen/rennen etc.

Misschien is het restaurant zelf ook comfortabeler om kinderen vanaf 6 zelf aan te spreken op het gedrag? Tegen die leeftijd kan je best zeggen gedraag je eventjes, met een peuter toch lastiger als vreemde.

1 like

En aanvullend een tablet verbod graag. Ik hoef geen tekenfilmpjes of wat dan ook te horen. (En vind een tablet uberhaupt niet passend aan de eettafel maargoed)

25 likes

Iemand die ik ken haar partner heeft een best geheime functie en niemand mag weten wat hij doet, maar zij zit alles in geuren en kleuren te vertellen tot aan z’n salaris en geheime missies aan toe. :smiling_face_with_tear:

5 likes

Oh ik vind filmpjes laten kijken voor ons als ouders juist echt een uitkomst. En ook voor de mensen eromheen want andere optie is een rennend of jengelend of met speelgoed gooien kind. Probeer het geluid niet te hard te zetten wel. (en ik snap je redenatie, ben met m’n dochter ook alleen nog naar pannenkoekhuizen geweest en lunchzaakjes met speelplek). Maar ga toch naar zo’n plek ook voor m’n eigen ontspanning en dan is een tablet wel makkelijk.

7 likes

Zonder geluid hoop ik?

23 likes

Ja dat is zeker waar, en het ligt ook wel aan het soort restaurant natuurlijk. Als je chic wil dineren met een kind dat niet stil kan zitten is dat al anders dan het gemiddelde wereldrestaurant (maar dan nog steeds niet rennen aub)

Mijn kind heeft zelfs een koptelefoon op bij die tablet (autist) want anders moet die thuis blijven en we willen allemaal wel eens elders eten. Maar daar heeft niemand last van verder (en de blikken negeer ik)

10 likes

Heerlie

2 likes

Wat doen jouw buren?

• Bbq’en
  • Roken
  • Hebben hondenkennel
  • Blowen
  • Muziekinstrument spelen
  • Hard muziek luisteren
  • Hard praten
  • Zijn hele dag de tuin aan het stofzuigen
  • Zijn elke dag aan ā€˜t klussen
  • Hebben spelende kinderen
  • Hebben krijsende kinderen
  • Hebben blaffende honden
  • Hebben een kat die in jouw tuin kakt
  • Hebben kippen en een haan
  • Hebben elke avond een feestje
  • Hebben een lelijke tegeltuin
  • Parkeren voor jouw raam
  • Vragen of hun kind bij jou in de tuin mag zwemmen
  • Niks van dit alles
  • Iets anders nog

0 stemmers

1 like

Buren hebben een gigantische vijver en op de dagen met het mooiste weer is de buurman vaak heeeeeel lang met een soort waterstofzuiger (?) in de weer, soort geluiden van een hoge drukreiniger. Maar verder zien of horen we ze nauwelijks dus ik klaag niet, want wij zijn de buren met een (soms) blaffende hond. 🫠

2 likes

Toegevoegd!

1 like

@Zemraluani

3 likes

Ah shit, ben de hogedrukspuiten en bladblazers vergeten toe te voegen

4 likes

Ik voel me een beetje vreemd in dat opzicht, maar ik merk niet zoveel verschil gedurende mijn cyclus. Misschien ben ik gewoon emotieloos, kan ook

Edit: oke dit klinkt mega pick me, niet de bedoeling haha. Ik zou graag meer in contact willen zijn met mijn lichaam, maar dat ben ik blijkbaar totaal niet haha

1 like

Nee dus

4 likes

Sinds ik een koperspiraal heb, doorloop ik mijn gehele cyclus zoals tiktok het schetst

6 likes

Hebben een kinderopvang :smiling_face_with_three_hearts:

Gelukkig lieve mensen en verder nooit last van ze so I’ll take it.

Ik dacht altijd dat het bij mij wel meeviel met m’n PMS, maar ik had laatst een vrijdag dat ik m’n collega’s, waar ik altijd super blij mee ben, zulke irritante en luie kutmensen vond en echt kutdingen tegen ze wilde zeggen; ik reed naar huis en dacht echt: wat is je probleem?! Wat is dit ineens?!

Tot ik die nacht buikpijn kreeg en ongesteld werd en dacht: ahhhhhh haha godzijdank.

11 likes

Same, sinds een maand of zes overweeg ik iedere maand wel een paar dagen om ontslag te nemen en naar Siberiƫ te verhuizen zonder het mijn gezin of vrienden te vertellen, want het kan toch niemand iets schelen. En dan is er ineens bloed en voel ik me weer prima.

10 likes

Maar dan zouden jullie voor half 6 eten uit zemraluani’s voorbeeld want kind jonger dan 5. Dan vind ik het qua geluid iig anders. Een kind van 5 (uitzonderingen zoals autisme e.d) kun je echt leren een uurtje te blijven zitten en niet te schreeuwen of gooien met dingen. Dat moeten ze vanaf die leeftijd ook op school. En wij zijn zelf ook opgegroeid zonder tablet, kregen hoogstens een placemat als kleurplaat :joy:

6 likes