Stel je persoonlijke vraag #52

Ik krijg vooral paniek als mijn moeder zegt: kan ik morgen koffie komen drinken. De laatste keren dat ze dat zo appte ging het om, in willekeurige volgorde, baarmoederhalskanker, borstkanker en een stalker.

We grappen daar nu over maar hebben wel echt gezegd dat ze dat niet meer moet ‘aankondigen’ op deze manier… want ze appt dus ook wel eens echt om koffie te komen drinken en dan heb ik echt hartkloppingen tot het moment dat ze er is.

7 likes

Ugh ja kan ik me helemaal voorstellen. Misschien was dat in de generatie van onze ouders het meest gebruikelijk? Ja dat kan niet anders denk ik.
Ik heb bij slecht of ernstig nieuws liever eerst ff een appje. Voordat ik gebeld word.

Stel 1 van je ouders/naasten/geliefden. Hebben slecht nieuws, zou je dan eerst liever een appje willen ontvangen met “kan ik je zo even bellen ik heb vervelend nieuws?”

• Ja liever eerst een appje zodat ik me kan voorbereiden
  • Nee bel gewoon direct maar
  • Ik wil liever dat diegene persoonlijk langs gaat

0 stemmers

De enige reden dat ik laatstgezien aan heb staan op whatsapp, toch even checken iedere ochtend.

Als mijn vader belt is er paniek, maar hij wil dan eerst over koetjes en kalfjes praten en hoe m’n dag was en dan is het “oh ja niet schrikken, de ambulance komt zo voor mama” :smiling_face_with_tear:

7 likes

De enige keren dat mn vader me heeft gebeld afgelopen jaar ongeveer:
– om te zeggen dat een oom (zijn broer) longkanker heeft
– om te zeggen dat een andere oom (ook zijn broer) slokdarmkanker heeft
– om te zeggen dat hij een dna test geeft gedaan en er achter is gekomen dat zijn vader niet zijn biologische vader is

Dus als ik zie dat mn vader belt weet ik dat er iets de hand is :skull:

Overigens werd het overlijden van bovengenoemde ooms per app medegedeeld :clown_face:

8 likes

Als mijn moeder een bericht in de gezinsapp begint met “Meisjes” (als in “Meisjes, ik moet jullie vertellen dat…”) is er sowieso iets aan de hand, maar voor de echt grote dingen belt ze.

Never forget dat ze ooit huilend opbelde en begon met “Er is iets héél ergs gebeurd” en ik dacht dat mijn vader het loodje had gelegd, maar het om de hond bleek te gaan. Dat was toen haast een opluchting.

3 likes

Mijn vader doet dit wekelijks ‘bel me even svp zodra je kan’ en dan gaat het echt nergens over, dus inmiddels doen dit soort berichten me niets meer

3 likes

Ja dit heeft mijn vader 2x gedaan en beide keren wilde hij zeggen dat hij kanker had (2e keer dat het terug was). Dus als hij appt ben je thuis? Of wil je me bellen dan heb ik meteen stress…

Ik bedoel appte en had :pleading_face::woman_facepalming:

5 likes

Mijn ouders doen dit ook. Dan gaat het om bloemen water geven over drie weken ofzo.

Gek genoeg appen ze als er iemand dood is. Dan wordt er niet paniekerig gebeld.

3 likes

Voel jij je vaak gejudged bij de kapper?

• Ja
  • Soms
  • Nee

0 stemmers

2 likes

“Soooooow wat heb jij dun haaaaar! Wat gebruik jij allemaaaaaaal? Sooooooow nu lijkt het weer alsof je wat haar hebt.”
Ennnn thanks!

6 likes

Nee mijne is super aardig en behandelt me alsof ik niet genetisch minder ben dan zij, al ben ik dat wel voor iedereen met ogen.

5 likes

Ik heb nu echt een hele fijne kapster, maar ik ben een paar jaar geleden een keer bij een kapster geweest die maar door bleef drammen dat ik naar de ‘psoriases op mijn hoofdhuid’ moest laten kijken. Ze bleef maar zeggen ‘ja idk het is niet vies ofzo, maar ik denk wel dat je hier mee naar een dokter moet hoor’. Ik zat toen helemaal onder de eczeem en had daar mega last van en was er heel onzeker over. Dat kleine beetje eczeem op m’n hoofdhuid was op dat moment echt m’n minste zorg en kreeg echt een kutgevoel van haar opmerkingen.

Uiteraard nooit meer teruggegaan. Ze zei aan het einde nog helemaal ‘ja ik heb je kleur in het systeem gezet voor de volgende keer hoor!’. Was nog lelijk geverfd ook :sob::joy:

4 likes

Echt helemaal niet, ik verpest wel eens dingen aan mijn eigen haar en ze is altijd zo lief en zegt dan dat het hartstikke meevalt en ze veel erger heeft gezien terwijl het er eigenlijk gewoon niet uitziet :joy:

3 likes

Ik ben al bijna 5 jaar niet meer bij de kapper geweest, omdat ik me er zo ongemakkelijk voel. Maar wat ik me ervan herinner ja.

Naar de kapper gaan:

• Leuk!
  • Neutraal
  • Liever niet
  • Nee dankje

0 stemmers

(Ja ik knip mn haar wel hoor haha)
Vaak nadat ik het gewassen heb knip ik er een paar cm vanaf op nat haar. Zal vast niet zijn hoe het officeel moet maar ik heb nooit een kapper gevonden die mijn haar begrijpt.

3 likes

Ja, als ze weer met een kam aan komen zetten en hij direct vastloopt in mijn haar :joy:

1 like

Heb er nooit zin in en het is duur maar als ik er ben is het wel gezellig en (meestal) ook mooi resultaat.

4 likes

Heb jij wel eens zelf je haren geknipt?

• Nog nooit
  • Regelmatig
  • Een enkele keer

0 stemmers

3 likes

Denk je dat een absolute top kapper beter met jouw haar overweg kan of toch jijzelf?

• Ik zelf
  • Die mega goeie kapper

0 stemmers

Altijd ook 3 kappers vroeger “nee je moet haar haren niet fohnen” “nee je moet er zoveel dit en dat in doen”. Nee echt ik wil dan weg.

1 like

Ik vind het altijd super gezellig om naar de kapper te gaan, maar ik kom dan ook al bijna 14 jaar bij haar. Mijn moeder en zus komen ook bij haar en ik heb inmiddels ook anderen naar haar verwezen die daar dus ook met plezier komen haha. We kletsen altijd heel leuk over van alles en nog wat, ze knipt en verft goed dus ik zou niet weten waarom ik ooit naar iemand anders zou gaan :sweat_smile:

9 likes

Zelf knippen ben ik echt slecht in, dus soms moet ik natuurlijk echt gaan, maar ik vind het altijd zo’n gedoe. Eerst beslissen wat je met je haar wilt (om vervolgens maar weer voor hetzelfde te gaan), dan hopen dat ze begrijpen wat je bedoelt, en dan de ongemakkelijke praatjes over en weer. Achteraf zit het altijd zo raar door hoe ze het stylen waardoor ik alleen maar onzeker wordt.

2 likes