Stel je persoonlijke vraag #52

Ik ben echt zo benieuwd, de mensen die “sla maar over” zeggen: waarom?! Ben je bang voor escalatie in negatieve zin of ben je bang dat ze weer als een blok voor elkaar vallen? Echt een ver van m’n bed-show dit.

7 likes

De jaloezie van sommige mensen hier is sowieso een ver van m’n bed show haha

8 likes

31 :art:

3 likes

Ik heb een vierseizoenendekbed en met een rode en blauwe stip wordt het verschil tussen de twee dekbedden aangegeven (1 dunne en 1 dikke die je ook aan elkaar kunt knopen). Alleen ik weet nooit hoe ik die stippen moet interpreteren, want ik vind beide logisch. Wat denk/weet jij dat ze betekenen? Ben benieuwd of meer mensen hier moeite mee hebben.
PS ik weet dus nog steeds het antwoord niet eigenlijk, ik moet altijd voelen welke dikker is en dan gaan die stippen eigenlijk hun doel voorbij

• Blauw is winterdekbed en rood zomer want blauw is voor koud weer en rood is voor warm weer
  • Blauw is zomerdekbed en rood winter want blauw is koeler en dus is het dekbed dunner en rood is warmer en dus is het dekbed dikker

0 stemmers

3 likes

7 likes

Net als bij de kraan, blauwe stip is koud water, rood warm

3 likes

Haha ja ik denk dat dat wel duidelijk is want het vraagstuk is toch niet welke kleur bij warm of koud hoort

1 like

Dit doet me zo erg denken aan de discussie over welke kleur bij welke dag hoort

1 like

Oh in mijn hoofd is dan de shortcut het is zomer dus warm ik wil een koele deken ik pak de blauwe maar misschien is dat niet helpend :sweat_smile:

1 like

Mij aan of ‘shampoo voor droog haar’ is voor mensen met droog haar die daar vanaf willen, of voor mensen met vet haar die droog haar willen.
Het zijn allemaal een soort impliciete afspraken dat we begrijpen wat er bedoeld wordt maar het wordt niet gezegd.
Ik weet nog dat bij taalwetenschap (toen ik dat kort studeerde) werd gevraagd wat dit bord inhoudt:

En iedereen zei ‘verboden te eten’ maar eigenlijk staat er verboden een vork en mes te hebben/ gebruiken/ mee te nemen. Vond ik grappig :joy:

5 likes

Shampoo voor extreem beschadigd haar is niet voor mensen die extreem beschadigd haar willen. Of voor gekleurd haar. Probeer zo te denken dan.

2 likes

Ik weet ook wel wat er bedoeld wordt gelukkig :joy:

4 likes

Dat komt ook doordat mensen de woorden voor en tegen afwisselend gebruiken. Zo neemt mijn buurvrouw een tabletje voor de hoofdpijn, ik zou zeggen tegen

7 likes

Haha te snel gelezen, ik zie het nu :grin:

Truth be told, veel polls gezien over dit thema ook hoor, van jou! Maar inhoudelijk: ligt aan de partner en de relatie?
Komt toch op de vraag neer: vertrouw je die?

2 likes

Daar heeft Paulien Cornelisse het ook eens over gehad in haar show. Baby olie, shampoo voor futloos haar.
Taal is echt leuk als je er zo over nadenkt!

13 likes

Sowieso ben ik altijd geneigd om de shampoo te kopen die mij het meest beledigt: slap, futloos, lelijk, chemisch behandeld, pluizig haar zonder volume kom maar door in t mandje. Weet echt niet waarom.

28 likes

Jij bent de gedroomde kandidaat van elke pick up artist

9 likes

Ja daar heb ik het van! Groot fan van haar haha❤️

2 likes

Weet jij uit je hoofd wanneer het Thanksgiving is?

• Ja
  • Ehm ergens in november toch?
  • Nee

0 stemmers

2 likes