Stel je persoonlijke vraag #51

Heb jij nog een spaarpot?

• Ja
  • Nee
  • Geen spaarpot maar wel wat geld ergens in een envelop oid ergens in huis

0 stemmers

2 likes

Haha ja ik ben bang dat het dit wordt inderdaad. Ik wilde het eerst verstandig op m’n spaarrekening zetten, maar ik heb een lijstje met dingen van de Douglas die ik heel graag wil maar eigenlijk niet nodig heb.

2 likes

Ja voor m’n fooi dus maar is gewoon een jampot en geen ‘echte’ met zo’n gleufje

2 likes

Je moet ook een beetje van het leven genieten toch

4 likes

Een spaarpot voor m’n baby, mijn omaatje stopt er regelmatig wat in en elke keer als wijzelf kleingeld over houden oid gaat het daarin.

1 like

Stel je bent pastasaus aan het maken. Pan staat op het fornuis met vlees(vervanger) er al in klaargemaakt. Terwijl je wat anders aan het voorbereiden bent, zit er een vlieg in de keuken. Je komt erachter dat de vlieg in de pan zit op het moment dat die er weer uit vliegt. De vlieg heeft er max. een halve minuut ingezeten, waarschijnlijk korter. Zou je dat wat in de pan zit nog opeten? (ja hier hebben we een discussie over hier thuis)

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

https://www.gelderlander.nl/binnenland/jac-en-mariska-zijn-gejengel-zat-na-half-zes-komen-babys-en-peuters-hun-restaurant-niet-meer-in~a6a1e6e4/

Een restaurant waarbij ouders tot uiterlijk 17:30 met jonge kinderen (onder de 5) mogen aankomen, zodat ze om 19:00-19:30 weg zijn en het de rest van de avond rustig is en er geen oververmoeide kinderen in de zaak zijn.

• Slecht, is discriminatie
  • Prima, iedereen blij
  • Heel goed juist

0 stemmers

2 likes

Ken/ben/heb je weleens gehoord over iemand die in een getuigen beschermingsprogramma zit/zat?

• Ja
  • Nee
  • Heb een vermoeden

0 stemmers

Ken je iemand die bij een soort geheime dienst werkt of werkte?

• Ja
  • Nee
  • Heb een vermoeden bij iemand

0 stemmers

2 likes

Iemand vertelde me eens wat voor nieuwe baan d’r vriend had en later zei ze dat ik dat eigenlijk niet had moeten weten :sweat_smile:. Gelukkig is mijn geheugen een zeef dus ik weet het ook niet meer.

4 likes

Discriminatie is wel een boute uitspraak maar alsof vervelend doen tot een bepaalde leeftijd is en het dan opeens engeltjes zijn

2 likes

Een jaar geleden praatte ik met iemand en zij was er van overtuigd dat haar vader een spion was. Ze had een complete theorie en het klonk best aannemelijk. Heb vooral heel hard gelachen om de manier waarop ze het vertelde, maar ze leek er wel echt in te geloven

10 likes

Heeft meer te maken met bedtijd las ik, het zijn vooral de jongsten die heel laat door hun ouders werden meegenomen en dan gingen jengelen/rennen etc.

Misschien is het restaurant zelf ook comfortabeler om kinderen vanaf 6 zelf aan te spreken op het gedrag? Tegen die leeftijd kan je best zeggen gedraag je eventjes, met een peuter toch lastiger als vreemde.

1 like

En aanvullend een tablet verbod graag. Ik hoef geen tekenfilmpjes of wat dan ook te horen. (En vind een tablet uberhaupt niet passend aan de eettafel maargoed)

25 likes

Iemand die ik ken haar partner heeft een best geheime functie en niemand mag weten wat hij doet, maar zij zit alles in geuren en kleuren te vertellen tot aan z’n salaris en geheime missies aan toe. :smiling_face_with_tear:

5 likes

Oh ik vind filmpjes laten kijken voor ons als ouders juist echt een uitkomst. En ook voor de mensen eromheen want andere optie is een rennend of jengelend of met speelgoed gooien kind. Probeer het geluid niet te hard te zetten wel. (en ik snap je redenatie, ben met m’n dochter ook alleen nog naar pannenkoekhuizen geweest en lunchzaakjes met speelplek). Maar ga toch naar zo’n plek ook voor m’n eigen ontspanning en dan is een tablet wel makkelijk.

7 likes

Zonder geluid hoop ik?

23 likes

Ja dat is zeker waar, en het ligt ook wel aan het soort restaurant natuurlijk. Als je chic wil dineren met een kind dat niet stil kan zitten is dat al anders dan het gemiddelde wereldrestaurant (maar dan nog steeds niet rennen aub)

Mijn kind heeft zelfs een koptelefoon op bij die tablet (autist) want anders moet die thuis blijven en we willen allemaal wel eens elders eten. Maar daar heeft niemand last van verder (en de blikken negeer ik)

10 likes

Heerlie

2 likes

Wat doen jouw buren?

• Bbq’en
  • Roken
  • Hebben hondenkennel
  • Blowen
  • Muziekinstrument spelen
  • Hard muziek luisteren
  • Hard praten
  • Zijn hele dag de tuin aan het stofzuigen
  • Zijn elke dag aan ‘t klussen
  • Hebben spelende kinderen
  • Hebben krijsende kinderen
  • Hebben blaffende honden
  • Hebben een kat die in jouw tuin kakt
  • Hebben kippen en een haan
  • Hebben elke avond een feestje
  • Hebben een lelijke tegeltuin
  • Parkeren voor jouw raam
  • Vragen of hun kind bij jou in de tuin mag zwemmen
  • Niks van dit alles
  • Iets anders nog

0 stemmers

1 like

Omg, ergens in de buurt heeft iemand een hondenkennel ofzo. En die honden blaffen de he-le dag. Ik zou echt in staat zijn tot moord als dat mijn buren waren.

3 likes