Stel je persoonlijke vraag #52

niet leuk als in ‘daar wil ik bevriend mee zijn’- leuk maar bij ‘niet leuk’ denk ik echt aan een hekel hebben aan, dat heb ik zelden

5 likes

Hoe weet ik nou of ik iemand wel of niet mag als ik diegene helemaal niet ken?

26 likes

Ik heb er niet diep over nagedacht, maar ik ben misschien wel een beetje een zuurpruim ja. Mijn default is eigenlijk dat ik mensen in eerste instantie irritant/kut vindt/niet moet, en juist vaak als ik ze leer kennen valt het mee. Maar in principe hoef ik met 90% van de mensen geen nader contact.

Ik vind kinderen bijvoorbeeld ook praktisch altijd irritant, tot ze van mensen zijn die ik liefheb of echt iets heel liefs doen zoals een klein rugzakje omhebben en hand in hand lopen op een schoolreisje ofzo

4 likes

Iemands kop kan je toch gewoon niet aanstaan?

10 likes

Ik heb 20% gestemd maar als ik er aan denk dat ik 1 op de 5 mensen niet leuk vind vind ik dat weer zo hoog klinken.

4 likes

Late to the party maar ik MOET hier even op reageren:

Mij ook.

1 like

:dizzy:Ik dacht eerst dat je een bitch was maar nu ben je mijn beste vriendin :dizzy:

14 likes

Op een kinderverjaardag die ik jaarlijks bezoek komen ook altijd twee andere mensen, dichtbije familie van het kind. Zij wonen ver weg en moeten net iets meer dan twee uur rijden voor deze kinderverjaardag. Ze zijn er, drinken wat en eten een stukje taart … na een halfuurtje stappen ze weer op, want ‘ze moeten nog zo ver terugrijden’. Dit is vooral:

• best wel gek
  • vooral heel lief dat ze toch even komen

0 stemmers

Met deze mensen is overigens niet iets aan de hand: niet oud, geen slechte gezondheid, geen kinderen/huisdieren die thuis op ze zitten te wachten. Of de verjaardag 's ochtends of 's middags wordt gevierd maakt ook niet uit.

4 likes

Ik vind het beiden, kan niet kiezen. Gek dat ze zo kort blijven na een lange rit, maar ook lief dat ze de moeite hebben genomen.

68 likes

Waarschijnlijk is er een bepaald plichtsbesef waardoor ze vinden dat ze moeten komen maar zouden ze hun dag eigenlijk liever anders besteden

20 likes

Het lijkt me vooral vervelend voor hun. Zo lang in de auto voor zo kort. Maar ook met een half uur blijven zijn ze een dagdeel kwijt dus ik vind het wel lief dat ze die moeite nemen.
Misschien zijn het gewoon niet echt mensen die houden van verjaardagen? En is de afstand ook makkelijk als reden aan te voeren?

4 likes

Gaat in de poll ook mooi 50-50. Het roept bij mij in elk geval van alles op. In eerste instantie dat ik me afvraag of ze het nou echt niet kunnen opbrengen om net even iets langer te blijven, maar ik vind het ook zielig dat ze er zó lang voor in de auto zitten en ook wel weer respect dat ze dat toch doen.

2 likes

Waarschijnlijk haten ze die verjaardag en willen ze zsm weg om daarna iets te gaan doen wat ze wel leuk vinden. Even verplicht taartje eten en door naar het hotel / bos / sauna / concert / swingersclub

45 likes

Hahaha! Dank. Nu heb ik voortaan dus het beeld in mijn hoofd dat ze naar de swingersclub vertrekken als ze weggaan!

8 likes

Precies dit. Ik haat kinderverjaardagen en zou dus ook uit plichtsbesef even taart eten, cadeautje geven en weer afzwaaien. Dan ben je met die reistijd maar een halve dag kwijt ipv een hele dag. Dus dat ik uberhaupt kom opdagen wil al wat zeggen ipv gewoon te skippen.

7 likes

Grappig dat je het ergens zielig vind van de lange autorit. Ik denk zelf ze zullen autorijden niet zo erg vinden, het belangrijk vinden om hun gezicht te laten zien maar dan is het ook wel goed. Ik s deelt vind en half uurtje zitten te kort maar ik zie ook wel vaak mensen op het terras kort koffie drinken en taart eten en door dus het zal voor de visite lang genoeg zijn. Oh en misschien combineren ze het nog iets anders, rijden ze een toeristische route gaan ze ergens picknicken. Ik denk dus niet dat ze kinderverjaardagen haten. Het gaat om kwaliteit niet om kwantiteit

2 likes

Ik heb in de gehandicaptenzorg gewerkt met volwassenen die denken en leven als babies. Ja die kun je in een school bankje zetten, maar met welk doel?

6 likes

Ja, aan deze doelgroep (ik heb zelf ook in de gehandicaptenzorg gewerkt) zat ik ook te denken. Er zijn niet voor niets kinderdagcentra voor kinderen die geen onderwijs kunnen volgen en er bestaat niet voor niks een vrijstelling van de leerplicht voor deze kinderen. Neemt niet weg dat deze kinderen recht hebben op een plek waar op hun niveau aan hun ontwikkeling gewerkt wordt, maar dat is dan geen onderwijs.
Het is ook maar net welke naam je eraan geeft, denk ik. Is het recht op passend onderwijs, of recht op een plek waar passende ontwikkelingsmogelijkheden geboden worden? Want je ziet helaas nog vak genoeg kinderen die tussen wal en schip vallen en thuis komen te zitten omdat er geen passend plek is, of een wachtlijst van jaren.

11 likes

Daarvoor heb je allerlei opties als
Onderwijs-in-zorggroepen of zorg-in-onderwijs groepen. Zoals “De leerkracht op de fiets”, in omgeving Amersfoort.

Maar punt is vaak dat er dan al financiering is voor dagbesteding en dan komt de kostenpost voor onderwijs erboven op - het vervangt tenslotte niet een zorg medewerker - en komt de discussie: ja maar goed is dat nou wel nodig? Wat hebben ze er aan? Verandert het hun uitstroom bestemming? Zelfs bij samenwerkingsverbanden trek je dan echt aan het kortste eind en zodra iets geld kost lijkt recht op onderwijs ineens niet te bestaan :sweat_smile:

2 likes

Match jij je sjaal bij de rest van je outfit?

• Nee alleen met m’n jas
  • Ja dat probeer ik wel
  • Mijn kleur sjaal matcht sowieso met alles
  • Nee boeit me niet

0 stemmers