Stel je persoonlijke vraag #51

Ik vind het alleen irritant als de geluidsmelding van WhatsApp (hard) aanstaat in een meeting of kantoortuin. Dan hoor je steeds pling! Van verschillende collegas en kanten ook haha

Mijn ouders zijn tegen het gebruik van zonnebrandcreme en ik kreeg dat vroeger ook nauwelijks. Ik moest altijd bruin worden maar werd alleen maar rood, maar moest gewoon in de zon blijven. Ik las graag, vooral binnen of in de schaduw, en dat werd echt verboden. Wel smeerden ze after sun, tegen de pijn :speak_no_evil:

Ze mopperen ook nu nog altijd dat ik niet bruin genoeg ben en te weinig in de zon zit.

9 likes

Mijn moeder is Australische, dus die weet alles van het gevaar van de zon af. Bijna iedereen aan die kant van de familie heeft ook meerdere keren huidkanker gehad. Dus ik werd altijd verdronken in zonnebrand, op warmste momenten van de dag altijd zwemmen met t-shirts. En we hadden felgekleurde zinc sticks die je over je neus en onder je ogen smeerde, liep er altijd kleurrijk bij op het strand haha.

4 likes

Kreeg wel altijd zonnebrand op maar we spendeerden echt hele dagen op het strand in de volle zon dus dan viel er vaak gewoon niet tegen op te smeren. Maar mijn vader is zelf zo iemand die na een half uur zon een soort houtlook ontwikkeld en nooit verbrand dus dit was niet helemaal zijn arena.

3 likes

Afgrijselijk vind ik het, elke keer als ik op m’n nichtje pas staat er weer zo’n kutkleuter voor m’n neus die me de hele tijd vragen stelt :sob:. En dan de ouders op hun mobiel dus die zijn dan saai en moet ik maar entertainen.

Ik doe altijd de silent treatment maar soms helpt dat niet en vandaag was het kind gewoon 8 en ik dacht jij volgt al biologie, hoezo snap jij niet dat ik wil dat je oprot, vind kinderen met een bril op sowieso ook irritant.

11 likes

Oh ja zo irritant. Ik ben ook helemaal niet goed met praten met andermans kinderen en voel me er zo ongemakkelijk bij.

4 likes

Ik erger me altijd onredelijk veel aan kinderen met zo’n pluk haar recht omhoog, van het slapen. Hoezo laat je je kind er zo bijlopen?? Als ze dan ook nog een bepaald type bril hebben dan negeer ik ze gegarandeerd.

3 likes

Herkenbaar, omdat mijn man Australisch is zijn we heel streng qua zonbescherming voor de kinderen. Slip, slop, slap all the way. En sowieso zitten we nooit in de volle zon, we zoeken altijd de schaduw op en op een terras gaan we eerder binnen zitten dan op een plekje net in de zon. Maar dat laatste deed ik al voor ik hem ontmoette.

1 like

Ik heb nooit zonnebrand gekend en gehad tot m’n 17e ofzo, toen ik zelf voor t eerst met vriendinnen wegging

3 likes

Oh maar ik had laatst toch een raar kind?

Ik was op vakantie en m’n kind had bij de gevonden voorwerpen zo’n stok met een netje eraan meegenomen (dat mocht) je kunt daar visjes mee vangen. Later had ze die in de buurt van ons huisje op het grasveld laten liggen voor als een ander kind ermee wilde spelen.

Ik was bij het huis en er liep zo’n witblond jongetje van een jaar of 7 met dat net bij de bosjes. Begon tegen me aan te praten over dat hij vlinders aan het redden was. En hij had er 1 in een emmertje en of ik mee wilde lopen om te kijken naar die vlinder. Ik zei nee hoor hoeft niet! Nou hij ging z’n emmertje dan wel halen om te laten zien, ok.

Dus hij liet dat emmertje zien met bloemetjes en steentjes en die vlinder. Dus ik zo ja hartstikke leuk hoor! Goed voor de vlinder zorgen.

Toen kwam m’n dochter naar buiten want die dacht welk kind waagt het om met míj́n moeder te kletsen :laughing:

Dus dat kind weer alles tegen m’n kind vertellen. En op een gegeven moment ziet hij een vlinder en pakt die met dat netje. En slaat zo keihard 3 keer op die vlinder?! M’n dochter schrok en werd heel boos en ik zei ook wat doe jij nou? Kijkt hij me strak aan en zegt IK HÁÁT VLINDERS. Nouja? Dus ik zei dan laat je ze met rust! Maar we gaan geen vlinders of insecten zomaar vermoorden! En geef dat maar hier want die is van m’n dochter!

En elke keer als ik hem zag was hij met dat netje vlinders aan het vermoorden :cry: (hij had een ander netje gevonden) wat een eng naar kind. Ik ben ook elke keer naar hem toegelopen en dan stopte hij er snel mee. Ik snap niet dat z’n ouders daar niks van zeggen.

17 likes

Altijd weer die witblonde fuckers he

40 likes

Ik vind andere kinderen altijd wel leuk en was tot net in de veronderstelling dat anderen mijn kind ook wel leuk vonden haha :skull: die slaat geen vlinders dood iig

@Nefertiti wat betekent dit?

2 likes

Haha same :sweat_smile:.

2 likes
11 likes

Het is toch gewoon kindermishandeling als je je kind niet wil insmeren en vervolgens dwingt om in de zon te zitten en te verbranden?! :cry:

33 likes

Oh nee ik haat dit zo erg. Op vakantie even met m’n kind aan het spelen, komt er een ander kind aan dat aan m’n arm begint te trekken, want ik was de boef en zij de politie? Nee. Blijf van me af en ga je eigen ouders lastig vallen.
Loop terug terug naar waar m’n man zit, rent ze achter me aan ‘ik ga je pakken boef!’, weer aan me trekken. Blijkbaar stond m’n gezicht op onweer, heb m’n man zelden zo snel zien opspringen om me af te lossen.

9 likes

Oh dat is nog een stap erger dan bij je komen en irritante vragen stellen! Hoe bedenkt zo’n kind het ook

7 likes

Omg psychopaat in the making

25 likes

Ja daar dacht ik ook aan!

Kinderen die dieren mishandelen zijn als volwassenen toch vaak ehm… zwaar gestoord? Wel eens gehoord, geen wetenschappelijke studies opgezocht.

22 likes