Mijn vader doet dit wekelijks ‘bel me even svp zodra je kan’ en dan gaat het echt nergens over, dus inmiddels doen dit soort berichten me niets meer
Ja dit heeft mijn vader 2x gedaan en beide keren wilde hij zeggen dat hij kanker had (2e keer dat het terug was). Dus als hij appt ben je thuis? Of wil je me bellen dan heb ik meteen stress…
Ik bedoel appte en had ![]()
![]()
Mijn ouders doen dit ook. Dan gaat het om bloemen water geven over drie weken ofzo.
Gek genoeg appen ze als er iemand dood is. Dan wordt er niet paniekerig gebeld.
Voel jij je vaak gejudged bij de kapper?
- Ja
- Soms
- Nee
0 stemmers
“Soooooow wat heb jij dun haaaaar! Wat gebruik jij allemaaaaaaal? Sooooooow nu lijkt het weer alsof je wat haar hebt.”
Ennnn thanks!
Nee mijne is super aardig en behandelt me alsof ik niet genetisch minder ben dan zij, al ben ik dat wel voor iedereen met ogen.
Ik heb nu echt een hele fijne kapster, maar ik ben een paar jaar geleden een keer bij een kapster geweest die maar door bleef drammen dat ik naar de ‘psoriases op mijn hoofdhuid’ moest laten kijken. Ze bleef maar zeggen ‘ja idk het is niet vies ofzo, maar ik denk wel dat je hier mee naar een dokter moet hoor’. Ik zat toen helemaal onder de eczeem en had daar mega last van en was er heel onzeker over. Dat kleine beetje eczeem op m’n hoofdhuid was op dat moment echt m’n minste zorg en kreeg echt een kutgevoel van haar opmerkingen.
Uiteraard nooit meer teruggegaan. Ze zei aan het einde nog helemaal ‘ja ik heb je kleur in het systeem gezet voor de volgende keer hoor!’. Was nog lelijk geverfd ook ![]()
![]()
Echt helemaal niet, ik verpest wel eens dingen aan mijn eigen haar en ze is altijd zo lief en zegt dan dat het hartstikke meevalt en ze veel erger heeft gezien terwijl het er eigenlijk gewoon niet uitziet ![]()
Ik ben al bijna 5 jaar niet meer bij de kapper geweest, omdat ik me er zo ongemakkelijk voel. Maar wat ik me ervan herinner ja.
Naar de kapper gaan:
- Leuk!
- Neutraal
- Liever niet
- Nee dankje
0 stemmers
(Ja ik knip mn haar wel hoor haha)
Vaak nadat ik het gewassen heb knip ik er een paar cm vanaf op nat haar. Zal vast niet zijn hoe het officeel moet maar ik heb nooit een kapper gevonden die mijn haar begrijpt.
Ja, als ze weer met een kam aan komen zetten en hij direct vastloopt in mijn haar ![]()
Heb er nooit zin in en het is duur maar als ik er ben is het wel gezellig en (meestal) ook mooi resultaat.
Heb jij wel eens zelf je haren geknipt?
- Nog nooit
- Regelmatig
- Een enkele keer
0 stemmers
Denk je dat een absolute top kapper beter met jouw haar overweg kan of toch jijzelf?
- Ik zelf
- Die mega goeie kapper
0 stemmers
Altijd ook 3 kappers vroeger “nee je moet haar haren niet fohnen” “nee je moet er zoveel dit en dat in doen”. Nee echt ik wil dan weg.
Ik vind het altijd super gezellig om naar de kapper te gaan, maar ik kom dan ook al bijna 14 jaar bij haar. Mijn moeder en zus komen ook bij haar en ik heb inmiddels ook anderen naar haar verwezen die daar dus ook met plezier komen haha. We kletsen altijd heel leuk over van alles en nog wat, ze knipt en verft goed dus ik zou niet weten waarom ik ooit naar iemand anders zou gaan ![]()
Zelf knippen ben ik echt slecht in, dus soms moet ik natuurlijk echt gaan, maar ik vind het altijd zo’n gedoe. Eerst beslissen wat je met je haar wilt (om vervolgens maar weer voor hetzelfde te gaan), dan hopen dat ze begrijpen wat je bedoelt, en dan de ongemakkelijke praatjes over en weer. Achteraf zit het altijd zo raar door hoe ze het stylen waardoor ik alleen maar onzeker wordt.
Vooral als m’n pa dat doet. Vorige week nog een hart verzakking gehad, zegt ie “Kan ik je bellen? Het is dringend” om vervolgens een half uur te kletsen over zijn Pokémon kaarten handel
hij flikt dit elke keer weer opnieuw en elke keer schrik me weer kapot.
Ik ga altijd voorover zitten en kam dan alles naar beneden. En dan maak ik met elastiekjes een soort van punt naar het midden. Dan knip ik daar wat vanaf. Anders kan ik het ook zeker niet hoor.
Niet bij mijn ouders, wel bij mijn schoonmoeder. Zij is alleen en haar gezondheid gaat wat achteruit. Laatst probeerde ik haar te bellen maar ze nam niet op. Later op de dag nam ze nog steeds niet op. Toen mijn vriend thuis kwam zei ik dat ik mij zorgen maakte omdat ik de hele dag nog niks had gehoord. Op dat moment werd ik gebeld door de tante van mijn vriend, dat mijn schoonmoeder om 4 uur bij haar langs zou komen maar ze nog steeds (9 uur inmiddels) niet was geweest en niks had gehoord. Wij in rep en roer, naar haar huis gegaan, voorbereidend op het ergste. Kwam ze net op dat moment thuis, bleek dat ze de hele dag bij haar vriendin in het ziekenhuis was, en haar telefoon thuis was vergeten ![]()
Ik heb écht heel fijn en ontzettend glad haar. Maar vrijwel iedere kapper denkt dat ze me volume kunnen geven, dat laagjes echt heel mooi gaan zijn en dat conditioner een goed idee is. En dan lijkt het een half uurtje mooi, maar zodra ik thuis ben is alles ingezakt en lijkt het alsof de ratten aan mijn haar geknaagd hebben.
Ja die eindeloze lagen die ze erin willen knippen voor ‘volume’. Ziet er zo snel al niet meer uit, ik knip het daarom nu al een paar jaar zelf.