Stel je persoonlijke vraag #51

Ik vind dus afwassen op de camping altijd wel gezellig. Beetje ouwehoeren met andere mensen. En het is toch nooit zo veel omdat ik dan makkelijke dingen kook.

16 likes

Jawel, is idd prijzig

Ik heb deze zomer voor het eerst gekampeerd en geconcludeerd dat de camping mij nooit meer gaat zien. Heb het ook een echte kans gegeven zodat ik het nu de rest van mijn leven kan haten. Het proces is kut (hele dag hard aan het werk voor alles wat je wilt), het is goor (ook als het sanitair wel school is) en de vibe op zo’n camping (kijk ons eens allemaal gezellig van het echte leven genieten, wij zijn zo humble, zo lekker normaal gebleven) is nog kutter. Wens er nooit meer deel van uit te maken.

Ergste vind ik dus nog de ontdekking dat campings in bepaalde delen van Frankrijk gewoon volledig Nederlands zijn? Dus je rijdt tig kilometers om je tentje neer te zetten op de camping van Henk en Ingrid, op het veldje langs Jan en Anja en dan samen gezellig kleppen bij de afwas? Hellish place.

33 likes

Zijn vaak ook campings van Nederlandse eigenaren. Dat is echt een enorme red flag. In ieder geval in Frankrijk.

5 likes

[quote=“Shaaar, post:942, topic:38864”] en de vibe op zo’n camping (kijk ons eens allemaal gezellig van het echte leven genieten, wij zijn zo humble, zo lekker normaal gebleven)
[/quote]

Haha welke camping zat jij dan :smiling_face_with_tear:

Lag niet aan de camping hoor, die was prima, maar zo is het gewoon. Sommige van mijn vriendinnen houden ook heel erg van kamperen en die praten er ook zo over. Denk dat je dat ook nodig hebt om je comfortabele huis achter te laten om onder een stuk tent te gaan slapen en te doen alsof zelfs de afwas leuk is.

7 likes

Ja of sommige mensen vinden het gewoon leuk en sommige niet.

17 likes

Mijn favoriete onderdeel is trouwens dat elke kampeerfan vroeg of laat butthurt raakt als je opsomt wat ze doen❤️

4 likes

Maar laat gewoon mensen lekker haten. Zou me daar niks van aantrekken als jij bij de gemeenschappelijke wasbak je voldoening haalt uit het samen afwassen met de buurvrouw. Maar als collega’s het dan elke keer weer moeten benoemen is het idd wel kut. Gelukkig is dit op een forum.

2 likes

Een goede vriend van mij ging in zuid duitsland voor 10 dagen kamperen, hij heeft me elke dag geappt hoe kut en vreselijk hij het vond. Hij wilde het een kans geven voor zn vriendin na al die jaren. Voor hem was het eens maar ook echt nooit weer. Dat kan toch?! Alleen maar meer ruimte voor kampeerliefhebbers.

1 like

Ben geen kampeerfan haha. Maar het is wel gewoon leuk. Jij bent lekker petty.

2 likes

Opzich de prijs wel. En een huisje zonder airco vind ik dan weer hels als het bloedheet is omdat het weinig afkoelt. Maar ik vind beide leuk hoor. Ik houd ook van luxe huisjes…maar afwisseling is ook leuk.

1 like

Als je een kampeerder bent moet je eerst verplicht 1 uur huilen op je gehuurde plek omdat onderdelen missen, je de tent niet in elkaar kan zetten, de plastic stoeltjes zijn vergeten in de auto en de afwasborstel. Dan ben je pas een kampeerder en hoor je erbij op de camping.

2 likes

Als je van kamperen houdt, ben je vroeger dan op kamp geweest? Met bijv de voetbal, scouting, paardrijvereniging, kerk, jeugdvakantieweek

• Ja en dat was ook echt kamperen
  • Ja maar dat was in een groepsaccommodatie
  • Ja, verschillende locaties
  • Nee

0 stemmers

1 like

Was dit jouw jeugd?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

De prijs (in de populaire gebieden kost een huisje of stacaravan met airco voor 4 personen makkelijk 1500-2000 per week, dat betalen we nu voor 3wkn op dezelfde camping).
En dat je kan gaan en staan waar je wil - bij slecht weer rij je door naar waar het wel mooi weer is. Last minute “goedkoop” weg bij mooi weer. Makkelijk zooi meenemen, anders moet je dat of weer daar huren of een dakkoffer ofzo nemen.
En dat weegt voor ons op tegen een huisje of een all inclusive of een appartementen complex in zo’n mega gebouw haha. En voor anderen niet en dat is echt helemaal oké :sun_with_face:

Maar goed, ik val ook onder de nep kampeerders, want een tent oid vind ik ook niks. En een veldje met allemaal mensen in een kringetje is ook niks voor mij :rofl:. Ik wil lekker op mezelf, rechtstreeks aan het strand zitten, en dan af en toe een siësta in een gekoelde ruimte doen haha.

8 likes

Maar dan met zo’n inklapbare blauwe tafel incl stoeltjes

5 likes

Deze? :rofl:

41 likes

Mijn ouders hadden de stacaravan versie van Vacansoleil. Deze hele discussie hier op het forum doet me enorm denken aan mijn ouders. Mijn vader was echt een kampeerder pur sang en mijn moeder wou het absoluut niet. Het compromis was altijd een stacaravan op een veel te drukke en grote camping.

Wat ik wel kut vond was toen ik zelf op volwassen leeftijd voor het eerst met een tentje ging kamperen mijn moeder helemaal boos op mij werd omdat ik ging kamperen.

6 likes

Ja helemaal mee eens. Ik vind het zo stom dat mensen daar niet netjes mee omgaan en het verpesten voor anderen. Ik heb ook zo vaak dat ik ergens kom en dat het in de bosjes helemaal vol ligt met mensenpoep en wc papier.