Stel je persoonlijke vraag #52

Kreeg dit doorgestuurd. Dit vind ik:

• Gewoon kunnen
  • Zou ik ook doen
  • Vreemd
  • Zou ik niet doen
  • Neutraal

0 stemmers

2 likes

Kan mij niet voorstellen dat het zo belangrijk/urgent is dat je het oke vind om een vreemde op te laten passen.

5 likes

Ik zou het zelf niet zo aanpakken maar ik vind dit ook niet per se raarder dan de mensen die 14 jarige meisjes uit de straat voor een appel en een ei laten oppassen. (Eigenlijk vind ik dat allebei dom hahahaha maar ok wel gangbaar dus zou niet weten waarom dit dan erger is)

18 likes

Dat heb ik dus ook. Maar vriendin vond dit écht niet kunnen. Een oppas van sitly ontmoet je ook 1x misschien?

1 like

Wanneer in je cyclus sport jij het best?

• Tijdens mijn menstruatie
  • Tijdens mijn eisprong
  • In die overige dagen
  • Ik sport niet
  • Ik ben altijd op m’n best

0 stemmers

2 likes

Weet ik niet want ik hou m’n cyclus niet bij op die manier. Dus ik let er ook niet op.

24 likes

Ojah, dat was eigenlijk ook wel een goede optie :sweat_smile:

2 likes

Ik heb heel veel opgepast via dit soort advertenties maar ik deed wel altijd even een kennismaking met het gezin

2 likes

Op vakantie wel ja en in de badkamer ligt altijd een doosje. Niet echt lastig toch.

2 likes

Ik heb dit dus nog nooit geprobeerd, werkt dit echt?

2 likes

Gewoon kunnen mits: van tevoren kennismaken, fatsoenlijk betaald en worden thuisgebracht. Vanuit oppaskant gezien.

4 likes

Ja

3 likes

Ziek zelfs

4 likes

Ja dat is wel waar idd.

Überhaupt een vreemde bij je kinderen in huis halen op die manier??? Kan ik echt niet begrijpen

13 likes

Ja je weet toch niet wat je in je huis hebt zitten dan?

5 likes

Een kennis van mij doet dit zo. Zij kent de oppas wel, maar de kinderen dus niet. Ze laat de oppas pas komen als ze slapen.
Op de vraag wat ze dan doet als er 1 wakker wordt, zegt ze: “dan belt ze ons en komen wij gelijk!”. Vind het echt té bizar voor woorden. Die kids zijn nog jong ook (1 en 2,5 jaar).

2 likes

Vind dit wel echt hard hoor. Kan net zo goed op het kdv of in de familie gebeuren. Vind zo’n Facebook ad inderdaad niks anders dan de buurmeisjes of een nanny platform. Alsof je wel weet dat er goed met je kind wordt omgegaan als je eerst koffie drinkt of er een keertje bij blijft.

20 likes

Maar dit kan toch ook gebeuren als je uitgebreid kennismaakt met de oppas en de kinderen ook? En bovendien gebeurt misbruik volgens mij (maar heb even geen zin om te factchecken) nog altijd het vaakst door mensen die je kent, dus wil je dan helemaal nooit meer iemand bij je kinderen laten?

32 likes

77% van de plegers van seksueel geweld tegen kinderen is een bekende van het kind. 46% van de plegers van seksueel geweld tegen kinderen is een leeftijdsgenoot.

2 likes