Stel je persoonlijke vraag #52

Ik ben op dit moment zwanger tegelijk met 4 vriendinnen. 2 jongens en 2 meisjes, van de laatste is het geslacht nog niet bekend.

Echt iedereen om ons heen heeft meisje(s)

2 likes

44 likes

Ik weet niet hoe het is voor @thenerdyintrovert maar voor mijzelf gaat het niet (alleen) over de vrouwen die werken in de stripclub. Natuurlijk kan het zo zijn dat de vrouw in de club veel agency ervaart en daar kracht uit haalt, daar kan ik totaal niet over oordelen. Maar een stripclub bestaat niet in een vacuüm, maar in een maatschappelijke en culturele context waarin veel vrouwen op teveel manieren en door teveel mensen gezien en behandeld worden als object. Bijvoorbeeld ook het heersende vrouwbeeld in de media.

Dat wil niet zeggen dat mannen dit niet zelf ook ondervinden of er last van hebben – maar vrouwen zijn vaker slachtoffer van grensoverschrijdend gedrag, wat volgens mij deels voortkomt uit objectivering en het gevoel van enkele mannen dat zij ‘recht’ hebben op een vrouw. En mannen zijn vaker daders dan vrouwen, dat zijn gewoon feiten.

Nou weet ik heus wel dat dat niet komt dóór het bestaan van stripclubs maar ik denk ook niet dat stripclubs echt bijdragen aan een vrouwbeeld/mensbeeld waar de meerderheid van de vrouwen in een samenleving voordeel aan heeft. Maar dat is meer een gevoel dan dat ik dat kan staven op feiten.

Ik vind het dan ook belangrijk dat mijn partner dit ook zo voelt. Daarnaast vind ik dat er ook wel weer verschil zit in de manier waarop mijn partner een stripclub zou bezoeken. Was het een nieuwsgierigheidsdingetje met een groepje als 18-jarigen, heeft iemand anders het georganiseerd in het kader van een vrijgezellenfeest of kiest hij er zelf elke week voor om met een vriend naar een stripclub te gaan? En koopt hij dan een lapdance voor zichzelf of maakt hij een babbeltje met een werkneemster over haar favoriete film? Even platgezegd.

12 likes

ja oprecht

ik vind het al saai als mensen zwanger zijn en dan ook nog een jongen is al helemaal abominabel

9 likes

Hier ook, daarom denk ik altijd dat ik alleen meisjes kan krijgen, slaat natuurlijk helemaal nergens op maarja. Alleen 1 vriendin heeft een zoontje.

2 likes

tegenovergestelde is juist mijn hypothese; ik moét wel een jongetje gaan krijgen want de rest heeft al meisjes :rofl:

5 likes

Hahaha dit zei ik ook in mijn zwangerschap, de meisjes zijn op!! Maar ook ik kreeg een meisje haha

6 likes

& @FredPaillet HAHAH ik ga niet ontkennen dat ik ook even moest wennen aan het idee dat het een jongen zou zijn :joy:

4 likes

Anoniem, even los van de kinderen die je al hebt of het feit dat je helemaal geen kinderen wil

• Ik zou echt balen als ik alleen maar jongetjes had
  • Ik zou niet balen als ik alleen maar jongetjes had

0 stemmers

Niet anoniem

• Ik zou balen
  • Ik zou niet balen

0 stemmers

1 like

Ik besef steeds dat ik (nog?) echt niet klaar ben om kinderen te krijgen als ik bedenk hoe jammer ik het zou vinden om een jongen te krijgen haha.

9 likes

Ja klopt ik ben zwanger

19 likes

Lekker cliche maar voordat ik een jongetje had zou ik balen maar nu … heb ik een jongetje en het is FANTASTISCH!! Sorry iedereen

Gefeliciteerd met de zwangerschap!!! Eindelijk komt je grote droom uit. We zien je wel in het zw/k.topic.

14 likes

Ik zou vooral totaal niet weten wat ik ermee moet doen hahaha. Bij een meisje/dochter voelt het natuurlijker aan. Ik en een zoon?!

4 likes

Als ik ze zou willen zou ik er lijkt me hoe dan ook blij mee zijn, onafhankelijk van wat er tussen die beentjes zit

Ik denk dat het in die jonge jaren nog niet zo uitmaakt, maar echt duizend keer liever een volwassen dochter dan een volwassen zoon. (Nog liever geen van beide)

8 likes

Ik zou het echt niet leuk vinden. Vooral omdat de kleren lelijk zijn

6 likes

Waarom?

4 likes

Ja eens, als baby is het nog oké en kom je wel met neutale items. Maar daarna… tractoren, dino’s, MARVEL :skull:

7 likes

Maar kennen jullie dan geen enkele leuke mannen/jongens in jullie omgeving? Ik heb genoeg vrienden die volgens mij hele leuke zoons zijn.

27 likes