Ik weet dat het uiteindelijk nog een prima deal is, maar 75 euro voor een jaar vind ik toch echt wat te duur. Dus dit jaar niet verlengd.
Ik had er enthousiast eentje aangeschaft in februari 2020 met het idee dat jaar lekker veel musea te bezoeken
Ik haal het er ook dubbel en dwars uit, gecombineerd met mijn weekend gratis ns abo erbij is het echt een ideale investering.
Ik heb wel een Rotterdampas, daar kan ik in de regio gratis naar musea etc.
Museumjaarkaart lijkt me wel nog leuk, dat je toch sneller even naar een andere gaat om het eruit te halen
Ligt er denk ik ook aan welke musea je bezoekt. Ik gebruikte hem vaak voor van de kleine musea met 10 - 15 euro entree en woon niet bij de Randstad dus ga ik ook niet maandelijks. Eigenlijk alleen soms een dagje uit of tijdens een stedentrip. Dus dan kom ik misschien met een beetje moeite gelijk uit. Niet erg, en voor genoeg mensen wel een goede deal, maar dat maakt hem voor mij niet meer de moeite denk ik. Het is vooral snel veel duurder geworden!
Voor het tweede jaar heb ik een kaart en ik vind het echt leuk. Je hoeft niet perse alles te bekijken/zoveel mogelijk te bekijken want je hebt geen duur kaartje gekocht. En het allerleukste vind ik dat je zo makkelijk nog een keer naar een tentoonstelling kan gaan gewoon omdat het mooi was en je het nog een keer wil zien. Dat deed ik normaal niet en nu ben ik al naar heel wat tentoonstellingen twee keer geweest.
Ik krijg hem van mijn werk tegenwoordig. Gebruik hem echt best vaak, maar ook met kinderen vind ik het een leuk uitje om naar een museum te gaan. Meestal dan een kindvriendelijk museum, maar ook wel eens gewoon een die ik zelf leuk vind en dan gaan ze mee en dan is het prima om maar een half uurtje te gaan.
Ik gebruik in Nederland altijd de Vriendenloterijpas van mijn moeder om naar musea te gaan Toen ik er nog woonde had ik er wel een (maar toen was hij ook nog geen âŹ75
). Hier heb je ook iets vergelijkbaars, maar alleen voor een aantal musea in Berlijn die bij een bepaalde organisatie zijn aangesloten, zitten mss 1 of 2 musea bij waar ik wel jaarlijks kom, maar de rest echt veel te weinig om die kaart eruit te halen
Heb er wel over nagedacht, maar vanuit Gelderland zijn de meeste musea - die ik dan dus nog niet ken - echt een eind rijden of een tering duur treinkaartje.
@kika ik heb nu met de uitjes van postcode loterij er wel eentje geboekt!
75 euro waarmee je onbeperkt meer dan 500 musea kan bezoeken? Ik snap niet hoe mensen dat alsnog duur vinden. Ik vind het ook een enorm voordeel dat je gewoon een kijkje kan nemen zonder meteen het gevoel te hebben dat je er een lange tijd rond moet hangen omdat je een ticket betaald hebt.
Een los kaartje voor het Rijksmuseum is al 22,50. Ga 1x naar een willekeurige stad en bezoek daar verschillende musea en je hebt de kaart er meteen uit.
Ik heb een ICOM kaart, = wereldwijd gratis naar musea
Ik vind het zo chill! We gingen van het weekend naar Leiden en dan kiezen we een museum uit. Zonder museumkaart hadden we dan 30 euro besteed en nu niks (ja die jaarlijkse 150 in totaal). Uiteindelijk hebben we amper iets gezien want we gingen naar Boerhaave en de kinderen hebben een uur op het binnenplein gespeeld, en dat is dan ook prima.
Of als we een keer denken âwat zullen we gaan doenâ kiezen we iets uit op de website van Museumkaart en gaan we daarheen. Komen we ook nog eens in leuke dorpjes.
En sowieso zitten er in onze stad zelf al heel veel leuke musea. Ik was bang dat ik er het met kinderen niet uit zou halen maar dat is absoluut niet zo. Die gaan ook gewoon mee naar musea die voor hen niet zo interessant zijn.
Nee dankjewel
Mijn werk betaalt hem voor me En ik neem op vakantie altijd extra kaarten mee voor mijn vriend en/of vrienden, lekker hollands
ja museumkaart + ns weekend vrij + cineville is de beste combi
elk weekend leuke uitjes
Ik zeg dat het een prima deal is, maar dat ik het er in mijn omstandigheden/âmuseumgedragâ niet uit haal. Donât worry, ben niet anti museumkaart. Maar vind wel dat de prijs gewoon in korte tijd heel erg is gestegen en als je dan buiten de randstad woont wordt het gewoon niet de moeite
Ik woon buiten de randstad en vond het een prima deal
Oké!
Sinds wij een tankpas hebben, hebben we ook zoân kaart. Zo kunnen we elke regenachtige dag âgratisâ iets leuks doen. Veel musea vinden mijn kinderen ook gewoon leuk, of in ieder geval te doen haha.