Stel je persoonlijke vraag #52

Ik vond de reacties van de mensen om me heen zo bijzonder! Had ik echt niet verwacht maar vond ik heel speciaal. Heel liefdevol en emotioneel ook vaak wel

5 likes

Maar het heeft toch veel invloed op je leven? Je staat daar toch automatisch bij stil met belangrijke mensen om je heen. Je gaat anders eten, je energielevel is waarschijnlijk anders, je hebt mogelijk kwaaltjes etc. Los van alle hormonale- en emotionele veranderingen. Het is het grootste - vind ik - levensbesluit wat je neemt. Is toch niet opeens na 9 maanden ‘oh een kind’ en niemand heeft wat gemerkt? haha.

2 likes

Het helpt bovendien 0,0 bij daadwerkelijk slechte situaties want je isoleert iemand er alleen maar mee. Dit zijn geen situaties om principieel in te gaan doen als je echt het beste met iemand voor hebt.

38 likes

Als een van mijn vrienden tijdens mijn relatie met Een Gek had gezegd ‘hee hij is niet zo aardig’ had ik dat daarna aan hem verteld en had hij gezegd dat mijn vrienden tegen ons waren en ik ze beter niet kon zien.

Bron: My life

18 likes

Komt wel een beetje pick me-girl over om daar zogenaamd extreem nonchalant over te doen? Het is vaak een spannende tijd, een grote beslissing, en voor de meeste mensen iets moois en leuks om met mensen te delen. Het is in ieder geval voor (bijna) niemand iets vanzelfsprekends

32 likes

Haha ja precies. Je vertelt het toch ook tegen je dierbaren als je een nieuwe baan hebt, gaat verhuizen of bijvoorbeeld scheiden?

4 likes

Hoe isoleer je iemand ermee door behulpzaam op te merken wat iemand zelf misschien niet ziet of niet durft toe te geven?

Het zal in bijna 0 gevallen als behulpzaam worden gezien maar give it a try zou ik zeggen

8 likes

Ik krijg alleen al de kriebels bij “behulpzaam opmerken”

25 likes

Nouja ik kondig maandelijks aan wanneer ik ongesteld ben geworden aan iedereen die het wil horen :sob::sob: kan me niet voorstellen dat ik zwanger zijn niet zodanig zou voelen dat niet met de mensen waar ik van houd te willen delen.

4 likes

Je kan niet iemand dwingen of overhalen een relatie te beindigen, dat is echt een keus die die persoon zelf moet maken. En soms kost dat tijd ook als de partner kut is.

Ik zou mijn vriendin gewoon steunen en zeker niet de vriendschap verbreken of er niet over willen praten. Toen iemand die ik kende in een relatie zat waarbij van huiselijk geweld sprake was werd er ook geadviseerd om er gewoon voor die persoon te zijn, no matter what. En vooral niet erop gaan staan dat ze uit elkaar gaan want dat werkt niet. (Dat was professioneel advies)

12 likes

Als je niet bij hem weggaat, hoef je bij mij niet meer aan te kloppen hoor!!

@Echo ja precies!

En wat heel veel mensen vergeten is dat je, als het om huiselijk geweld gaat, in veel gevallen ook veiliger bent zolang je nog een relatie hebt met de mishandelaar.

Dat werkt 9/10 keer toch ook gewoon averechts

1 like

Stel, je hebt cadeaubonnen van een specifieke winkel maar het is eigenlijk een winkel waar je niet / nooit zal scoren. Zou er dan in je opkomen om een artikel te kopen die je later retourneert tegen geld.

• Ja, anders is het zonde
  • Nee, ik laat het maar gaan
  • Nee, Ik geef de kaart dan aan een ander
  • Nee, Ik koop dan iets wat ik eigenlijk niet hoef

0 stemmers

1 like

Ik ken echt geen winkel waar je geld terug krijgt terwijl het met een cadeaubon is betaald.

40 likes

Niet? ja ik weet niet precies hoe dat werkt, als je met de bon terug gaat zie je er toch niet aan af dat dat gekocht is van een cadeaubon toch, of wel?

Ik deed het zelf bij m’n bijbaan ooit. Ons kerstpakket was meerdere jaren op rij, ik geloof 25 euro en twee maanden geldig, ook moest je het persĂ© bij dat bedrijf besteden, als er op dat moment dan niks was waar ik blij van werd kocht ik iets om het in een ander filiaal terug te brengen. :joy:

Jawel op de bon staat gewoon hoe het betaald is, dus contant/pin/cadeaubon en zo hoort het ook terug gegeven te worden. Niet dat de kassa het aangeeft dus personeel moet daar wel op letten, maar is bij 9/10 winkels die ik ken echt niet mogelijk.

5 likes

Nee, ik wissel hem dan voor (minder) geld via Wissel.

6 likes

Hahaha ja kan ook eigenlijk niet hoor! Maar ik kan het me niet echt voor me zien dat ik persoonlijk langs ga bij mn vrienden en familie. Mn ouders en zus sowieso en mn beste vriend. Maar verder? En ik zou het ook niet op social media delen dus ja hoe moet je het dan aankondigen? Op whatsapp is misschien ook not done.

Moet ineens aan quantum denken op egf, die had ineens een kind. En wij waren van huh. Dat hoef je uiteraard al helemaal niet op een forum te delen als je dat niet wilt maar ze was altijd wel vrij actief dus we waren wel verrast.

1 like

Kan ook prima denk ik hoor? En sowieso ligt het toch gewoon aan hoe jij bent en hoe je contacten zijn. Ik zou het wel gek vinden als ik via whatsapp van m’n broer moest horen dat zijn vrouw zwanger was (hij heeft het ook wel live verteld, maar ook geen grootse aankondiging), en van mn beste vrienden ook een beetje. Maar er zijn genoeg baby’s in de groepsapp van een vriendengroep aangekondigd hoor haha. Dan hadden die mensen dat meestal eerst wel aan de mensen gezegd waar ze closer mee zijn en dan gewoon in de groepsapp een foto van een echo of gewoon “wij verwachten een baby!”

5 likes