Het nichtje van mijn vriend (bijna 5) al meermaals als wij bezig zijn onze baby naar bed te brengen of in slaap te wiegen. Op de één of andere manier komt ze er altijd bij jengelen dan, en als ik zeg 'ga maar even ergens anders spelen, -naam baby- moet nu slapen zegt ze gewoon ‘nee.’ Pfff
Och ja
Ja die hebben een grotere kans een antisociale persoonlijkheidsstoornis te ontwikkelen. Zelfde met brandstichting op jonge leeftijd
En dat kind heeft nu vast een Conduct Disorder
Kun je daar dan nog wat aan doen of is dat karakter en heb je er weinig invloed op?
Helemaal irritant. Zijn op vakantie en wij zijn eigenlijk continue mèt onze kinderen in het zwembad (ze hebben ook geen zwemdiploma dus logisch). Maar op dag 1 was er echt continue een jochie van 6 ofzo (zonder bandjes dus kennelijk met diploma) wat echt continue met ons en kinderen wilde spelen. En zowel wij als onze kinderen hadden daar geen zin meer in na een uur haha. Hij wilde eigenlijk alleen maar dat wij naar zijn kunstjes in t water keken enz. Toen zei m’n man er wat van (“zoon en dochter willen nu even samen spelen met ons,” ofzo). Nou kind ging helemaal uit zn plaat
Edit: @anon86562306 ja echt exact zo’n kind. Vreselijk
Als iemand continu het woord continu verkeerd schrijft, dan is dat ook best irritant
Kennelijk schrijf ik dat zooo vaak zo dat mijn iPhone het zelfs zo corrigeert
Omg dus jullie knipten wormen niet doormidden en maakten geen vuurtjes met vergrootglazen? Oke…
Maar ik ben niet witblond hoor
Hoor je ook best vaak in van die real crime documentaires. Dat die moordenaars al op jonge leeftijd begonnen met het vermoorden van dieren.
Over ouders en niet insmeren gesproken, m’n kind vanmorgen naar opa en oma gebracht met een fles zonnebrand voor het lichaam en een ander flesje speciaal voor je gezicht. Ze zijn de hele dag op pad geweest (niet continu buiten) en alleen haar gezicht had m’n dochter ingesmeerd. De rest hoefde niet van oma
En ik had het vanmorgen nog wel duidelijk tegen haar (oma) gezegd! Wat is dat toch.
Wij kregen vroeger ook nooit zonnebrand, ben wel eens zo erg verbrand dat ik allemaal blaren had
Ik snap niet wat m’n ouders dachten…
en dan verbrand ik helemaal niet snel, m’n broer daarentegen was zo zielig altijd
Poeh, ik ben geen kind-en jeugdpsychiater of forensisch psychiater dus heb me hier niet gigantisch in verdiept. Maar als je kind dit soort gedrag laat zien zal je kind hopelijk wel in zorg komen en er zijn zeker wel dingen die je kunt doen voor agressie- en emotieregulatie. Denk vooral stabiliteit belangrijk, veilig gezin, zorgen dat t kind naar school blijft gaan etc. Maar dat laatste geldt voor elk kind natuurlijk
Ja maar als het ‘nog maar’ vlinders zijn verwacht ik niet per se dat zo’n kind direct een stoornis heeft toch. Zijn ook gewoon die ouders die het leven van een insect niks waard vinden en dus niet hun kind eens even heel streng toespreken dat dat niet normaal is. Die zijn allang blij dat hun kind “lekker aan het spelen is” en dat zij dan iets voor zichzelf kunnen doen. Mijn buren zijn precies hetzelfde.
Nee verloren zaak
Haha nee, als ieder kind dat zout op een slak gooit een psychopaat wordt zal t niet goed aflopen met onze maatschappij was meer als algemene reactie op @FredPaillet. En een fikkie stoken met een vergrootglas is vooral een leuke skill om te hebben.
Maar je hoort soms verhalen van kinderen die echt (grotere) dieren martelen of schuren in de fik steken en dat zegt wel iets over empathie enzo
Ja laatst in hoek van Holland dat kind dat konijnen en cavia’s had gekilled op een kinderboerderij en toen zei dat hij er meer had willen vermoorden maar die kon hij niet pakken.
Denk echt dat ze die preventief een spuitje moeten geven, dat komt niet meer goed als je zo bent op je 9e. Daar gaan we nog last van krijgen.
Ja dat wordt wel hard werken om te zorgen dat hij niet zoals hem wordt:
Fouad L. verdacht van drie moorden, brandstichting en verboden wapenbezit - Fouad L. verdacht van drie moorden, brandstichting en verboden wapenbezit
Michiel P (van Anne Faber) deed ook dat soort dingen met dieren. Is idd niet goed gekomen…
Ja daarom vind ik dus ook dat we meer kinderen moeten inslapen, je ziet wat de gevolgen zijn als we het niet doen! De zieke populatie moet beperkt worden.