Stel je persoonlijke vraag #51

Ik vind op vakantie gaan eigenlijk altijd leuk, maakt me niet zoveel uit hoe en wat.

4 likes

Als tiener 3 keer gekampeerd toen vond ik het leuk. Maar dan ben je ook nog flexibeler, letterlijk en figuurlijk. Nu echt 100% dat ik dan liever thuis blijf. Het slapen vond ik toen wel heel klote. En dan met name 3 weken met z’n 2en op een 2 persoonsluchtbed en elke draai kon voelen. Wij gingen trouwens bijna elke avond uit eten, alleen ontbijten en lunch dan op de camping.

1 like

Luxe kampeerder hier met sleurhut inclusief airco en toilet en goed bed :rofl:.
Wel het gemak van overal heen rijden en overal neerknallen en alle zooi meenemen zonder beperking van wat past of wat het weegt.
Niet in de regen / hitte / naar de wc lopen / niet kunnen staan / een luchtbed
 Wel alsnog douchen met anderen & bij mooi weer koken buiten.

3 likes

Dan denk ik altijd, is het dan niet handiger om een luxe huisje met airco te huren op een camping? Dan hoef je ook niet alles mee te slepen. Dit heb ik wel eens als kind met mn ouders gedaan, maar de ekte kampeerders kijken daar natuurlijk op neer :joy:

4 likes

Haha ja/nee. Behalve dat dit op den duur goedkoper is (na 10jr ongeveer jaarlijks op vakantie gaan ongeveer, stalling / verzekering / tol extra kosten meegerekend. Ga je vaker dan is het er sneller uit). Geeft het ook de vrijheid om vrij goedkoop last minute bijv een (lang) weekend weg te gaan en om door te reizen als het slecht weer is. Stacaravans zitten mega snel en vaak vol.
En nu stouwen we alles vol zonder dat de auto tot de nok toe vol zit (kinderwagen, bolderkar, strand spullen, kleding etc).
Maar als je niet jaarlijks gaat in Europa (dus ook soms vliegen, dan duur het langer voor je het er uit hebt). of bijv geen trekhaak of auto hebt, dan is het weer totaal anders natuurlijk haha

Ik ga stuk om al deze details in deze kamperenklaagzang :joy:

21 likes

Het allerergste is toch helemaal je tent uitbranden met 38 graden

10 likes

Ik denk ook echt dat het van de kinderen af hangt hoor. Mij had je als kind echt niet blij gemaakt met een kampeervakantie.

Maar alleen maar leuk toch als mensen het wel leuk vinden. Ik kan me bij wildkamperen nog iets voorstellen (niet dat ik dat ooit wil doen zelf maar snap de voordelen) of de sfeer op een festivalcamping ofzo. Maar de rest zie ik meer als een soort conditionering om je huis weer opnieuw te waarderen.

15 likes

Ja, dit eigenlijk vooral. Het is zo’n totaalervaring waar je niet even aan kunt ontsnappen. Niet even weg uit de brandende zon of regen, niet even ontvluchten aan de muggen, niet even lekker op de bank hangen en dan ‘morgen wel weer meedoen’.

2 likes

Kutste is sanitair delen met anderen daarom privé sanitair. Echt ideaal.

Je kan het helemaal dol maken en naar 5 sterren campings met vaatwasmachine gaan.
Ja het bestaat :rofl::sunglasses:
Dan nog privé sanitair bij je plek, nou. Helemaal :sparkles: glamping :sparkles:

1 like

Ik ben dit jaar al op de vijfde camping (we trekken rond) en heb eigenlijk vrijwel alleen maar goed en schoon sanitair gehad.
Ik heb een vouwwagen met goed matras erin dus slaap heerlijk.

Regen vind ik echt niet leuk, dan is alles klam en nat en voelt het goor dus ik probeer vooral warme en zonnige plekken te zoeken, maar helaas wel een paar buien gehad. Afwas doen is wel een vervelende tweede ja.

2 likes

Wat verschrikkelijk, maar ook sorry in dit geval het noodzaak is. Zou je eventueel iets anders willen of wat dit het plan?

Oh sorry ik denk dat dit echt hun plan is.

Wat staat hier? :joy::joy:

19 likes

Dat je gewoon niet nooit ever moet gaan kamperen in je hele leven sorry.
Wat een levende hel op aarde wat je jezelf jezelf aandoet.

Kamperen met een tent/vouwwagen of caravan:

• Leuk en uitdagend
  • Wie heeft dit ooit bedacht?!
  • Wel oke

• Ik sterf hier liever direct
  • Gewoon heel gezellig ja!

0 stemmers

1 like

Wij gingen vroeger dus altijd met de vouwwagen weg. Mijn ouders sliepen dan in de vouwwagen en het sndere slaapcompartiment werd gebruikt voor de koffers. Mijn zussen en ik sliepen in een klein 2 persoonstentje op een dun matrasje op de grond.

4 likes

Ik vind met tent echt vreselijk, maar met onze camperbus heerlijk. Dus toch gestemd op ‘ja gezellig’.

1 like

Nepkampeerder! En dat lijkt me alsnog ook verschrikkelijk. In een TENT en ik heb daarin gelegen 1 keer, voor 3 weken met een vriendin en haar zus. Mn ouders begrepen er ook niks van maar die hadden haar ouders geld betaald zodat ik meeging hahahaa. Wij konden rechtop staan in de tent, maar niemand was boven de 1.70 cm. En je leefde 90%van de tijd toch buiten.

Maar WAAROM zou je het jezelf aandoen om op zo"n matje te gaan liggen oh my days. Maar ik zou ook nooit een camperbus willen, vreselijk. Ben echt een oude kampeerhater geworden.

Zijn jouw ouders kampeerders? Dus ze hebben een tent, een caravan, een vouwwagen, en ik vind zelfs een camperbus tellen

• Ja het zijn echte kampeerders
  • Nee absoluut niet
  • Eh ze hebben wel eens op een camping gelogeerd in een luxe huisje
  • N.v.t.
  • Ze hebben wel eens gekampeerd

0 stemmers

1 like

Ze waren het nooit, wij gingen toen ik klein was altijd naar een huisje, maar inmiddels zijn het stereotype zestigers met een camper, twee dezelfde elektrische fietsen en veel vrije tijd.

6 likes

Ja wat een verandering, maar naast een huisje heb je ook gewoon hotels, vila’s die je kan huren en appartementen etc. Etc. gelukkig.

Ik weet van mezelf 100% zeker dat ik nooit meer naar een camping ga in mn hele leven.
Ga jij ooit nog naar een camping denk je?

• Ja natuurlijk
  • Eh nee dankje
  • Ik weet het niet, ik sta er wel voor open

0 stemmers