Waarom zou je je daar überhaupt voor schamen?
Maar we hebben de menopauze om naar uit te kijken
en daarna krijgen we een paar jaar zonder baarmoedergedoe en dan de kist in
Nee dat bedoel ik idd - maar misschien staat het er wat raar. Het verbaasde me dat de meeste mensen “(Bijna) nooit” stemden maar nog meer dat ik daar zelf tegenwoordig ook bijhoor want vroeger werd ik ook wakker van de pijn bv. En daarom wilde ik even benadrukken dat er niks mis met pijnstilling, maar dat benadrukken is misschien wel juist raar. Anyway
Vaak maar af en toe vind ik het ook lekker om die zeurende pijn in m’n onderbuik helemaal te voelen en daardoor nog meer te zwelgen in zelfmedelijden. Weet niet wat voor wonderlijks dat is maar heb dat altijd al gehad. ![]()
Ik heb het gewoon oprecht niet nodig 8/10 keer, maar mijn menstruaties zijn ook niet heel heftig op lang.
Kan jij je oren bewegen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Een van beiden
Waarom kan het nou nooit een paar uur wachten hè? Neeeee je moet er per se van wakker worden om 4 uur
Ja en dan heerlijk even je warme bed uit moeten en midden in de nacht de pijnstillers niet kunnen vinden ![]()
En dan de volgende ochtend erachter komen dat je het ook nog in je nachtkastje had liggen ![]()
Hahahah love jouw humor ![]()
Na een paar keer zieke maagpijn kan ik dit dus niet eens meer doen, midden in de nacht dat innemen op een lege maag. Ik moet wat in mijn maag hebben zitten anders krijg ik ipv buikpijn in mijn onderbuik, hoge buikpijn 🫠
@monkeyslut Een paar jaar terug hoorde ik vrij vaak in mijn omgeving dat klagen over je menstruatie(pijn) overdreven is. Ook door menstruerende vrouwen. Die kennen de last die het kan zijn totaal niet.
Ik moet echt goed schema aanhouden met x uur naproxen/ibuprofen, y uur paracetamol, tellen hoeveel uren het geleden is en of ik alweer nieuwe moet/mag nemen en dan weer nsaid, dan weer op tijd paracetamol en dan ook nog zorgen dat het uitkomt qua eten en slaaptijden.
Soms vergeet ik een nieuwe dosis en mag je dus weer uren wachten tot pijn weer weg is.
Deze dagtaak qua denkwerk en geplan en daarbij moet je je ook nog bloedend buiten je huis begeven naar je werk??? En dat dagenlang??? (Terwijl ik 5/10 jaar terug maar één halve dag pijnstilling nodig had).
En hoeveel geld kost al die pijnstilling + menstruatieproducten + menstruatieondergoed + het wassen ervan wel niet. Voor jan met de korte achternaam want die baarmoeder gaat niet bewoond worden.
Ik moet het nog allemaal terug kijken. Er doet iemand mee die ik ken van vroeger(Niek)
Ja doe niet zoals ik; denken dat één pakje wel voldoende is voor een hele lange tijd. Koop er meteen 3 ofzo
sterkte met de dag doorkomen!
Dit heb ik ook inderdaad. Paracetamol en naproxen en dan ook nog een maagbeschermer, omdat ik anders teveel risico loop op een maagbloeding 🫠 en cola tegen de misselijkheid.
Echt fuck endometriose man.
Vroeger altijd, nu bijna nooit meer, maar ik ben sowieso een beetje een pijnstiller wappie
Kun je niet om maagbeschermers vragen? Overdag kun je gewoon wat eten maar ‘s nachts is dat wel echt irritant. Ik heb het ook weleens gehad inderdaad, hele vervelende pijn in mijn hele maag/darmen systeem van de naproxen.
Ik ben aan de pil, dus ik weet wanneer ik ongesteld word (maar daarvoor merkte ik het vaak ook wel door PMS en lichte buikpijn), dus ik neem in die nacht altijd al een glas water, een pijnstiller en iets van een banaan of ontbijtkoekreep mee naar boven. Als ik dan wakker word, eet ik eerst en dan neem ik die pijnstiller in.
Ik heb de laatste jaren echt veel minder last van menstruatiepijn. Eerder slikte ik meestal wel drie dagen ibuprofen, maar de laatste tijd maar één dag en deze keer zelfs helemaal niet.
Heb je een afwijking aan je ogen/ben je verziend/bijziend?
- Ja ik heb een afwijking maar geen bril/lenzen etc.
- Ja ik heb een afwijking en dus een bril/lenzen oid
- Ik had een afwijking maar ik ben gelaserd
- Ik ben getest maar heb geen afwijking
- Ik heb het nog nooit laten testen en vermoed dat ik ook geen afwijking heb
- Ik heb het nog nooit laten testen maar zou wel kunnen dat ik een afwijking heb
- Ik heb het nog nooit laten testen maar weet bijna wel zeker dat ik een afwijking heb
0 stemmers
anders: ik heb geen afwijking meer omdat ik mijn ogen heb gelaserd