Oeh moeilijk, mijn man was 35 en dat vond ik al aan de oude kant maar er kan best in een ander universum een situatie zijn waarin je elkaar pas later ontmoet en dan heb je niet zoveel over de leeftijd te zeggen als je graag een kindje wil
Ik kan deze vraag echt niet goed beantwoorden, ook omdat ik vooral naar mijn eigen leeftijd zou kijken tot wanneer ik een kind zou willen. En ik val op mannen van dezelfde leeftijdscategorie als mezelf.
Als ik heel eerlijk ben vond ik mezelf ook oud, maar we kenden elkaar niet eerder en ik heb daarvoor nog nooit gedacht van een partner dat ik daar een kind mee wilde
Jeetje mina als je 35 al te oud vindt š«
Ik weet niet precies hoe het zit qua gezondheid en leeftijd bij mannen maar stel het maakt voor de kwaliteit niet uit dan maakt voor mij de leeftijd niet uit.
Wij zij allebei ook al āoudā (36 en 38) in sommige mensen hun ogen maar ik ga morgen bevallen van ons eerste kindje. Maarja soms loopt het leven zo. Dus als we nog een tweede willen zijn we nog ouder. Vooral voor de man is dat vaak wat minder een probleem (qua vruchtbaarheid enzo) dan voor de vrouw. Al zou ik denk ik als mijn partner ouder was 45 ongeveer de max vinden.
Leeftijd van de man maakt wel uit voor āde kwaliteitā. Over de vruchtbaarheid weet ik niet maar met oudere leeftijd van de man komen wel vergrote kansen op cognitieve aandoeningen van het kind en bijv hazenlip.
Er is ook niet voor niks een max leeftijd voor zaaddonoren in NL van 45 (in de uk is dat 40)
Je kent iemand ongeveer driekwart jaar en wordt uitgenodigd voor haar verjaardag. Je ziet elkaar alleen in groepsverband, niet 1 op 1. Je kan niet bij de verjaardag zijn maar legt wel in voor het groepscadeau. Er wordt een open tikkie gestuurd en je legt 25 euro in. Dit is:
- Weinig
- Normaal
- Veel
- Andersā¦
0 stemmers
Edit: ik heb dus gedaan en denk nu op een of andere manier dat het te weinig is? Vind dit soort dingen echt lastig , haat open tikkies
Te weinig??? Hoe goed kennen jullie elkaar? Hoe vaak zie je elkaar? Klinkt niet alsof jullie echt vrienden zijn aangezien je elkaar ook niet 1 op 1 ziet, zou ā¬10/ā¬15 echt meer dan genoeg vinden hoor.
Nee joh ik vind het juist gul! Bij ons in de vriendengroep is 10-15 euro pp inleggen gebruikelijk en meestal leggen mensen alleen in als ze ook naar de verjaardag gaan.
Vraag aan docenten (anoniem)
Heb jij wel eens iemand expres een laag cijfer gegeven omdat je hem of haar een onprettig persoon/kind vond?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik vind het elk jaar weer zo vreemd om hier te lezen dat mensen nog steeds opmerkingen tegen elkaar maken hoe wit hun huid in de zon is. Who the fuck cares. Ik heb zelf als 1 van mn beste vrienden iemand met een superwitte huid, kan dus niet goed tegen de zon (deh)
EERLIJK, zeg jij wel eens tegen mensen hoe wit ze zijn? Of hoe wit hun benen specifiek zijn?
- Nee
- Ja
- Ja maar voor de grap (?)
0 stemmers
Mijn vriend heeft in zijn leven al zo vaak de vraag gekregen āWat zie je bleek, ben je ziek?ā en allerlei variaties hierop. Het komt al niet eens in mij op om dit soort dingen te vragen, maar als ik zie hoe onzeker hij hierdoor is geworden vind ik dit soort vragen/opmerkingen al helemaal niet okĆ©.
Ik hoor het zelf eigenlijk alleen nog van oudere mensen. Leeftijdsgenoten noemen dat naar mijn idee niet echt meer.
Mensen mogen sowieso wel stoppen met steeds te benoemen wat opvalt of overduidelijk is, zo heb ik zelf heel dun haar en dan zeggen mensen ājeeeeezus wat heb jij dun haar, dat je geen pruik neemtā Ja bedankt dat je me erop wijst Gerdien zonder jouw opmerking had ik het nooit geweten. Mensen die niet bruin (willen) worden hoeven daar ook niet op gewezen worden, die zien dat toch ook prima zelf.
@Jumpsuit Ik maak nooit opmerkingen over andermans witte/zongebruinde huid
Sinds ik weer werk in een team met meer mannen, heb ik ook nooit negatieve opmerkingen gekregen over mijn zeer witte benen in de zomer. Alleen collegaās die iets over hun eigen witte lichaam zeiden omdat ze vooral binnen blijven bij warm weer.
Om nog even in het onderwijsthema te blijven:
Stel je voor dat je docent bent van vak X en een van je studenten heeft het vak na twee examens nog steeds niet gehaald. Je hebt in de tussentijd veel extra bijlessen aangeboden, maar de student heeft hier geen gebruik van gemaakt. Ondanks dit alles geeft de student jou de schuld van zijn tegenvallende resultaten.
Op de dag van zijn derde poging komt de student met veel bombarie nĆ©t op tijd het lokaal binnen, maar hij heeft zijn laptop niet bij zich, terwijl deze essentieel is voor het maken van het examen. In principe zou je de student mogen weigeren vanwege het ontbreken van zijn laptop. Echter, de student blijft met zijn jas aan in het gangpad staan en zit op zijn telefoon. Wanneer je hem vraagt waarom hij zijn laptop niet heeft meegenomen, antwoordt hij simpelweg: āNou, ik wist niet dat je een laptop nodig hebt voor dit examen.ā (De opleiding vereist standaard het gebruik van een laptop.)
Wat doe je? Men kijkt wel ieder jaar naar het aantal studenten dat nominaal afstudeertā¦
- Je stuurt de student weg en hij heeft zijn laatste kans verspeeld
- Stel dat je een X aantal minuten te laat mag komen voor het examen, dan geef je de student nog de mogelijkheid om z.s.m. zijn laptop te halen. Te laat binnen betekent wel dat hij alsnog niet mag deelnemen aan het examen.
- Je haalt alsnog een leenlaptop tevoorschijn, terwijl dit niet hoeft. Bovendien kost dit jouw extra veel tijd, maar dan ben je van het gezeur af
- Andersā¦
0 stemmers
Jou*
Aaah mijn favo discussie is weer terug
Ik klaag alleen over mijn eigen witte benen š«
Ja naja mn oma die niet helemaal zegmaar wit was is overleden aan de gevolgen van melanoom. Ik was een 6 maanden oude baby toen. Maar toch ben ik er helemaal niet bang voor. Ze wist dat 1 moedervlek niet goed was, daarna wilde ze niks geen behandeling meer. Ja toen ik 6 maanden oud was had ze me voor de laatste keer vast en was alles al uitgezaaid. Ging (gelukkig) bizar snel. Maar dat het een ziekte is dat alleen witte mensen treft, lijkt me niet
Nee dat witte mensen juist erg graag zelf erover klagen. Jaarlijks terugkerend fenomeen bij 4 dagen zon, was al in ander topic, nu ook in deze.