Stel je persoonlijke vraag #52

Het Noorden iig

8 likes

Utrecht!! Stad uiteraard, idc de provincie

Sint Maarten is onze stads heilige en de kleuren van het Stadslogo zijn rood en wit, schuin. Dat is dus vanwege Sint Maarten die zijn rode cape afsneed en aan een bedelaar gaf en het wit van z’n shirt eronder :nerd_face:

En volgens mij vieren ze het ook op sommige plekken in noord-Holland, maar Utrecht is de OG

10 likes

Altijd ik vond dat zo gezellig. Samen met koningsdag waren dat mijn favoriete feestdagen! Is nu nog zo eigenlijk

5 likes

Nee, maar ik ga binnenkort een binge sessie met een vriend houden!

1 like

Vierden jullie vroeger (dan ook) drie koningen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Amsterdam lol

4 likes

Bij ons, Breda, komen er ook kinderen langs de deuren vandaag en ik ken het zelf als kind vanuit een andere Brabantste gemeente ook. Dus helemaal accuraat is deze kaart niet.

2 likes

Nee palm pasen wel

3 likes

Ja dat deden wij ook met een brood in de vorm van een haan op een stok!

5 likes

De helft van je verhaal is waar, dat van de vlag is een legende en het is niet alsof in Utrecht het Sint Maarten-feest is begonnen.

We hebben wél het leukste feest met de optocht!

4 likes

Las laatst wel ergens dat zij ervan werd verdacht Barbie in de prostitutie te hebben gedwongen, weinig geleerd dus van het programma.

2 likes

omg ja! memory unlocked

Nee alles wat ik zeg klopt helemaal

2 likes

Nee, wij deden het in Zeeland ook.
Op school een lampion knutselen en dan ‘s avonds een wandelltocht en snoepen

2 likes

Mijn post klopt!!!

Ik weet niet waar jullie @Nefertiti wonen in Utrecht maar volgens mij gaan kinderen de hele stad rond maar ik had net echt een nachtegaal van een jongetje dat echt dat hele sint maarten lied droeg, zooo schattig en mooi (er is ook een bende 12 jarige jongens langs geweest als in 15 sugar high jongens mijn nachtmerrie)

6 likes

Niemand hier aan de deur :star_struck::star_struck::star_struck::star_struck::star_struck::star_struck:

Ik zong vroeger altijd een kutte:

SinteMaarten Mikmak
Mn moeder kijkt naar tiktak
Mn vader kijkt naar sesamstraat
Dat is wel een paar snoepjes waard

En dan boos kijken als ze met de mandarino kwamen ipv de KitKat mini’s.

3 likes

Dit verschil in 5 maanden:

• Ik zie het niet
  • Ik vind hier niks van
  • Ik vind dit zorgelijk

0 stemmers

5 likes

Ze zijn allebei enorm dun nu. Worden allebei samen steeds dunner.

En Ari heeft een haarkleur die haar heel ziek doet ogen ook, de rand van haar haar is oranje door foundation.

17 likes

Zij en die SpongeBob acteur die ze geschaakt heeft zien er echt uit alsof ze nooit zonlicht en vitamines zien

20 likes

En back to the toxic 00’s :sob:

6 likes