Direct mezelf afmelden, dan past het
Zelfrijdende moeder 3 inschakelen om moeder 1 of 2 op te halen.
Ik zou hier niet eens aan beginnen, met drie moeders naar een kerstwinkel ![]()
Nou daar kunnen een aantal forummers wel antwoord op geven
Die ontkennen zelf hoor
Heerlijk toch, als je niet alles zelf hoef te doen!
Ik weet niet of dit een serieuze vraag is maar toch. Dit ligt denk ik niet zo simpel als wat doet een vrouw zichzelf aan. Die ongelijke verdeling is er vaak altijd al, maar wordt helemaal duidelijk als er kinderen komen. En er zijn genoeg redenen te bedenken waarom de zorg daarvoor dan ook nog bij de vrouw komt.
- Omdat het nog steeds gangbaar is dat vrouwen parttime werken en meer zorgen
- Omdat we een idioot kort (betaald) zwangerschapsverlof hebben, en waar de meeste vrouwen gedwongen worden om te leren in te spelen op hun kind, en dit te combineren met 1001 andere taken, heeft de man deze tijd niet, want die zit op het werk (en op zaterdag in de voetbalkantine)
- Omdat zo ongeveer de hele maatschappij verwacht dat vrouwen het doen. Scholen, opvangen, etc die altijd eerst de vrouw bellen. Ik heb dus serieus meerdere keren gehad dat ik werd aangesproken op iets wat vader was vergeten. Zo van: âHij had geen schone luiers in de tas gedaanâ. Of laatst bij het 10 min gesprek: âPapa en Fleurtje zijn vaak te laatâ. Hij brengt de kinderen dus bijna altijd. Ik zat daar echt van: ja wtf moet ik hiermee dan. Spreek hem lekker aan. Ik ben zijn moeder toch niet?!!
- Er wordt hier ook vaak wel een grap van gemaakt. Hihaho kijk wat een domme vaders die niks kunnen, wij doen het wel.
- Het vertrouwen dat mannen het kunnen is er (terecht) niet, dus vrouwen pakken het maar gewoon op, want ze hebben geen zin om het risico te lopen dat er geen schone luiers zijn, dat gevraagde waxinelichtje of wcrolletje niet in de schooltas zit, er geen cadeautje is voor het feestje van Wolf en Klaartje niet is ingeschreven voor extra middag bso. Never forget hier de avond voor de verjaardag van kind ineens werd gezegd: âHebben we eigenlijk wel een cadeau??!!â. Ja, wat denk je nou zelf.
6 Mannen zijn echt kut.
7 Denk dat heel veel vrouwen wel anders of wegwillen maar gewoon niet weten hoe, te financieel afhankelijk zijn, hopen dat het wel goedkomt - Ergens voelt het ook gewoon lekker om het te kunnen. Soort vage kick kun je er nog van krijgen ook. Gevoel dat je in elk geval nuttig bent denk ik.
Da´s gewoon het bekendste merk van dit type schoenen
Luister jij muziek tijdens het douchen?
- Altijd
- Soms
- Nooit
0 stemmers
Voor de altijd/soms stemmers:
- Ik luister wat ik normaal ook luister
- Ik heb speciale douchemuziek
0 stemmers
Ik luister vaak een podcast tijdens het douchen om mijn gedachten af te leiden
De lengte van het verlof of hoe er in Nederland tegen de verdeling van zorgtaken aangekeken wordt is inderdaad voor flink wat verbetering vatbaar, maar dat is geen reden voor al die mannen die het wel makkelijk vinden dat moeders alles oppakt âwant zij kan/weet het nou eenmaal beterâ of vrouwlief houdt nou eenmaal graag de controle dus is de scheve verdeling niet zo erg.
Trouwens wel mee eens dat die ongelijke verdeling er vaak al was voor er kinderen kwamen dus daarbij vraag ik me ook wel eens af wat mensen dan verwacht hadden. Als hij voorheen al niet de chips kon vinden in de supermarkt of weet hoe een stofzuiger werkt, gaat dat niet spontaan veranderen wanneer er een baby is.
Haha ja Pleasers. Ik moest hier al om lachen want ik zat toevallig met een paar Pleasers in mijn hoofd, althans, dat zou niet passen met hun 15 cm hoge hakken maar ik zat te twijfelen of ik ze weg zou doen of niet. Eindoordeel: nee joh, natuurlijk doe ik die niet weg!
Oeh, ik ga ze poetsen, mooi klusje voor een zondagochtend.
Dit is toch normaal om te delen tijdens een oudergesprek, met welke ouder er dan op dat moment aanwezig is. Zou zelf ook de vader aanspreken op het moment dat vader en kind de zoveelste keer laat zijn, maar dat het aan jou wordt vermeld is toch ook noodzakelijk, is toch ook jouw kind en wie weet heb je hier geen idee van dat dit vaak gebeurt.
Ja ik heb echt geen idee. Misschien dat ze zelf ook de zorg voor een baby/kind onderschatten en dan niet kunnen bedenken hoe fijn wat hulp kan zijn? En wat ik zelf ook vaak zie is dat de man bijv niet helpt, maar dat er dan steun is vanuit bijv (schoon)moeder waardoor weer wordt bevestigd dat zorgen een vrouwentaak is. Terwijl zoân vrouw misschien moet zeggen: âJohan nu ga jij de handjes uit de mouwen steken eikelâ.
Maar dat is het punt. Ze heeft hem nooit aangesproken. Hij komt daar 1.5 jaar vijf keer per week en dan ga je mij aanspreken alsof ik zijn moeder ben.
Met het denkbeeld dat de man âhelptâ heeft een discussie over dit onderwerp al geen zin.
Dit denkbeeld is ook niet constructief
Ik denk dat het er wel meer dan 6 zijn.
Nee ik heb geteld en het zijn er echt maar 6
Ach die arme mannen