ah ben blij dat hier meer actionhaters zijn
Ik vind het heerlijk voor huishoud artikelen (sponsjes enzo)
Ja ik gewoon voor wasmiddel, want ze hebben ook gewoon merken zoals arielpods, deo, douchegel van dove, nivea creme. tissues, wattenschijfjes, wattenstaafjes. Ben je in 5 min klaar i.p.v. in de drukke etos of kruidvat. Snap niet hoe je zo’n simpele praktische winkel kan haten lmao. En wij kopen er vaak knutselspul voor kinderen.
Mijn haat voor de Action komt vooral voort uit de enorme hoeveelheid zooi die daarvoor geproduceerd wordt. Dat doen de andere winkels natuurlijk ook, maar Action lijkt voor mij hierin de kartrekker. Heb ooit bij de Action gewerkt en dagenlang plastic troep vullen heeft mijn wereldtoekomstbeeld niet hoopvoller gemaakt.
Nog meer bij de SoLow, die mag van mij al helemaal verdwijnen.
Ik ging een keer de SoLow in en zo verschrikkelijk, je bent de hele tijd zigzaggend aan het lopen op zoek naar iets kleins, geen korte route naar de kassa en eindstand overprikkeld door alle troep🫠
Ik was laatst voor het eerst binnen daar en kreeg zowat een paniekaanval, holy shit wat een ellende
Hahaha vooral met Halloween, lijkt wel een kermis spookhuis😆
Haha same here… Heb geen sprankje hoop meer in de mensheid als ik die winkel binnen loop.
alleen kwaliteit van hobby en kantoorartikelen vind ik wel echt prima. Vooral de schriften met plastic kaft
ja dat ten eerste en ik vind het ook echt een hel om door die winkel te lopen. het is echt een onoverzichtelijke chaos en van die smalle paden en altijd druk en vol met gillende kinderen. ik loop altijd rond als die ene willem dafoe meme:
Ik word er ook echt mistroostig van. Ik gun iedereen goedkope schoonmaakspullen en kantoorartikelen en andere dingen die nuttig of langdurig leuk zijn. Maar van die plastic troep die na 2 keer gebruiken stukgaat of alleen maar ter super specifieke wegwerp decoratie dient moet gewoon eens verboden worden.
Ik zou me af vragen hoe ik het meest uit de onderhandelingen hierover kan slepen. Als het dan toch zo belangrijk voor ‘m is.
Oh een non-negotiable is dat het een andere tatoeerder wordt dan die Wes en Yo hadden.
Ja dat heb ik ook. Ik ben zeker niet heiliger dan de paus en koop ook wel eens een tekenblok of notitieblok bij de Action. Maar dat zijn nu net zaken die ik voor iets meer geld ook prima bij de HEMA kan kopen. Daarnaast snap ik ook dat ik het privilege heb dat ik ook bij de HEMA een notitieboek kan kopen en als ik zou willen zelfs een Moleskine (maar die ben ik niet waard). En dat er gezinnen zijn die veel minder te besteden hebben.
Toch word ik ook heel droevig van alle seizoensmeuk, plastic unicorns en paw patrolfiguren, goedkope waxinelichthouders, geurkaarsen, ‘beutyproducten’ etc.
Dat is gewoon niet nodig en dan denk ik wel, dan koop je maar 2 sinterklaascadeautjes ipv 10 of 1 mooie waxinelichthouder en dan geen halloweenversiering. En schoonmaakmiddelen van Lidl of kruidvat is ook niets mis mee. Dus wat mij betreft mogen al dit soort winkels weg.
Maar wat vind je dan precies het verschil met de HEMA, Xenos, Lidl, Kruidvat etc.? Die hebben toch soortgelijke dingen met plastic. Ik vind het altijd zo’n schijn dat Action omdat het net wat goedkoper is, meer troep heeft dan al die andere winkels, dat is echt niet beter. Ik vind het zelf qua kwaliteit ook ongeveer hetzelfde, zeker kantoorartikelen en schoonmaakmiddelen etc.
Nou is de HEMA helaas de laatste jaren ook ineens behoorlijk verplastict en de kwaliteit is minder geworden. Toch heb ik bij de Action wel vaak dat ik bij met name het speelgoed en interieurspullen zie dat het echt bagger is, slecht geplakt/scheef/dun plastic etc. Dat kan je niet vergelijken met spullen van de Lidl of de HEMA.
Kruidvat verkoopt veel merkspeelgoed, vind ik toch anders. Xenos kom ik nooit.
En het is niet zo dat Kruidvat en HEMA nu ineens zo duurzaam en fantastisch zijn, maar ik denk wel dat het zou schelen in wat mensen in hun mandje flikkeren, gewoon omdat het kan en omdat het zo goedkoop is.
Ik stond vorig jaar bij een opa en oma in de rij die sinterklaasinkopen deden voor hun drie kleinkinderen en dat was gewoon een hele kar vol rotzooi, maar wel maar 25 euro voor 10 cadeau per kind. En zo zijn er zoveel, ook mensen die elk seizoen hun hele inrichting veranderen met allerlei paas of halloweenmeuk. Als dat bij de HEMA of Zeeman net iets duurder is en het aanbod een stuk kleiner, dan helpt dat misschien wel iets.
Ik heb een gloeiende grafhekel aan seizoensmeuk al die plastic wegwerprotzooi en dan volgend seizoen weer allemaal nieuwe prullaria en dan het jaar erop weer want deze collectie is nét weer 5% anders. Of het van action, hema, tk max of de bijenkorf is doet er niet eens toe, kap gewoon met ZO VEEL ZOOI kopen
De enige keer dat ik seizoenspul koop is altijd na het seizoen de oude collectie
Amders wordt het toch weggegooid en bij boeien de trends echt geen zak
@herfsttopic lezen we mee 🩷
Ja sorry maar fuck iedereen in het herfst topic, global warming is jullie schuld.
Edit @Evert omg hi great minds xx
Sowieso, maar ook het halve aankopentopic hoor
En je opblaaszwembad heeft echt geen aparte opblaasbare flamingovormige bekerhouders nodig, rot op.