Stel je persoonlijke vraag #52

Ja, het waren haar directe collega’s (zij is onderdeel van het team). Ik kende de collega’s niet.

Ik snap het probleem echt niet, ben zelf zo niet gelovig als wat maar dit is echt een kleine moeite (voor in ieder geval mij).

1 like

Ik zou stil zijn maar ik zou wel gewoon ondertussen lekker mijn wijntje drinken.

Bidden is tussen die persoon en ‘god’, in principe kan dat ook gewoon in niet-stilte. Ik vind het eigenlijk wel een beetje aanstellerig dat je dan allemaal je bestek zou moeten neerleggen, hoofd naar beneden etc. Gewoon ff stil zijn is al aardig, maar zou wel gewoon drinken of op mn telefoon zitten ofzo. Heeft religipersoon ook geen last van want die heeft toch de oogjes dicht.

17 likes

haha dat is toch helemaal niet wat er wordt bedoeld als iemand “een momentje stilte” verwacht? Wel eens hoor met als je even bedankt in je hoofd wil zeggen dat dat prima kan als er andere mensen aan het praten zijn.

6 likes

Idk :person_shrugging:
Op mn christelijke school moest dat wel als mensen gingen bidden.

1 like

Mijn schoonvader werd ook altijd boos als ik gewoon zat te zitten aan tafel in plaats van de handen te vouwen. Ja prima ik wil stil zijn maar verder ga ik niet dat vind ik zo hypocriet als je nergens in gelooft zelf

8 likes

Jouw partner die permanent naar jou refereert als ‘mijn meisje’

• :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts: :smiling_face_with_three_hearts:
  • Brrr
  • Op zn tijd kan ik het waarderen
  • Neutraal

0 stemmers

Ik wist niet dat dit een ding was! Ik denk hier nog best vaak aan en ik dacht vroeger dat ik echt over de trap kon zweven. Toen een familievriend op bezoek was wilde ik het laten zien, maar toen ik eenmaal bovenaan de trap stond durfde ik niet meer (gelukkig maar haha).

3 likes

Vind het altijd zo’n eenrichtingsverkeer vanuit religieuze mensen. Wel altijd hun moment willen opdringen maar geen respect voor de vrijheid van anderen zich daar niks van aan te trekken.

21 likes

Ja en ze zijn niet allemaal zo natuurlijk maar inderdaad die ervaring heb ik ook, dat gedram… Laat mij met rust

2 likes

Heb jij sinds de weersomslag ook overal jeuk? Bijvoorbeeld dat je handen, voeten en/of borsten jeuken.

• Ja!
  • Nee
  • Anders namelijk…

0 stemmers

2 likes

Ik vroeg het aan mijn elfjarige en die zei dat hij het gevoel heeft dat hij het wel kan maar dan hij niet meer weet hoe hij dat dan weet. Ik dacht misschien gewoon slaperige herinneringen van alle keren dan ik hem half slapend de trap op heb getild, maar ik kan me niet voorstellen dat mijn ouders dat bij mij deden.

2 likes

Ja omdat alles ineens kurkdroog is en ik te lui ben om te smeren

2 likes

Mijn oma die elke zondag tegen haar bijna-volwassen kinderen schreeuwde dat ze godverredomme naar de kerk moesten :two_hearts:

14 likes

Helaas heb ik dat het hele jaar door
Extreem droom huis

2 likes

Nee, maar mijn huid is wel wat onrustiger

1 like

Hmm ja ik heb sinds gister ineens een soort jeuk van binnenuit, vooral m’n voeten en handen. Word er gek van en vroeg mij af of het met het weer te maken heeft

1 like

Ik droom wel eens dat ik naar beneden ga in een trappenhuis en dan hele verdiepingen oversla door gewoon te springen en me vast te houden aan de leuning? Zo weird.

Maar die herinnering van het zweven heb ik dan weer niet. Ik ging als kind wel altijd op handen en voeten naar boven haha.

1 like

Wat een generalisatie :sweat_smile: Ik bid ook voor het eten, maar vraag daarvoor geen moment stilte als ik in een gezelschap ben waar dat niet gebruikelijk is. Ik vind dat er hier zo’n eenzijdig beeld van christenen bestaat (ik bedoel dit niet naar jou persoonlijk, maar als algemene opmerking). Valt me echt geregeld op.

17 likes

Ja klopt wel, vanuit mij iig, ik kan er gewoon met mn kop niet bij dat jonge mensen in 2024 religieus zijn.

Ik zie dat irl ook nooit

25 likes