Confronterend zo op de late avond.
ik ben de moeder die vraagt of je alles hebt, en of je wil appen als je thuis bent zelfs als ik dronken ben, zorg ik dat anderen veilig thuiskomen haha
Zeg je nou trouwens expres Zwitserland?
Iemand die ik ken loopt elke ochtend voor werk zoān 10-12km hard en doet doordeweeks dagelijks een halfuur krachttraining in de sportschool. In het weekend rent diegene ook vaak nog runs van 15-20km. Diegene neemt eigenlijk vrijwel nooit een rustdag. Vind jij dit:
- Gezond
- Niet gezond, niet ongezond
- Ongezond
0 stemmers
Ik vind het zelf heel intens, geen rustdagen nemen en zoveel sporten klinkt voor mij vooral vrij mentaal ongezondā¦
Weet niet of het ongezond is maar ik vind het klinken als vƩƩl en best obsessief.
Het klinkt als eerder veel, en we weten natuurlijk niet of die persoon op mentaal vlak een āgezondeā relatie heeft met beweging/lichaamsbeeld etc.
Maar als ik aan 1 ding een hekel heb dan is het wel aan mensen die echt 0,0 aan sport doen en dan aan sportieve mensen gaan zeggen dat te veel sport niet gezond is.
Ik denk vooral pffff waar haal je de tijd vandaan
Bij de een is het ongezond, de ander gezond. We weten het niet. Dit verschilt per persoon. Ik zou het bijvoorbeeld zelf niet kunnen. Topsporters doen niet anders (vrijwel dagelijks sporten) en een amateurloper kan dit onder de juiste omstandigheden ook.
Maar topsport is natuurlijk ook niet per se gezond voor je lichaam.
En ook niet per se ongezond.
Als je in de ochtend een uur hardloopt en 's middags of 's avonds nog een half uurtje met gewichten traint is dat toch niet te veel lijkt me.
Volgens mij komt dat wel redelijk overeen met de adviezen.
Klinkt erg obsessief idd
Is dat een korps marinier? Welke gek gaat anders dit doen.
Mn ex die korps marinier is/was probeerde ook elke ochtend vaak 10 km al te gaan hardlopen. En dan rond 5 of 6 uur 's ochtends. Daarna 100 keer opdrukken (voor het bed waar ik nog in lag te āslapenā). Ik mocht niet kijken
Hoeveel km zou jij nou kunnen HARDlopen?
- 1 km
- 3-5 km
- 5+ km
- 10+ km
0 stemmers
Precies dit inderdaad. Je kunt sowieso niet alleen op basis van dit beweegpatroon beoordelen of iemand āgezond isā. Daarnaast lijkt het me sowieso gezonder dan meer dan de helft van de Nederlanders die niet sporten of voldoende bewegen. Lekker makkelijk oordelen vanaf de bank
Minder dan 1š
Neeee āde adviezenā zijn echt veel minder hoor (als minimum iig). Ik vind het vooral veel als je nooit rustdagen neemt. Zo veel cardio en dan ook nog kracht en dan elke dag??
Nou zoals het er nu uitziet kan de meerderheid meer dan 10 km hardlopen hahaha
Het is een uur per dag lopen, hoeveel mensen hebben een kantoorbaan en zitten hele dag (echt veel gezonder idd)?
Een lichaam kan die belasting van uur lopen prima aan als je het goed hebt opgebouwd en weet wat je doet.
Ik denk alleen dat het hoe dan ook wel goed is om soms een rustdag te nemen, maar misschien is die persoon zo fit dat elke dag 10-12km hardlopen een walk in the park is. Er zijn ook honderd manieren om dat te doen. Elke dag jezelf tot een uiterste drijven is denk ik in elk geval niet super goed voor je (lijf), maar of het echt óngezond isā¦
En verder wat de rest zegt, het verschilt per persoon. Het kan obsessief zijn, het kan ook gewoon bij iemand passen en zijn zoals āie diens leven graag invult.