Wel kijken, niks over zeggen. ![]()
Gewoon je inloggegevens kwijtraken!
Ja dit klinkt als iets waar ik goed in ga zijn
Ik wil ook gewoon niet dat een of andere kut app allemaal dingen over die kinderen registreert? Lijkt me ook de hel als docent om dat allemaal bij te moeten houden.
Ja zo eens hiermee.
Daarnaast voor jou en alle andere docenten waarschijnlijk ook een flinke extra belasting.
Ik snap gewoon echt niet dat dit ooit zo bedacht is. Je hoeft geen psychologie te studeren om te weten dat iedereen en zeker pubers vrijheid nodig hebben om fouten te kunnen maken en zelf weer te kunnen herstellen, en dat je daar inderdaad veel meer van leert.
Zeker, een school is dan een uitgelezen veilige plek om die fouten te maken.
Heb meermaals leerlingen aan mān bureau gehad. āMevrouw, wilt u alstublieeeeeeft niet boeken vergeten aanvinken, want papa wordt dan zooo boos.ā
Sta je dan als docent. Wat doe je dan? Hoe boos is boos? Maak je dan de thuissituatie mogelijk onveilig? En dan moet je de boel gelijk trekken, dus ook alle andere kiddos met vergeten boeken matsen. En dan is het hek van de dam.
Toen ik op de middelbare school zat werd Magister echt alleen gebruikt om cijfers in te voeren, maar blijkbaar kan er dus nog veel meer? Wat verschrikkelijk zeg.
Alvast voor de toekomst: is het de bedoeling dat ouders hier op aansturen? Is dat duidelijk voor nieuwe ouders? Ik zou waarschijnlijk pas na x keer iets zeggen tegen mijn kind om te zien of hij het zelf oplost, maar als school verwacht dat ik dat meteen oppik en bespreek met mijn kind is het wel handig om te weten
Het word tijd dat leerlingen in opstand komen en gaan staken tegen helikopterouders, magister, van die volg apparaatjes enz. Iets voor burgerschap misschien
Dat ligt aan de school, maar van wat ik hoor vinden veel scholen het met name ontieglijk irritant dat ouders overal zo bovenop zitten. Dan heb je een boze ouder aan de telefoon vanwege een slecht cijfer en dan kun je je meteen verantwoorden, terwijl je de toets nog niet eens hebt nabesproken.
De mentor krijgt vanzelf een systeemmelding bij x keer boeken/huiswerk vergeten en dan volgt eerst gesprek met leerling en evt passende straf. Pas na de volgende zoveel x gesprek met ouders erbij. Dus het is echt niet nodig om er bovenop te zitten, ken eigenlijk geen school die zulke actieve magister participatie aanmoedigt.
Brugklasouders krijgen uiteraard op de eerste ouderavond te horen hoe ze hun kind kunnen ondersteunen met planning en tas inpakken en dergelijke. Maar daar blijft het dan ook wel bij.
Ja maar ja die ouders zitten ook de hele dag stappen en hartslagen bij te houden met zoān dom horloge en hebben ook overal een app voor en lezen bovendien de hele dag ongevraagd op social media 739 manieren om je kind wel of niet te verpesten
En dan wordt alles zo groot en belangrijk en heeft meteen alles actie nodig. Terwijl, fucking boeiend dat Mees uit 2 havo zijn boek voor Frans niet bij zich had, jeetje nou bel de priester en bureau Halt. Maar ik kan me voorstellen dat mensen enorm meegezogen worden en de overvloed aan informatie niet meer te filteren is in mate van belangrijkheid.
Kom jij zelf uit een tijd waarin Magister werd gebruikt?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Wat zou jij in Magister wel willen zien van je kind?
- Absent
- Te laat
- Uitgestuurd
- Huiswerk vergeten
- Materiaal vergeten
- Niks van dit
0 stemmers
In dit kaliber begrijp ik ouders ook niet die hun basisschoolkinderen van die tags omdoen om te kunnen zien waar ze zijn. Ben ik een enorme boomer als ik zeg dat wij allemaal vroeger ook niet in zeven sloten tegelijk liepen? Wat een enorme controledrang.
Nee maar toen werden er kinderen in een kelder in Walloniƫ ontdekt en werden ouders wat minder relaxed. Ik denk dat mijn moeder daarna ook die tags had gebruikt als ze beschikbaar waren geweest. En ik denk dat in dit geval aanbod vraag creƫert ipv andersom, en oplossingen biedt voor problemen die er niet zijn.
Wijze woorden.
Ja eens, toen ik op de middelbare school zat werd er wel zoān systeem in gebruik genomen en ik geloof dat mijn ouders ook toegang hadden maar er gewoon niet naar keken. Speelde toen nog niet echt en oudergesprekken en rapporten gaven genoeg inzicht
Maar wanneer iemand vroeger vaker dan een uurtje spijbelt (dus structureel of dagen ipv dat laatste uur Duits) werd je toch ook wel gebeld door de mentor? Daar is niet per se magister ofzo voor nodig.
Daarvan brengt school ouders nog steeds op de hoogte, ongeacht of ze het in magister kunnen zien. Dat soort zaken, net als vaker dan normaal eruit gestuurd worden, worden nog steeds netjes gecommuniceerd door mentor.
Snap ik. Bij mijn school worden de ouders van leerlingen die ongeoorloofd absent zijn meteen gebeld wanneer dit ingevoerd wordt (dan moet het natuurlijk wel goed worden geregistreerd). Ik zou het als ouder ook echt niet chill vinden als je dit pas te horen krijgt als de leerplichtmelding bij wijze van spreken al is gedaan. Al kan ik me niet voorstellen dat daar zo slordig mee om wordt gegaan.
Maar goed, ook hier is inzage in Magister door ouders ook niet nodig.
Jammer. Maar opzich kantelt het beeld nu wel wat dus hopelijk zet het door dan.
Oh wow een kaart! Zit ook nog wel sjoemelpotentie op.