Stel je persoonlijke vraag #52

Mijn vriend pakt de laatste weken echt uit, met een compleet gedekte ontbijttafel, vaak bakt hij eitjes of pannenkoeken. Ik vind het alleen fijn om mijn ontbijt pas op mijn werk te eten. Eigenlijk best jammer, want bij mijn ouders ontbeten we ook altijd gezamenlijk en vond dat een heel fijn begin van de dag

1 like

Ja zodat mams daar vanaf 6 uur ‘s ochtends mee bezig is en dan iedereen ‘just coffee for me I’m in a rush!’ kan roepen en langs rent op weg naar buiten

17 likes

Dit is een level van volwassenheid dat ik denk ik nooit ga bereiken. Ik ben ook echt geen ochtendmens. Als jong kind moest ik snel een boterham aan tafel eten, terwijl mijn moeder bezig was met opruimen en de spullen inpakken etc. Alleen op zondag werd er gezamenlijk aan tafel ontbeten.

Ik dacht dat doordeweeks samen ontbijten alleen op tv gebeurde, maar vind het echt wholesome om te lezen dat mensen dat hier ook doen/deden!

6 likes

Het verschilt een beetje, als we bijv couscous eten, dan doen we dit met z’n allen vanuit 1 groot bord.
Of (bij)gerechten in aparte schalen op tafel en dan kan iedereen z’n bord vullen

dit is wel meestal als we met 4+ eten,

4 likes

Ja same haha. Ik ben ook al mijn hele leven een slechte ontbijter dus kwam er vroeger op neer dat ik kokhalzend met lange tanden gedwongen een cracker ofzo naar binnen zat te werken aan de keukentafel. Terwijl mijn ouders aan het douchen waren, lunch smeerden en gehaast het hele huis door liepen en me dan tussendoor aanspoorden om m’n crackertje op te eten :smiling_face_with_tear:

6 likes

Haha dit is zo herkenbaar. Alleen hier was het saai brood dat uit de vriezer kwam :face_vomiting: Mijn zusje reed ook altijd met een soort hamsterwangen naar school, om het onderweg uit te spugen.

2 likes

Neee dat niet. Gewoon de pannen op tafel!

Ikzelf ontbijt niet maar maak in de keuken het ontbijt voor kind

Lunch maak ik altijd de dag voor school/werk dus dat kan ik zo uit de koelkast pakken

1 like

Samen eten lukt niet altijd, vaak ga ik om 06:15 al de deur uit.

Maar dan zorg ik wel dat het ontbijt al op tafel staat en dat alleen de producten uit de koelkast zelf gepakt moeten worden door vriend + kind. Vind het zelf ook altijd gezellig om aan een gedekte tafel te zitten.

In het weekend eten we uitgebreid met eitjes, verse jus de orange, warme broodjes.
Heb daar ook zulke fijne herinneringen aan uit m’n jeugd.

3 likes

Nu niet ; zijn maar met z’n 2e dus ontbijten op eigen tijden, maar van vroeger ken ik dit wel. Als gezin ontbijten aan tafel met de tafel vol. Zeker in het weekend. Vond dat altijd zo knus.

Waar in je cyclus zit jij nu?

• Menstruatie
  • Folliculair
  • Ovulatie
  • Luteaal
  • Zwanger of nog post partum
  • Geen idee
  • Anders / niet van toepassing

0 stemmers

5 likes

Maar kan ongeveer elke seconde ongesteld worden.

Het is echt erg, maar ik heb geen flauw idee hoe mijn cyclus werkt

5 likes

Echt geen idee, maar ik merk ook gewoon geen verschil in al die fases

1 like

menstruatie merk je meestal wel

10 likes

Dat is geen fase. Dat is hel

9 likes

Jouw profielfoto HOU OP

4 likes

Nee jouwe is lekker vrolijk. Mijne lacht nog

6 likes

4 likes

Dan ik blijkbaar ook luteaal. Geen idee wat dat verder inhoudt, behalve dat ik teringchagrijnig ben en zoete trek heb (altijd de twee dagen voor en de eerste twee dagen van mijn menstruatie, verder eigenlijk altijd meer hartig)

1 like