Stel je persoonlijke vraag #52

Ik voel me hierdoor aangevallen haha. Ik moest medicijnen voor onze dochter ophalen en moest mijn man bellen welke apotheek ze überhaupt ingeschreven staat.

Hij heeft op thuiswerkdagen meer tijd voor tandarts/huisarts etc, dus hij regelt dat ook meestal.

Ik weet wel weer meer over de sporten en de bso. Goed verdeeld gewoon denk ik.

Zijn jullie dan samen met mijn collega’s die absoluut moeten thuiswerken omdat ze op hun kind moeten babysitten?

Dit vind ik echt heel lief :heart:

3 likes

En dan beweren dat ze gewoon goed kunnen werken zeker. Eén keer geprobeerd toen oppas ziek was, never again :joy:

Het gaat me meer over het babysitten, je babysit niet op je eigen kind. Voelde altijd walging als een collega dat zei.

13 likes

Oh shit zo, ja vreselijk.

1 like

Haha ja! Mijn man blijft eigenlijk 90% van de tijd thuis als ze ziek zijn / studiedag oid. Want hij vindt (en ben ik het mee eens) dat ik een maatschappelijk gezien belangrijkere baan heb en het meer last geeft als ik er niet ben voor anderen dan bij zijn baan :rofl:
En hij kan bijv nog wat in de avond inhalen qua werk, dat is in mijn werk niet mogelijk

Edit: oh nee hij “babysit” niet. Hij is “gewoon bij zn kind”

4 likes

Mijn kinderen zijn te oud om überhaupt te babysitten. Ze zijn gewoon thuis.

Als ik drie kinderen zou hebben zou ik ook zo zijn. Maar ik kan ook niet meer onthouden hoe oud ik zelf ben. Zo klinkt het alsof ik al seniel ben, maar ik denk dat, dat niet het geval is.

2 likes

Waarom is een man aantrekkelijk denk ik dan. Bij een vrouw wordt het (vaak) als normaal gezien maar nee bij een man is het meteen aantrekkelijk

1 like

Ik heb wel eens gelezen dat dat verklaard kan worden door de evolutionaire psychologie. Dat het zorgzaamheid en betrokkenheid uitstraalt en dat dat evolutionair gezien zou kunnen wijzen op een man die geschikt is als partner en vader, of in elk geval als iemand die in staat is om voor een gezin te zorgen. Heb er even geen bron bij, maae vond het wel een interessante theorie.

3 likes

Ja zoiets is het inderdaad, volgens mij nog basaler in de zin van ‘die man kan zich voortplanten’. Nog los van de zorgzaamheid die hij uitstraalt.

4 likes

Ieuw ieuw evolutionaire psychologie :sob::grimacing:

15 likes

Ja bijna altijd, maar gelukkig niet elke dag.

1 like

het is zijn kind en niet van mij, dus hij doet alles. ik doe alleen leuke dingen zoals spelen en boekjes lezen en knuffelen, maar alleen als ik daar zin in heb.

ideaal

1 like

Omg haha

Ik moest een keer de geboortedatum van z’n zoon opschrijven. Dus ik vroeg en hij wist het niet, wel de maand en het jaartal, wauw wat knap! Maarja of het dan nou de 16e, was of toch de 18e? Of toch dit of dat?
Ik vond dat dus echt vreemd maar misschien is het wel heel normaal om dat niet precies te weten. Maar ik dacht echt omg.

Vind jij het vreemd als de vader niet exact de geboortedatum van zijn kind weet?

• Nah nee kan toch
  • Nee dat hoor je te weten
  • Ik weet het niet

0 stemmers

1 like

hahahahaha JA maar alle theater kids die ik vroeger kende waren ook van die onuitstaanbare loeders die altijd alle aandacht moesten, ik deel deze passievolle haat echt

8 likes

Ja maar dat vind ik ook van andere belangrijke data, verjaardag van je partner of trouwdag ofzo. Vind dat altijd zo simpel om geen moeite te doen om dat te onthouden

11 likes

Ja, dat bedoel ik eigenlijk ook denk ik. Het zal vast als ik om mee heen kijk (en luister) maar ze hoeven toch geen lintje te krijgen voor het feit dat ze gewoon voor hun eigen kind zorgen zoals de moeder dat ook doet.

6 likes

Nee snap ik ook niet. Echt heel aantrekkelijk hoor dat ie een baby met een andere vrouw heeft. Next.

9 likes