Stel je persoonlijke vraag #52

:wave:

4 likes

Echt 1000x aantrekkelijker zonder dat kind. :smiling_face_with_tear:

Samenvatting

(Ik zie op het werk regelmatig mannen met kleine kinderen en het doet me helemaal niets, en ze vallen na drie vragen over hun kind ook vrijwel altijd door de mand, omdat ze dan niets weten en moeder de vrouw, die dan aan het werk is meestal, moeten gaan appen/bellen voor info. HET IS OOK JOUW KIND - denk ik dan.)

30 likes

I knew it

9 likes

Sorry. :clown_face:

2 likes

Als jij een kind hebt met een man, kan hij dan zonder enige input van jou (gegevens, routine, spullen, medische geschiedenis, plannen, overleg) een afspraak met de huisarts incl duidelijke informatie over de behandeling en eventuele apotheek/andere benodigdheden regelen? En met ‘kan’ bedoel ik ‘doet hij het’

• Ja sowieso
  • Soms/misschien
  • Nee
  • Weet ik niet
  • Dit proberen we niet eens

0 stemmers

Hoe het vaak gaat:

Ik vraag: heeft zij ooit buisjes gehad?

Vader: zou kunnen, of was het haar broer, ja een van drie wel volgens mij. Toch? He Fleur (kleuter van 5 jaar), heb jij ooit buisjes gehad? Weet je het niet? Zullen we mama ff appen?

Hahaha sorry ik zit dan echt zo: :slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::slightly_smiling_face::gun:

49 likes

Hamstermerch van de Albert Heijn

• Koop ik en vind ik leuk
  • Koop ik uit “hilariteit” bijvoorbeeld voor een ander of voor mezelf voor de grap
  • Vind ik leuk maar koop ik niet
  • Vind ik stom en koop ik niet
  • Geen mening/niet mee bekend

0 stemmers

Heb je het op de een of andere manier in huis?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Voordat ik aan de pil ging heb ik alle mogelijke pijnstilling geprobeerd maar niets hielp. Met de pil kan ik het onder controle houden. Maar sowieso, als ik hoofdpijn heb helpt een pijnstiller ook niet (en nee, ik gebruik verder geen verdovende middelen waardoor ik tolerant zou zijn ofzo :smiley: )

2 likes

Mijn partner is thuis met de kinderen en ik werk, denk dat hij op dit moment meer op de hoogte is van alle kwalen dan ik :sweat_smile:

1 like

Wij hebben zo’n hamsterknuffel gekregen als kraamcadeau voor mijn dochter. De oudtante (88 jaar) van mijn vriend winkelt enkel nog in de AH en had dus daar een cadeautje gekocht.

10 likes

Het lukt ons gelukkig om het letterlijke zorgen voor ons kind (dus luiers verschonen, met hem spelen, naar bed brengen, aankleden, naar de opvang brengen etc) behoorlijk 50/50 te doen. Alleen alles wat eromheen geregeld moet worden (dingen kopen voor hem, tassen inpakken bij logeren, contact met de opvang, etc) dus eigenlijk de mental load rondom ons kind doe ik wel, dus daarom mijn stem op dat ik meer doe. Maar ik vind het ook prettig om daar de controle over te hebben dus vind het prima zo.

2 likes

Ik zat afgelopen jaar bij de huisarts omdat mijn kind een ooronsteking had. Ze begon over de kno arts dat we daar eens geweest waren. Kon ik mij zelf niets van herinneren. Pas thuis begon het wat terug te komen. Ben toen zelf in het zkh geweest. Ik denk dan al hoe kun je zoiets vergeten. :face_with_hand_over_mouth:

3 likes

Ik voel me hierdoor aangevallen haha. Ik moest medicijnen voor onze dochter ophalen en moest mijn man bellen welke apotheek ze ĂŒberhaupt ingeschreven staat.

Hij heeft op thuiswerkdagen meer tijd voor tandarts/huisarts etc, dus hij regelt dat ook meestal.

Ik weet wel weer meer over de sporten en de bso. Goed verdeeld gewoon denk ik.

Zijn jullie dan samen met mijn collega’s die absoluut moeten thuiswerken omdat ze op hun kind moeten babysitten?

Dit vind ik echt heel lief :heart:

3 likes

En dan beweren dat ze gewoon goed kunnen werken zeker. Eén keer geprobeerd toen oppas ziek was, never again :joy:

Het gaat me meer over het babysitten, je babysit niet op je eigen kind. Voelde altijd walging als een collega dat zei.

13 likes

Oh shit zo, ja vreselijk.

1 like

Haha ja! Mijn man blijft eigenlijk 90% van de tijd thuis als ze ziek zijn / studiedag oid. Want hij vindt (en ben ik het mee eens) dat ik een maatschappelijk gezien belangrijkere baan heb en het meer last geeft als ik er niet ben voor anderen dan bij zijn baan :rofl:
En hij kan bijv nog wat in de avond inhalen qua werk, dat is in mijn werk niet mogelijk

Edit: oh nee hij “babysit” niet. Hij is “gewoon bij zn kind”

4 likes

Mijn kinderen zijn te oud om ĂŒberhaupt te babysitten. Ze zijn gewoon thuis.