Van die Middeleeuwse TBC-kinderen.
Ja of kinderen uit een heftige religieuze sekte in Amerika
Die 23 uur van de dag geketend in een kelder verblijven.
Hahaha gewoon tijdlijn, heb 100en Indiase bots geblokkeerd en grote accounts van extreemrechts Nederland, België, Amerika en Engeland haha. Ik volg niemand, maar zie nu weer normale dingen godzijdank.
Ik denk ook wel dat een perstour erg heftig kan zijn door de chaos, maar als je dan al zo dun bent valt dat enorm op.
Oh heerlijk! Michella deed altijd boodschappen bij dezelfde supermarkt als ik. Echt genieten om dit weer terug te zien.
ja dit is precies mijn error want het lijkt zo random haha
Al die nieuwsberichten en opiniestukken over Magister ineens. Ik denk iedere keer “duhhh”. Kom je er nu pas achter dat het niet ideaal is.
Heb zelf voorlopig nog geen middelbare schoolkinderen maar maak me hier al heel lang druk om. Zelfs een keer flinke discussie gehad met met m’n leidinggevende op m’n werk die de hele dag meldingen leest over haar zoon die te laat in de les komt, z’n boeken niet bij zich heeft en z’n huiswerk niet heeft gemaakt. Compleet achterlijk vind ik het.
Afijn ik hoef de poll niet meer in te vullen geloof ik
Wat voor ouder zou jij zijn?
- Ik zou nooit kijken, niet mijn business
- Ik zou af en toe kijken uit nieuwsgierigheid
- Ik zou standaard kijken, wel degelijk mijn business!
0 stemmers
Ik wil dit dus niet want ik wil niet kijken maar weet van mezelf dat ik het wel ga doen als het er is
Dus please bescherm curious moms tegen zichzelf want ik vind het belachelijk allemaal
Ik ben docent VO en ouderinzage in Magister is echt funest voor het zelfvertrouwen van leerlingen. Het is echt niet nodig dat ouders daar toegang tot hebben.
Als er dingen uit naar voren komen die de mentor zorgelijk vindt, kan die toch gewoon contact opnemen met de ouders. Laat een kind lekker 10x z’n boeken vergeten en dan moeten nablijven. Leren ze meer van dan de helikopterouders die door de magistermeldingen maar de tas van hun kind zelf gaan inpakken.
Wel kijken, niks over zeggen.
Gewoon je inloggegevens kwijtraken!
Ja dit klinkt als iets waar ik goed in ga zijn
Ik wil ook gewoon niet dat een of andere kut app allemaal dingen over die kinderen registreert? Lijkt me ook de hel als docent om dat allemaal bij te moeten houden.
Ja zo eens hiermee.
Daarnaast voor jou en alle andere docenten waarschijnlijk ook een flinke extra belasting.
Ik snap gewoon echt niet dat dit ooit zo bedacht is. Je hoeft geen psychologie te studeren om te weten dat iedereen en zeker pubers vrijheid nodig hebben om fouten te kunnen maken en zelf weer te kunnen herstellen, en dat je daar inderdaad veel meer van leert.
Zeker, een school is dan een uitgelezen veilige plek om die fouten te maken.
Heb meermaals leerlingen aan m’n bureau gehad. “Mevrouw, wilt u alstublieeeeeeft niet boeken vergeten aanvinken, want papa wordt dan zooo boos.”
Sta je dan als docent. Wat doe je dan? Hoe boos is boos? Maak je dan de thuissituatie mogelijk onveilig? En dan moet je de boel gelijk trekken, dus ook alle andere kiddos met vergeten boeken matsen. En dan is het hek van de dam.
Toen ik op de middelbare school zat werd Magister echt alleen gebruikt om cijfers in te voeren, maar blijkbaar kan er dus nog veel meer? Wat verschrikkelijk zeg.
Alvast voor de toekomst: is het de bedoeling dat ouders hier op aansturen? Is dat duidelijk voor nieuwe ouders? Ik zou waarschijnlijk pas na x keer iets zeggen tegen mijn kind om te zien of hij het zelf oplost, maar als school verwacht dat ik dat meteen oppik en bespreek met mijn kind is het wel handig om te weten
Het word tijd dat leerlingen in opstand komen en gaan staken tegen helikopterouders, magister, van die volg apparaatjes enz. Iets voor burgerschap misschien
Dat ligt aan de school, maar van wat ik hoor vinden veel scholen het met name ontieglijk irritant dat ouders overal zo bovenop zitten. Dan heb je een boze ouder aan de telefoon vanwege een slecht cijfer en dan kun je je meteen verantwoorden, terwijl je de toets nog niet eens hebt nabesproken.
De mentor krijgt vanzelf een systeemmelding bij x keer boeken/huiswerk vergeten en dan volgt eerst gesprek met leerling en evt passende straf. Pas na de volgende zoveel x gesprek met ouders erbij. Dus het is echt niet nodig om er bovenop te zitten, ken eigenlijk geen school die zulke actieve magister participatie aanmoedigt.
Brugklasouders krijgen uiteraard op de eerste ouderavond te horen hoe ze hun kind kunnen ondersteunen met planning en tas inpakken en dergelijke. Maar daar blijft het dan ook wel bij.