Stel je persoonlijke vraag #51

Eens. Ik moet nieuwe glazen kopen en ik dacht eerst aan een set hoge én een set lage, maar waarom zou ik dat ook eigenlijk doen haha. Hoge glazen zijn veel praktischer. :sunglasses:

2 likes

Dit inderdaad! Als ik water of frisdrank drink wil ik gewoon een normale hoeveelheid en niet twee slokjes. Die kleine heeft een vriend van me voor wijn, daarvoor zijn ze op zich wel prima, maar verder?

2 likes

Ik gebruik ze als ik de tafel mooi dek, als waterglazen naast de wijnglazen. Dan staan die grote zo lomp. Maar voor normaal dagelijks gebruik kies ik eigenlijk altijd de grote.

2 likes

Ja dit! Grote glazen voor meestal maar vind kleine waterglazen in huis hebben wel heel praktisch

4 likes

Hoog altijd. Ik heb bijvoorbeeld ook hoge theeglazen. Dus als ik ergens anders ben denk ik nu vaak “wat is dit voor lullig klein kopje thee”

2 likes

Ik kan die hoge niet meer tillen als ze vol zitten maar qua hoeveelheid drinken zijn die wel beter

2 likes

Dat ze zwaar zijn is wel een nadeel. Dit is echt mijn favoriete glas voor koud drinken, want groot en helemaal niet zwaar: LODRÄT bierglas, helder glas, 50 cl - IKEA

2 likes

Ik kreeg een keer bij iemand wijn in echt een miniglaasje, dus na 1 slok was dat glas al leeg. Dacht echt oke moet ik dan nu 20x om een refill gaan vragen? :sweat_smile: zo onhandig.

6 likes

Waren het oude mensen? Ik vind dat typisch iets voor bejaarden.

2 likes

De hoge glazen zijn voor eigen gebruik. Ik drink namelijk veel water. Voor frisdrank en sap zijn de kleine glazen. Dat drink ik zelf bijna nooit.

1 like

Haha dus je gasten krijgen een karig drankje of hoe moet ik dit lezen? :joy:

7 likes

Haha ik doe het net zo als @Telefoonnummer vrees ik. Als er met gezelschap gezellig geborreld/getafeld wordt, vind ik kleinere glazen gezelliger staan op tafel. Vind grote glazen al snel zo’n volle tafel maken. Daarom liever kleine glazen met een karaf op tafel zodat men lekker bij kan schenken.

5 likes

Hahaha! Nee, dan vul ik je gewoon vaker bij. Maar de prik en zo verdwijnt sneller uit een groter glas omdat je er langer over doet om het leeg te drinken.

3 likes

Hahha, ik snap het. Het las gewoon grappig. @thenerdyintrovert dit snap ik ook wel ja, qua tafelzetting. Zeker als je bijvoorbeeld ook nog wijnglazen etc. op tafel hebt staan.

2 likes

Ik vind die kleine glazen een fatsoenlijke hoeveelheid fris of sap. Als ik bezoek heb, krijgen ze ook een “klein” glas. Daar past een heel blikje bijna in dus het is niet alsof ik gierig ben maar die grote glazen helemaal vol sap of fris is toch niet fijn… die gebruik ik alleen voor water of thee

7 likes

Roxy Dekker

• Leuk!!
  • Vreselijk
  • Was leuk maar wordt je nu te veel door de strot geduwd
  • Wie?

0 stemmers

1 like

Een normaal blikje frisdrank is 330ml, dat past juist precies in zo’n groot glas. Die kleine glaasjes zijn maar 200ml.
En als de prik uit je drinken gaat als je zo’n groot glas neemt dan drink je echt te langzaam :stuck_out_tongue_winking_eye:

6 likes

Gewoon neutraal

6 likes

Klopt ook wel. Is ook gewoon heel irritant vakantie shaming.

3 likes

Nee niet eens! Bij mijn oma krijg ik juist een lekker goed gevuld glas :ok_hand:t3:

2 likes