Doet me denken aan dat mijn broertje aan mij en mijn zusje wel al zijn cijfers vertelde maar dan ook zei: zeg die 7 nog maar even niet tegen mam hoor, die bewaar ik voor als ik een onvoldoende heb. Dan kan ik deze als compensatie er snel achteraan zeggen.
alleen in mān eindexamenjaar, maar toen was ik al 18+ dus mochten mān ouders niks inzien
ben echt blij dat dit in mijn tijd nog niet bestond, al die onvoldoendes en boeken vergeten etc. vind het echt een ongezonde situatie, laat die pubers lekker op hun bek gaan en leren van hun fouten
O maak je geen zorgen hoor als je dat echt doet dan vindt een kind wel een methode om je buiten te sluiten. Ik vond het zoān bloedirritant en overbodig ding dat ik toen het wachtwoord van mijn vader met 1 teken heb gewijzigd. Dan kon hij er zelf niet meer in, maar als ik het dan intypte zag hij niet dat net 1 teken anders was. Dus dacht hij dat het aan hem lag. Daarna was het vrij snel ja ik hoor het wel als er echt iets belangrijks is of als ik ergens op moet reageren via Magister. Ik raad niet per se aan om je eigen ouders te gaslighten maar het was wel effectief
Ik heb echt zoveel gespijbeld op de middelbare school en daar wisten mijn ouders niks van. Niet tegen randje leerplichtambtenaar aan ofzo, maar wel echt vaak. Dat werd gewoon slecht geregistreerd, dat zou nu dus echt niet meer kunnen.
Zijn jouw ouders gebeld door je middelbare school?
- 1x te laat
- Meerdere keren te laat
- 1 uur gespijbeld
- Meerdere keren gespijbeld
- Conflict met andere leerling
- Conflict met leerkracht
- Spullen vergeten (boek, schriften, lunch, gymkleding)
- Gerookt terwijl dat niet mocht
- Anders
0 stemmers
Zijn vast nog een hoop andere opties.
Love toen mijn ouders gebeld werden toen ik buiten het schoolplein, op legale leeftijd, stond te roken. De conrector kreeg als antwoord terug dat ze daar niks mee te maken hadden want 1) geen schoolterrein 2) ik was niet minderjarig en 3) ookal keurden mijn ouders het roken ook af, zoān klikspaan-belletje zou nou echt niks uitmaken in het laten stoppen, als tiener moet je soms bepaalde fouten maken en daar zelf achter komen.
Ik stond elk jaar halverwege op blijven zitten en dan werden mān ouders gebeld door mentor. Uiteindelijk nooit blijven zitten grappig genoeg.
Nee ja ik werk in de kinderopvang die ouders zijn er absoluut genoeg en Magister hoeft ook echt niet. Ergens een cijferlijst digitaal voor school zelf en een fysiek rapport mee naar huis lijkt mij gewoon meer dan genoeg, maar reageerde nu meer op dat @grace zei ik word zelf zoān moeder die dan elke melding gaat bekijken. En die wachtwoordtruc gaat nu ook echt niet meer werken maar mijn vader is een daadwerkelijke babyboomer (qua geboortjejaar) die snapte nog net hoe die een mail moest sturen.
Mijn gymleraar die mijn ouders belde om te vragen hoe het met mijn knieblessure ging ![]()
Ben maar 1x niet op komen dagen bij een les, omdat ik in de mediatheek was gaan zitten om een werkstuk oid te maken dat die dag af moest en waar ik nog niet aan begonnen was⦠maar het was het 1e uur en dan bellen ze dus meteen je ouders om te checken of je onderweg niet bent gesneuveld ofzo. Wist ik veel. Moeder helemaal in paniek, ik soort van braaf in de mediatheek. Spijbelen gone wrong.
Toen ik bleef zitten (de tweede keer zeker, eerste keer misschien ook wel, weet ik niet meer) en ze deden alsof ze nieuws hadden en dat helemaal voorzichtig gingen vertellen en mijn vader zei Ja dat had ze gezegd hoor
Met mijn eigen kind vertrouw ik er ook op dat ik dingen hoor die er toe doen en tot nu toe is dat vertrouwen niet beschaamd
Ik schreef mān absentiebriefjes zelf en heb ook een keer een fake e-mailadres aangemaakt om namens mn vader te mailen met mn mentor ![]()
Dat met die absentie briefjes leidde uitĆ©indelijk wel tot een vierkant rooster maar toen het bijna misging met dat e-mailadres hebben mān ouders wel hun hand boven mn hoofd gehouden
denk dat ze zich ergens ook wel realiseerde dat het hen ook te verwijten viel dat ze echt geen flauw idee hadden wat ik uitspookte en hoe het met mij ging
Maar hoezo kunnen jullie dan langer op bed blijven liggen? Breng je hen weg dan? En zij krijgt toch zelf ook precies dezelfde melding over lesuitval en zo en is uiteindelijk voor de rest toch ook zelf verantwoordelijk? Als ze volwassen is kan je ook niet meekijken in haar werkagenda. Dit is toch juist precies de leeftijd waarop ze het zelf moet leren en ja tja dan staat ze maar een keer onnodig twee lesuren eerder op school. Dan kijkt ze de volgende keer wel in de ochtend/avond ervoor zelf in die app of niet. Eigen verantwoordelijkheid
Klopt ![]()
Ja hier ook docent! Heb weleens gehad dat leerlingen smeekten om hun te laat niet in magister te zetten want dan zouden ouders boos zijn als leerling thuis kwam uit school. Denk dan ja hoe boos is boos?
Ook eens een leerling die vroeg wat ze voor een toets had, was een onvoldoende en haar vraag daarop was of ik dat cijfer pleaaase na het weekend in wilde voeren anders kreeg ze geen nieuwe kleren dat weekend ![]()
Half jaar gym geskipt, moeder dacht dat ik dinsdag standaard eerste twee uur vrij was. Vind het wel terecht dat ik erbij ben gelapt en het moest inhalen.
Wij hadden āhet blauwe boekjeā
Daar kreeg je een aantekening in als je je zooi niet mee had/te laat was/er niet was en je moest daar je cijfers inzetten. En je ouders moesten dat tekenen ja.
Gewoon een papieren magister ![]()
Ik had het geluk van gescheiden ouders en dat we nooit doordeweeks bij mijn vader sliepen. Die hoefde dus nooit iets te ondertekenen. Zusje en ik hadden een handtekening voor onze vader afgestemd samen en schreven dan zelf briefjes met āzijnā handtekening.
Lijkt het jou leuk om rijinstructeur te zijn?
- Ja! Lijkt me leuk
- Ja! En ik ben rijinstructeur
- Nee, lijkt me niets
- Misschien
- Anders
0 stemmers
Mijn ouders kregen de vriendelijke suggestie van de decaan dat ze maar eens mijn zakgeld moesten gaan inhouden om me af te leren om zo vaak te laat komen. Waarop mijn moeder terug bitste dat ze dat wel ff lekker zelf zou bepalen. Topwijf.
Verplicht 8x1 uur met verschillende mensen zitten waar je niet kunt ontsnappen aan de situatie en altijd moet praten? De hel op aarde.