Hahahaah
Vind ik een hoop geld maar ik gebruik wel een dure shampoo en conditioner, maar dat is omdat mn bestie een kapsalon heeft dus ik profiteer daar natuurlijk van
Het is friet.
Ik kan het artikel zelf niet lezen. Maar aangezien er best veel online gebeurd waar ouders geen zicht op (kunnen) hebben, vind ik het een goed initiatief. Maar ik weet niet hoe zich dat gaat vorm geven in de realiteit.
Misschien een domme vraag maar hoe denk je dan als je geen stem in je hoofd hoort?
Ik ben @the.rebel.club niet, maar een gedachte hoeft niet door een stem verteld/gezegd/uitgesproken te worden in je hoofd. Zo is het voor mij althans
Maar zie je dan alleen beelden? Want als je woorden ‘denkt’ is het wel een soort stem toch ![]()
Nee ook niet in beelden! (Bij mij althans niet.)
Ik snap het niet ![]()
Ik zou ook niet weten hoe ik het moet uitleggen. ![]()
Maar je registreert toch bijvoorbeeld ook niet alles wat je rond je ziet in woorden? Zo is dat bij al mijn gedachten.
Maar wat dan wel! Hoe kan dit
Gisteren ineens uit het niets een allergische reactie, gelijk eraf gehaald. Daarna pas het nieuwsbericht gezien van de NOS. ![]()
Als je voor je uitkijkt denk je dan echt “ik zie een witte muur, een raam, het wordt donker buiten, er vliegt een vogel, het licht brandt, ik zie een klein vlekje op de muur, ik hoor een sirene, etc, etc”? Of: “Ik ga nu naar daar lopen. Oh mijn neus jeukt dus ik ga krabben.”
Allemaal in woorden? Ik mag hopen van niet? (Lijkt mij super vermoeiend!) Het zit wel in je hoofd maar je brengt het niet onder woorden, en zo is dat met alle gedachten bij mij.
Wat gebeurt er dan als je iets leest? Dan “hoor”/voel/zie je ook geen woorden in je hoofd?
Mensen hebben toch gemiddeld duizenden (tienduizenden??) gedachten per dag? Dat zit je echt niet allemaal aan jezelf te vertellen.
Ik wel! Ik hoor alle woorden in m’n hoofd als ik lees.
@whosthatgirl met dede uitleg kan ik het me wat beter voorstellen om te denken zonder woorden erbij!
Haha nee natuurlijk niet, de dingen die jij noemt zijn meer dingen die je observeert of voelt. maar je denkt wel in woorden toch, zo van: ik moet nog eten bedenken voor vanavond, zal ik straks nog even gaan sporten of morgen, hmm ik voel me sip want het weer is zo grauw. Niet dat een stem die echt letterlijk tegen je zegt maar je hoort (of voelt ofzo) die woorden wel in je hoofd?
Ik weet niet ik heb het gevoel dat iedereen wel hetzelfde denkt maar dat we het allemaal niet zo goed kunnen uitleggen hoe het werkt ![]()
Ik baal er zo van dat je allergische reacties kunt krijgen op Gellac. Begin dit jaar voor het eerst een paar maanden mooie verzorgde nagels gehad met die lak en ook veel minder losse velletjes/wondjes. Ik bijt op m’n nagels en heb de gewoonte om aan alle velletjes te trekken. En toen las ik vlak voor de zomer dat er veel allergische reacties op zijn dus weer gestopt ermee. En mijn handen zien er weer zo naar uit
.
Nee dat was een retorische vraag. Was maar om te illustreren hoe bij mij alle gedachten gaan (zonder woorden dus). En ja uiteraard komen er soms wel woorden in mijn gedachten voor, maar dan meer als ik bedenk hoe ik iets aan iemand wil vertellen of zo.
Wondje hoeft geeneens, zag ook dat het zelfs kan uiten bij eczeem rond je ogen. Ben er nu ook mee gestopt maar (ook bij m’n pedicure want ja ook die raken echt wel soms een mini stukje huid). Maar elke x twijfel ik weer want mooi en makkelijk.