Stel je persoonlijke vraag #51

Ik kom net terug van anderhalve week kamperen waarbij de wc’s en de douches om en om in een rondje zaten :sob:
Nou ja alvast gewenning voor lowlands straks dat je met je katerkop moet plassen ‘s ochtends in de wc’s die naar drugsschijt stinken :nauseated_face:

Dus ja het kan dus, douchen in de schijtlucht . Maar ik ging elke keer douchen bij het grote sanitairgebouw waar het wel gescheiden was.

Sanitair vind ik inderdaad kut van kamperen, maar sinds een jaar of 5 trekt mijn rug het echt slecht op een matje. Dus dat vind ik het allerkutst. En qua eten gaan we gewoon vaak uit eten of in Frankrijk brood met lekkere kaas en worst ofzo.

Verder vind ik het buitenleven wel heerlijk en in een tent slapen ook (als ik kan slapen met m’n driedubbele hernia door dat tyfusmatje). En mijn kind vindt het ook fantastisch gelukkig.

Wat ik trouwens ook goor vind is dat bijna iedereen pasta met rode saus eet en je dat dan ruikt als iedereen aan het afwassen is en dat er dan ook vaak zo’n vettig rood sopje achterblijft met stukken prei erin.

Afin, leuk joh kamperen.

Mijn enthousiasme kan misschien ook worden toegeschreven aan het feit dat ik al de hele dag bezig ben de kampeerspullen op te ruimen en schoon te maken.

3 likes

:nauseated_face:

2 likes

Dronken Engelsen die de hele nacht We all live in the yellow submarine zingen

5 likes

Love deze opsomming van alle dingen die kut zijn aan kamperen en het dan toch nog heerlijk kunnen noemen. Kampeerders zijn echt taaier gebouwd dan ik ooit in mijn leven zal zijn.

36 likes

Mijn enige kampeerervaring in mijn volwassen leven is op festivals dus thank god geen afwas. Maar echt ik snap niet waarom mensen voor hun lol kamperen. Oké misschien in de wildernis maar op een camping is helemaal om te janken. :cry:

11 likes

Geen fatsoenlijke stoelen/bank hebben om op te zitten. Na een paar dagen echt zó klaar met op de grond zitten of op zo’n mini-campingstoeltje. Als je met de auto gaat, kan je natuurlijk wel iets meenemen.

2 likes

Ik sta er heel ambigue in. Love it voor kinderen en als het mooi weer is kan ik er meestal van genieten. Vroeger ook vaak gaan kamperen als kind en heb daar heerlijke herinneringen aan. Maar ik ben ook een luxepaardje en vind een hotel ook heel fijn. Dus we wisselen vaak af.
Vriend is ook geen oerkampeerder en heeft ook een grondige hekel aan oerkampeerders die kicken op het beste materiaal, super georganiseerd zijn en elke avond saaie pasta vreten. En ook veel ‘mannen met een hobby’ mannen die we gisteren nog heel hard hebben uitgelachen.

Ik moet er ook niet aan denken lekker back to basic te gaan met een trekkerstent in Noorwegen met kutweer en goor vreten uit blik met één gaspit.

6 likes

Ik vind op vakantie gaan eigenlijk altijd leuk, maakt me niet zoveel uit hoe en wat.

4 likes

Als tiener 3 keer gekampeerd toen vond ik het leuk. Maar dan ben je ook nog flexibeler, letterlijk en figuurlijk. Nu echt 100% dat ik dan liever thuis blijf. Het slapen vond ik toen wel heel klote. En dan met name 3 weken met z’n 2en op een 2 persoonsluchtbed en elke draai kon voelen. Wij gingen trouwens bijna elke avond uit eten, alleen ontbijten en lunch dan op de camping.

1 like

Luxe kampeerder hier met sleurhut inclusief airco en toilet en goed bed :rofl:.
Wel het gemak van overal heen rijden en overal neerknallen en alle zooi meenemen zonder beperking van wat past of wat het weegt.
Niet in de regen / hitte / naar de wc lopen / niet kunnen staan / een luchtbed… Wel alsnog douchen met anderen & bij mooi weer koken buiten.

3 likes

Dan denk ik altijd, is het dan niet handiger om een luxe huisje met airco te huren op een camping? Dan hoef je ook niet alles mee te slepen. Dit heb ik wel eens als kind met mn ouders gedaan, maar de ekte kampeerders kijken daar natuurlijk op neer :joy:

4 likes

Haha ja/nee. Behalve dat dit op den duur goedkoper is (na 10jr ongeveer jaarlijks op vakantie gaan ongeveer, stalling / verzekering / tol extra kosten meegerekend. Ga je vaker dan is het er sneller uit). Geeft het ook de vrijheid om vrij goedkoop last minute bijv een (lang) weekend weg te gaan en om door te reizen als het slecht weer is. Stacaravans zitten mega snel en vaak vol.
En nu stouwen we alles vol zonder dat de auto tot de nok toe vol zit (kinderwagen, bolderkar, strand spullen, kleding etc).
Maar als je niet jaarlijks gaat in Europa (dus ook soms vliegen, dan duur het langer voor je het er uit hebt). of bijv geen trekhaak of auto hebt, dan is het weer totaal anders natuurlijk haha

Ik ga stuk om al deze details in deze kamperenklaagzang :joy:

21 likes

Het allerergste is toch helemaal je tent uitbranden met 38 graden

10 likes

Ik denk ook echt dat het van de kinderen af hangt hoor. Mij had je als kind echt niet blij gemaakt met een kampeervakantie.

Maar alleen maar leuk toch als mensen het wel leuk vinden. Ik kan me bij wildkamperen nog iets voorstellen (niet dat ik dat ooit wil doen zelf maar snap de voordelen) of de sfeer op een festivalcamping ofzo. Maar de rest zie ik meer als een soort conditionering om je huis weer opnieuw te waarderen.

15 likes

Ja, dit eigenlijk vooral. Het is zo’n totaalervaring waar je niet even aan kunt ontsnappen. Niet even weg uit de brandende zon of regen, niet even ontvluchten aan de muggen, niet even lekker op de bank hangen en dan ‘morgen wel weer meedoen’.

2 likes

Kutste is sanitair delen met anderen daarom privé sanitair. Echt ideaal.

Je kan het helemaal dol maken en naar 5 sterren campings met vaatwasmachine gaan.
Ja het bestaat :rofl::sunglasses:
Dan nog privé sanitair bij je plek, nou. Helemaal :sparkles: glamping :sparkles:

1 like

Ik ben dit jaar al op de vijfde camping (we trekken rond) en heb eigenlijk vrijwel alleen maar goed en schoon sanitair gehad.
Ik heb een vouwwagen met goed matras erin dus slaap heerlijk.

Regen vind ik echt niet leuk, dan is alles klam en nat en voelt het goor dus ik probeer vooral warme en zonnige plekken te zoeken, maar helaas wel een paar buien gehad. Afwas doen is wel een vervelende tweede ja.

2 likes

Wat verschrikkelijk, maar ook sorry in dit geval het noodzaak is. Zou je eventueel iets anders willen of wat dit het plan?

Oh sorry ik denk dat dit echt hun plan is.