Stel je persoonlijke vraag #52

Vrienden die op vrijdag zeggen dat ik zondag oud word en bla. Beetje plagen.
En op zondag mij vergeten een berichtje sturen. Ja dat vind ik schandalig.

3 likes

Ik betaal eerst, want altijd als ik meteen inpak komt er een controle en dan is mijn hele tetrissysteem verpest.

6 likes

Echt? En dan ook echt het woord schandalig? Ze weten blijkbaar dat je jarig bent want ze hadden het er nog over. Alleen op de dag zelf hebben ze die link niet gelegd. Kan toch gebeuren?

16 likes

Het woord schandalig staat in de poll, vandaar de referentie.

Wow ik kom er nu achter dat dit een naam heeft. Hier erger ik me altijd zo aan bij mijn partner. Die zet prima zijn winkelwagen midden in het gangpad en blokkeert de boel om iets te pakken. Of gaat stilstaan op een druk pad om iets op te zoeken op zijn telefoon bijvoorbeeld. En staat dan 9/10 keer in de weg. Snap nooit dat hij dat bewustzijn niet heeft. Maar het heeft dus een naam.

5 likes

Oh, dit gebeurt mij heel vaak. Dan denk ik een hele week ‘zondag is Marietje jarig, zondag is Marietje jarig’ en dan schrik ik op maandag omdat ik me ineens besef dat ik het alsnog ben vergeten.

22 likes

Nou het heeft ook nog een andere naam namelijk egocentrisch. De wereld draait niet om jou, vriend!

12 likes

Heb jij vrienden die heel needy zijn? Dus heel vaak appen/bellen, vaak vragen om langs te komen of om wat te doen? Dus iig, meer contact willen dan dat jij zelf daar de behoefte aan hebt.

• Nee niemand
  • Een enkele
  • Ja best veel

0 stemmers

Ik eigenlijk 1, en pff, het lijkt wel erger te worden. Gisteren belde hij weer rond 8 uur tig keer, terwijl ik zei nee ik wil vanavond niks doen.

Ik heb al die mensen langzaam uit mijn leven verwijderd. Ik merkte dat ik dan met tegenzin ergens naartoe ging of gasten ontving. De verwachtingen die wij hadden aan elkaar was niet meer in evenwicht.
Het was even vervelend, maar ik ben nou eenmaal niet het type wat elke dag met dezelfde mensen om wil gaan. Vond het claimen en dat benauwd mij.

14 likes

Maak jij je zorgen als jij je ouders belt en ze nemen niet op?

• Ja, bij beide
  • Ja, bij mijn moeder
  • Ja, bij mijn vader
  • Nee, geen last van
  • NVT

0 stemmers

Toevallig net nog even geweest en ze hebben allebei een mobieltje dat meestal op het kastje ligt en zijzelf zijn ergens anders haha

1 like

Niet meteen, want ik weet dat mijn moeder altijd haar telefoon eerst niet hoort, en als ie dan zo hard gaat dat ze m wel hoort gaat ze pas zoeken en tegen de tijd dat ze m heeft is het te laat. Dus bel altijd twee keer.

Ik zou me zorgen gaan maken als mijn ouders niet binnen een paar uur terugbellen/appen

8 likes

Klein beetje bij m’n moeder omdat ze alleen is. Maar ze is ook gewoon vaak aan het werk ofzo, dus maak me niet direct heel erg zorgen. Laatst kwamen m’n WhatsApp berichten een hele dag niet aan, toen schrok ik wel een beetje.

Ik heb vooral dat ik niet zo goed meer niet durf op te nemen als ze mij belt, of dat ik wel direct terugbel als ik zie dat ze bijvoorbeeld twee keer gebeld heeft en ik haar gemist heb. Terwijl ik er soms ff geen zin in heb en het vroeger dan even zou laten.

1 like

Had toevallig laatst dat ik mn vader 2x in korte tijd belde en hij niet opnam en ook niet op mn appje reageerde, terwijl ie meestal wel iets stuurt als ie niet op kan nemen. Dus dat zat me toch niet helemaal lekker, uiteindelijk bleek ie buiten de ramen te hebben gezeemd en lag zn telefoon binnen.

Bij mn moeder ga ik me pas zorgen maken als ze direct opneemt. Die moet ik 3x bellen, eerste keert hoort ze m niet, tweede keer denkt ze wat te horen en gaat ze zoeken en derde keer neemt ze dan net op tijd op.

3 likes

Even een appje sturen of je later terug kan bellen of dat het dringend is? Of helpt dat juist niet haha.

Ik heb het eigenlijk alleen bij mijn vader want die woont alleen en gaat niet vaak op pad, dus dan is het sneller ‘verdacht’ als hij niet opneemt of terugbelt.
Gelukkig woon ik op hele korte fietsafstand en heb ik een sleutel dus dat is wel een geruststellende gedachte.

2 likes

Mijn moeder is altijd haar telefoon kwijt en mijn vader zit altijd heel lang te staren terwijl de telefoon over gaat. Wanneer ik direct antwoord moet hebben, bel ik iemand anders.
Andersom denken ze wel dat ik een bijna dood ervaring beleef wanneer ik niet direct opneem.

ja soms als ik echt oproepen gemist heb app ik inderdaad van hey mam is er iets of wilde je even kletsen? en als ik wel zie dat ze belt neem ik nu dus meestal gewoon op en soms zeg ik gewoon dat ik moe ben/net ging chillen etc etc

en soms dwing ik mijzelf om gewoon even te bellen en dat is dan ook prima haha

1 like

Hmm nee gelukkig niet, maar ik kan me voorstellen dat als je ouders ziek zijn je je direct zorgen maakt.

Maak jij je zorgen als je ouder(s) appen
“Kan ik je even bellen?”

• Ja gelijk
  • Nee totaal niet
  • Een beetje

0 stemmers

Dat is echt mijn nachtmerrie. Want dan denk ik, omg er is iets vreselijks gebeurd. Mn moeder heeft nu beloofd om dat niet meer te appen als het om iets randoms gaat als “wil je nog deze ovenschotel?”

3 likes

Oh wat naar idd. Maar dan zou het toch handig zijn in jouw geval dan dat je eerst een appje krijgt met , ik heb vervelend nieuws, kan ik je daarover bellen,?
Nouja zal ook vast per persoon verschillen maar mijn moeder heeft dat ook 1 keer zo gedaan (wel een minder ernstige situatie hoor, maar daardoor schiet mn hart nog steeds naar 180).

4 likes

Mijn moeder was ook alleen, en zij stuurde elke ochtend even ‘goedemorgen!’

Dan wist ik dat ze er nog was en wakker was.

12 likes