Stel je persoonlijke vraag #52

De kattenoppas als ik op vakantie ben, die woont dan die week/weken in mijn huis

1 like

Ik snap dat wel Neferetiti. Ik kan alleen heel moeilijk pain, op zn Nederlands fonetisch lezen. Want mn brein denkt automatisch aan het engelse pain. Dat je dat zegt is echt zo zum kotzen. Yikes

Wij hadden ooit een huisgenoot en die was echt heel heel heel erg dyslectisch, zelfs dingen als wasmachine werden nog fonetisch geschreven.

3 likes

Wat spreek je in het dagelijks leven meer van deze 2?

• Engels
  • Nederlands
  • 50/50

0 stemmers

Nu ik ook vaak regelmatig in het engels droom, denk ik wel dat ik echt meer Nederlands moet gaan praten

Wanneer heb jij voor het laatst een nachtmerrie gehad?

• Ik heb geen flauw idee
  • Afgelopen week
  • Misschien een paar maanden geleden
  • Ik heb nooit nachtmerries

0 stemmers

Mijn nachtmerrie was dus volledig in het engels en het was zo naar… En jullie ergste nachtmerrie is dat mensen een droom of nachtmerrie vertellen lol. Er was 1of andere rare ciber nerd oid, hij kon met elke chip je hotelkamer inkomen omdat hij de code had gehackt oid. Ik vreesde echt voor mn leven in die nachtmerrie. Ik zei steeds “go away” maar dat was blijkbaar de code om in mn hotelkamer te komen. Hij kon ook van gedaante veranderen en man man. Dan word je altijd zo naar wakker.

1 like

Ik heb überhaupt nooit dromen, of iig nooit dromen die ik me kan herinneren.

Word altijd met een blanco brein wakker.

3 likes

Oh als het mogelijk was zou ik jouw brein wel willen overnemen, maarja niemand wil die van mij waarschijnlijk. Dan heb je echt fucked up gestoorde slaap en enorm veel dromen. Ik heb ooit ze wel eens opgescheven met een vriendinnetje. Je moet dat eigenlijk direct doen nadat je wakker wordt van de droom zodat het nog vers in je geheugen ligt. Het is bizar wat een mens kan dromen.
Wij beiden hebben daar toen veel lol om gehad. Het kan echt over van alles gaan. Maar we zaten toen 3 weken in een tentje samen.

1 like

Ik droom eigenlijk bijna altijd (sowieso om de nacht) over moord, ontvoering, verkrachting, exploderende bommen, achterna gezeten worden, marteling, een doodgaand familielid etc. Meestal word ik niet heel heftig wakker ofzo, misschien eens in de twee weken dat ik echt geschrokken of verdrietig ervan ben.

4 likes

Geen idee of ik nou zo onduidelijk was, maar ik bedoelde dus idd wat @Nefertiti zegt. Zou niet weten hoe je pine anders uitspreekt dan paiiiiijnnnn? Peijn? Peen? Poen? Poin? Benieuwd hoe jij het uitspreekt dan haha

1 like

Nee je had gelijk hoor, omdat ik elke dag engels lees en praat, was het voor mij waarschijnlijk veel langer omschakelen naar pain in het Nederlands. Pain is voor mij direct natuurlijk een engels woord. Maar dan is het dus zegmaar PAAIJNE. Maar fonetisch is het op zn Nederlands waarschijnlijk gewoon pain idd

3 likes

Ohh zo naar is dat, ik vind eens in de 2 weken dat je er last van heb alsnog best wel veel eigenlijk?

Ik heb een paar keer per jaar zo’n soort nachtmerrie en als ik daar 's nachts van wakker schrik moet ik ook echt even wakker blijven en gaan lezen of op m’n telefoon ofzo. Anders gaat de droom gewoon precies verder waar 'ie gebleven was zodra ik weer in slaap val, zo kut is dat :smiling_face_with_tear:

2 likes

Ik word elke nacht wakker van vervelende nachtmerries (meestal moord) maar dat zijn dus helemaal geen dingen waar ik overdag aan denk?? Heeft het bij jou wel met je werk te maken denk je?

Ja misschien wel veel, maar in verhouding dus weinig haha 1 op de 8 keer denm ik misschien oh shit. Maar dan nog gaat het wel oke, niet dat ik hyperventilerend of huilend wakker word ofzo maar gewoon een beetje een kutgevoel.

@mercurysummer soms wel, bepaalde dromen gaan ook wel eens over bepaalde patiënten bijvoorbeeld of iets dat op een bepaalde werkplek gebeurt. Vooral wanneer ik veel werk, merk ik dat wel. Maar ook in periodes dat ik minder of niet heb gewerkt heb ik die nachtmerries dus denk niet direct daaraan te relateren.

3 likes

Echt letterlijk vannacht nog inclusief wakker schrikken

4 likes

Ik word elke nacht wel een keer wakker omdat ik weer zit opgesloten (in een kist, onder de grond, noem het maar) en dan ben ik zelfs als ik wakker ben eerst nog volledig de weg kwijt
Soms gil ik er blijkbaar ook bij dan komt mijn kind vragen wat er aan de hand is

Ik heb claustrofobie 2.0 en al therapie achter de rug, het was eerst nog veel vaker

2 likes

Ja ik vind iedere dag nachtmerries ook echt heftig?

7 likes

ik heb dat ook wel ja, en ook vaak slaapverlamming. het is wel minder heftig nu met antidepressiva en na jaren therapie. kon er eerst zo bang van worden dat ik niet meer durfde te slapen

1 like

T was vannacht ook weer feest :sob:
Is een van de redenen dat mijn honden op de slaapkamer slapen. Als ik weer eens een nachtmerrie heb komen ze bij mij liggen en als het een hele heftige nachtmerrie is maken ze mij wakker.
Kan mijn vriend ook beter doorslapen hahaha

5 likes

ik vind het zo lekker wakker worden uit nachtmerries, ik ben dan altijd zo blij dat ik lekker veilig in m’n eigen bed lig en helemaal niet al m’n tanden kwijt ben of weer samenwoon met m’n ex ofzo

15 likes

Omg the relieve. Dat je nog echt 5 minuten moet beseffen dat het godzijdank maar een nachtmerrie was.

Als je nooit een nachtmerrie hebt, wtf heb je dan voor dood brein.

Ik ben heel blij met mijn dode brein. Love mn acht vredige uurtjes iedere nacht.

30 likes