Stel je persoonlijke vraag #51

Klopt de tijd op de klok van jouw oven?

• Ik heb geen oven (met klok)
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Ik werd altijd goed beschermd tegen de zon. Moest ook wel want ik krijg zonneallergie bultjes of ik word zo rood als een kreeft

5 likes

Ik heb er niet super actieve herinneringen aan behalve dat ik soms een shirt aan had met zwemmen? Dus denk dat ik goed werd beschermd. Volgens mij ben ik nooit ernstig verbrand als kind.

2 likes

Gevalletje zwemmen met t-shirt aan enzo :grimacing:

4 likes

Ik was dat kind dat altijd een tshirt aan moest, altijd een pet op en keurig elk uur ingesmeerd werd. Ben heel gevoelig voor de zon en heb ook een zonneallergie, dus moest ook echt wel.

Omdat ik altijd een pet op moest, werd er ook altijd een gekocht als ik 'm vergeten was. Op een gegeven moment was ik zo een loeder dat ik expres m’n pet vergat als we ergens heen gingen waar ze sowieso leuke petten hadden. Ik had ook echt een goeie collectie als puber, haha.

Ik denk dat ik erger word, omdat in die tijd je niet van die UV pakken had en mijn kind krijgt die sowieso aan.

18 likes

Ik kwam er pas na heel wat jaren achter dat je niet perse hoeft te verbranden bij een uitje naar het strand/de plas of pretpark. Zo vaak moeten huilen van de pijn, super rood, daarna vervellen etc. soms kreeg ik wel een normaal t-shirt aan maar dat zal dan ook met korte mouwen zijn geweest.

Maar ik werd op mijn 12de ook een zonnestudio ingeduwd omdat ik anders te wit op vakantie zou gaan.
Pak dat nu echt heel anders aan :sweat_smile:

Zelf verbranden ze op de een of andere manier niet echt dus wellicht dat ze daarom minder deden smeren :woman_shrugging:

2 likes

Vind jij het hinderlijk als je met je/een kind bezig bent en een ander onbekend kind komt dan ook je aandacht vragen? Niet die van je kind maar echt van jou

• Ik kan me deze situatie niet voorstellen
  • Ja ik vind dat meestal irritant
  • Ja ik vind dat niet heel leuk
  • Nee ik vind dat gezellig hoor

0 stemmers

3 likes

Ik vind het alleen irritant als de geluidsmelding van WhatsApp (hard) aanstaat in een meeting of kantoortuin. Dan hoor je steeds pling! Van verschillende collegas en kanten ook haha

Mijn ouders zijn tegen het gebruik van zonnebrandcreme en ik kreeg dat vroeger ook nauwelijks. Ik moest altijd bruin worden maar werd alleen maar rood, maar moest gewoon in de zon blijven. Ik las graag, vooral binnen of in de schaduw, en dat werd echt verboden. Wel smeerden ze after sun, tegen de pijn :speak_no_evil:

Ze mopperen ook nu nog altijd dat ik niet bruin genoeg ben en te weinig in de zon zit.

9 likes

Mijn moeder is Australische, dus die weet alles van het gevaar van de zon af. Bijna iedereen aan die kant van de familie heeft ook meerdere keren huidkanker gehad. Dus ik werd altijd verdronken in zonnebrand, op warmste momenten van de dag altijd zwemmen met t-shirts. En we hadden felgekleurde zinc sticks die je over je neus en onder je ogen smeerde, liep er altijd kleurrijk bij op het strand haha.

4 likes

Kreeg wel altijd zonnebrand op maar we spendeerden echt hele dagen op het strand in de volle zon dus dan viel er vaak gewoon niet tegen op te smeren. Maar mijn vader is zelf zo iemand die na een half uur zon een soort houtlook ontwikkeld en nooit verbrand dus dit was niet helemaal zijn arena.

3 likes

Afgrijselijk vind ik het, elke keer als ik op m’n nichtje pas staat er weer zo’n kutkleuter voor m’n neus die me de hele tijd vragen stelt :sob:. En dan de ouders op hun mobiel dus die zijn dan saai en moet ik maar entertainen.

Ik doe altijd de silent treatment maar soms helpt dat niet en vandaag was het kind gewoon 8 en ik dacht jij volgt al biologie, hoezo snap jij niet dat ik wil dat je oprot, vind kinderen met een bril op sowieso ook irritant.

11 likes

Oh ja zo irritant. Ik ben ook helemaal niet goed met praten met andermans kinderen en voel me er zo ongemakkelijk bij.

4 likes

Ik erger me altijd onredelijk veel aan kinderen met zo’n pluk haar recht omhoog, van het slapen. Hoezo laat je je kind er zo bijlopen?? Als ze dan ook nog een bepaald type bril hebben dan negeer ik ze gegarandeerd.

3 likes

Herkenbaar, omdat mijn man Australisch is zijn we heel streng qua zonbescherming voor de kinderen. Slip, slop, slap all the way. En sowieso zitten we nooit in de volle zon, we zoeken altijd de schaduw op en op een terras gaan we eerder binnen zitten dan op een plekje net in de zon. Maar dat laatste deed ik al voor ik hem ontmoette.

1 like

Ik heb nooit zonnebrand gekend en gehad tot m’n 17e ofzo, toen ik zelf voor t eerst met vriendinnen wegging

3 likes

Oh maar ik had laatst toch een raar kind?

Ik was op vakantie en m’n kind had bij de gevonden voorwerpen zo’n stok met een netje eraan meegenomen (dat mocht) je kunt daar visjes mee vangen. Later had ze die in de buurt van ons huisje op het grasveld laten liggen voor als een ander kind ermee wilde spelen.

Ik was bij het huis en er liep zo’n witblond jongetje van een jaar of 7 met dat net bij de bosjes. Begon tegen me aan te praten over dat hij vlinders aan het redden was. En hij had er 1 in een emmertje en of ik mee wilde lopen om te kijken naar die vlinder. Ik zei nee hoor hoeft niet! Nou hij ging z’n emmertje dan wel halen om te laten zien, ok.

Dus hij liet dat emmertje zien met bloemetjes en steentjes en die vlinder. Dus ik zo ja hartstikke leuk hoor! Goed voor de vlinder zorgen.

Toen kwam m’n dochter naar buiten want die dacht welk kind waagt het om met míj́n moeder te kletsen :laughing:

Dus dat kind weer alles tegen m’n kind vertellen. En op een gegeven moment ziet hij een vlinder en pakt die met dat netje. En slaat zo keihard 3 keer op die vlinder?! M’n dochter schrok en werd heel boos en ik zei ook wat doe jij nou? Kijkt hij me strak aan en zegt IK HÁÁT VLINDERS. Nouja? Dus ik zei dan laat je ze met rust! Maar we gaan geen vlinders of insecten zomaar vermoorden! En geef dat maar hier want die is van m’n dochter!

En elke keer als ik hem zag was hij met dat netje vlinders aan het vermoorden :cry: (hij had een ander netje gevonden) wat een eng naar kind. Ik ben ook elke keer naar hem toegelopen en dan stopte hij er snel mee. Ik snap niet dat z’n ouders daar niks van zeggen.

17 likes

Altijd weer die witblonde fuckers he

40 likes

Ik vind andere kinderen altijd wel leuk en was tot net in de veronderstelling dat anderen mijn kind ook wel leuk vonden haha :skull: die slaat geen vlinders dood iig

@Nefertiti wat betekent dit?

2 likes

Haha same :sweat_smile:.

2 likes