Stel je persoonlijke vraag #52

Herbruikbare bekers (in voetbalstadions, attractieparken, de McDonalds’s etc.) vind ik

• Een goed initiatief en gebruik ik ook graag
  • Een goed idee, maar ik vind het eigenlijk niet hygiënisch en gebruik het daarom liever niet
  • Ik gebruik, waar mogelijk, wegwerpbekers omdat ik herbruikbare bekers geen goed initiatief vind
  • Anders

0 stemmers

1 like

Goed initiatief! Maar het drinken, van vooral warme dranken, uit plastic bekers blijft me tegenstaan (niet dat er in de wegwerpbekers geen plastic zit…). Vooral als de bekers nog in een vaatwasser gaan, dan komen er gewoon eerder schadelijke stoffen vrij. Dus bij voorkeur mijn eigen beker mee wanneer dat lukt.

4 likes

Is een audioboek luisteren lezen?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

1 like

Nouja, sec gezien vind ik het niet hetzelfde als lezen. Het gaf me niet dezelfde voldoening als een boek uitlezen. Maar het helpt me soms wel om door een boek heen te komen (zoals Daar waar rivierkreeften zingen). Dus dan telt 'ie voor mij wel, in m’n goodreads haha.

2 likes

Ik vind het meer “een verhaal tot je nemen”. Maar daadwerkelijk fysiek lezen is het niet. Als kinderen alleen nog maar luisterboeken tot zich nemen neemt hun leesvaardigheid af, bijvoorbeeld.

9 likes

Ik vind/vond het echt stom als mensen zeggen dat ze 800 boeken gelezen te hebben en dan blijkt dat ze het hebben geluisterd. Maar ik probeer daar milder over te zijn want tja boeien hoe jij die verhalen consumeert, leuk als je meer verhalen tot je neemt als je luistert ipv leest.

Alleen ik vind luisteren wel écht iets anders dan lezen. Lezen kan je niet tijdens het schoonmaken of fietsen doen etc dus vraagt een ander soort concentratie en toewijding. Leesvaardigheid is ook iets dat je gewoon moet doen/oefenen en dat train je niet met luisteren (en ik vind dat een gemis maar goed moet iedereen ook zelf weten).

29 likes

O, ik tel de boeken die op mijn wandelingen luister ook mee hoor (al wou ik dat GR de functie had om dat aan te vinken), maar vind het niet hetzelfde als lezen. Verder nul snob naar audioboeken want ik vind ergens 12 uur naar luisteren moeilijker dan een dikker boek uitlezen haha.

Edit: ik kan tijdens mijn wandeling ook alleen maar simpele boeken luisteren, anders word ik zo platgereden.

7 likes

Vandaag was ik in de sportschool. En het viel me op hoeveel ouders hun kind vandaag mee hadden. Het was geen speciale neem-je-kind-mee-ochtend ofzo :sweat_smile:. Het zou echt geen moment bij mezelf op komen dat te doen. Misschien de oudste, mits zij zichzelf vermaakt aan de tafel o.i.d.
Een aantal kinderen hielden de loopband bezet en de fietsen. Het is een relatief kleine sportschool (3 loopbanden, 5 fietsen) dus dan is het al snel bezet.
De leeftijden lagen tussen de (ik gok) 1,5 en 8.

• Je kind(eren) meenemen naar de sportschool?
  • Ja hoor, moet kunnen. Ookal houden ze daardoor apparaten bezet
  • Ja maar ik zorg er wel voor dat ze bij mij blijven of ander vermaak dan sporttoestellen hebben
  • Nee, tenzij er kindervermaak is
  • Nee, laat die lekker thuis
  • Anders…

0 stemmers

Edit: kak, er ging iets niet goed in de poll :smiling_face_with_tear:

1 like

Mijn kinderen gingen altijd naar de kinderopvang in de sportschool. Nu zijn ze daar te oud voor en mogen ze heel soms een keertje mee omdat ze het er altijd wel heel leuk hadden, maar dan ‘helpen’ ze mij, ze lopen niet los rond. Is denk ik 1 keer per twee jaar.

1 like

Als ik zware krachttraining doe heb ik altijd dat mn ene oor een beetje dicht gaat zitten (best handig zo weet ik iig dat ik mn best doe)

• Ja dit heb ik ook!
  • Nee dit heb ik niet
  • Doe geen krachttraining

0 stemmers

3 likes

Luisteren naar een luisterboek en voorgelezen worden is niet hetzelfde. Bij voorlezen is er interactie, want je doet het samen. Vaak worden er vragen gesteld en stel je zelf vragen, bij prentenboeken zie je er plaatjes enzo. Dat samen bevordert juist de taalvaardigheid. Luisterboeken luisteren doe je alleen. Voor vermaak prima, maar stimuleert wel minder de taalvaardigheid

5 likes

Wat raar?! Waarom laat de sportschool dit toe? Wat ontzettend irritant lijkt me dat zeg!

Mijn dochter van 9 gaat soms mee maar die zit dan in een hele andere ruimte met haar iPad en koptelefoon, in het café van de sportschool. Door het raam kunnen we elkaar dan zien.

Iets anders zou niet in me opkomen. Maar ik zou daar ook direct op aangesproken worden. Ik zou het ook gaan melden bij de mensen van de sportschool als ik zoiets zou zien gebeuren.

15 likes

Ook al lopen ze niet los rond zou ik echt verbaasd zijn te zien dat iemand z’n kinderen mee de zaal op neemt.

3 likes

Leuk hoor dat ze het aanbieden, goed initiatief. Maar had laatst mijn eigen cup mee naar de Burger King, ook een herbruikbare, en dat kon dan weer niet. Ik moest hun cup kopen. Dat gaat het hele principe ook weer voorbij

8 likes

Vind het ook nog eens heel erg gevaarlijk, die apparaten zijn toch geen speelgoed? Ik heb echt al vieze verwondingen (brandwond-achtig) gezien bij mensen die vallen op een loopband. Zou het niet gek vinden als een sportschool een leeftijdsgrens zou doen.

11 likes

Oh ja dat vind ik ook heel stom inderdaad! Waar ik werk krijgen mensen met een eigen beker gelukkig korting.

3 likes

Voorheen gebeurde dat ook wel eens bij mijn sportschool, maar nu hebben ze het verboden

2 likes

Hahaha ik wilde een hangdag dus ik kijk dit nu, maar hun kind heet Felon :sob::sob::sob::sob::sob: en ze zijn in Engeland dus ze roept eigenlijk steeds ‘crimineel’ als ze haar kind roept.

En het is ook nog eens een meisje, wat zielig :sob:

1 like

Whaha ja,als puber was 1 van mn favoriete films Felon.
Duidelijk hebben ze daar niet over nagedacht want, what the fuck

Ik snap het, maar biedt dan niet zelf ook herbruikbare cups aan. Is gewoon pure greenwashing

2 likes